wat ik wil is het volgende:
ik werk met loonperiodes (avonden en nachten door elkaar) en daarom zou ik mijn uren per loonperiode willen bijhouden. door per dag begin- en eindtijden in te voeren krijg ik het aantal gewerkte uren per dag en uiteindelijk tel ik al deze uren bij elkaar op om het totaal aantal uren per periode te krijgen. het eerste is me aardig gelukt door gebruik te maken van deze formule: =24-(B2-C2)
maar wanneer ik alles bij elkaar optel (formule: =SOM(D2: D30) ) krijg ik een vreemd aantal uren (celeigenschappen: [h]:mm )
wat heb ik hier eigenlijk fout gedaan waardoor ik dit krijg? graag jullie hulp ik zal het waarderen :thumb: en aub geen ingewikkelde formules e.d want ik ben niet zo into excel en al helemaal niet into formules
ik heb al verschillende oplossingen op het net uitgeprobeerd maar tevergeefs!
Voorbeeld:
---------------------B------------------C------------------D
---------------Begintijd----------Eindtijd------------Uren
1---------------23:00---------------7:00---------------8:00
2-----------------0:00---------------8:00---------------8:00
3-----------------0:00---------------9:15---------------9:15
34-----Totaal:-----------------------------------------16657:45
ik werk met loonperiodes (avonden en nachten door elkaar) en daarom zou ik mijn uren per loonperiode willen bijhouden. door per dag begin- en eindtijden in te voeren krijg ik het aantal gewerkte uren per dag en uiteindelijk tel ik al deze uren bij elkaar op om het totaal aantal uren per periode te krijgen. het eerste is me aardig gelukt door gebruik te maken van deze formule: =24-(B2-C2)
maar wanneer ik alles bij elkaar optel (formule: =SOM(D2: D30) ) krijg ik een vreemd aantal uren (celeigenschappen: [h]:mm )
wat heb ik hier eigenlijk fout gedaan waardoor ik dit krijg? graag jullie hulp ik zal het waarderen :thumb: en aub geen ingewikkelde formules e.d want ik ben niet zo into excel en al helemaal niet into formules

Voorbeeld:
---------------------B------------------C------------------D
---------------Begintijd----------Eindtijd------------Uren
1---------------23:00---------------7:00---------------8:00
2-----------------0:00---------------8:00---------------8:00
3-----------------0:00---------------9:15---------------9:15
34-----Totaal:-----------------------------------------16657:45