Quad of duo ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcboy

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2005
Intel Core 2 Quad Q6600 4x2,40GHz met 8MB cache
of
Core 2 Duo E6850 2x3,0GHz

zijn allebij zelfde prijs welke kan k het beste kiezen ?

Enige idee over hoeveel tijd je weer aan een nieuw toe bent? Want aan een Qaud-core heb je nu nog niet zo veel. Ben je wel mooi op de toekomst voorbereid maar als je snel een nieuwe wilt hebben is dat natuurlijk niet nodig.

Enige idee over hoeveel tijd je weer aan een nieuw toe bent? Want aan een Qaud-core heb je nu nog niet zo veel. Ben je wel mooi op de toekomst voorbereid maar als je snel een nieuwe wilt hebben is dat natuurlijk niet nodig.
ze zijn allebij evenduur dus kan ik toch het best voor de quad gaan ?

Ja, tenzij je over 2 maanden van plan bent om een nieuwe processor te kopen, maar dat lijkt me niet.

yostiemontana: Deze vraag stamt van 14 november, hij zal er nu wel uit zijn

Dat is wel zo, alleen zitten in een QUAD Core 4 processoren, dus het totaal is veel hoger dan de duo.

Dat is niet waar, als je quad core hebt die door games (nu veelal) niet ondersteund wordt is de dual core veel beter. Daarnaast werkt de totale snelheid niet zo dat je alles bij elkaar opteld en dan heb je de totale snelheid dat is een fabeltje.

Veel huidige programma's zijn nog niet goed afgesteld op multicore gebruik.
Hierdoor zal het zo zijn dat er in veel gevallen maar 1 core gebruikt wordt van de 2 of 4 welke je dan zou hebben.

In de nabije toekomst is het wel de bedoeling dat programma's goed gebruik kunnen maken van meerdere core's maar het is maar de vraag of dat op een optimale manier lukt.
Ik had ook de keuze tussen een duo en een quad, ik ben voor de duo gegaan omdat deze als Single al een hogere snelheid heeft. En de programma's welke over het algemeen gedraait worden die gebruiken toch niet zo snel 4 cores.

Sinds de Intel Core 2 Duo E6600 enkele maanden geleden van de troon is gestoten, lijkt er veel te zijn gebeurd in processorland. Zo waren er meerdere processors die in aanmerking kwamen voor het high-end gamesysteem, waarbij uiteindelijk de keuze is gevallen op twee cpu's en twee alternatieven die nog niet direct beschikbaar zijn.

Deze editie gaat de voorkeur nog steeds uit naar de Intel Core 2 Duo E6850, momenteel de snelste dualcore processor voor thuisgebruik en daarmee de beste keuze. De Core 2 Quad Q6600 is echter ook een interessante keuze, mede door de vier cores. In het huidige gamesaanbod hebben dualcores nog steeds een voorsprong, maar in de toekomst zou daar verandering in kunnen komen.
http://tweakers.net/reviews/751/4

lijkt mij ook duidelijk. De E6850 natuurlijk. Als je moederbord het aankan. Processor heeft een hogere FSB dan de Q6600.

Eigenlijk is het niet zo natuurlijk maar hangt het er natuurlijk vooral vanaf wat je ermee gaat doen. Voor videobewerking e.d. is de quad m.i. beter maar voor huis tuin en keuken applicaties (office, msn, spelletjes etc) kun je beter voor de E6850 gaan. Een betere koeler is ook geen overbodige luxe!

Hey,

Ik twijfelde vroeger ook veel of ik de E6850 zou nemen of de Q6660 ik had voor de quad gekozen vanwege de 4 kernen. Maar eigenlijk merk ik niet zo heel veel verschil met mijn oude pc die Pentium 4 had 3GHZ

Maar wat me wel iriteert als ik een spelletje wil opstarten (Unreal Tournament 3) duurt het zeker 30 seconden ofzo voordat die het spelletje opstart en ook bij Halo 2 Vista heb ik dat probleem. Licht dat aan mijn processor (Q6660) of had ik beter voor de E6850 kunnen gaan had ik dan dit probleem niet ?

Hey,

Ik twijfelde vroeger ook veel of ik de E6850 zou nemen of de Q6660 ik had voor de quad gekozen vanwege de 4 kernen. Maar eigenlijk merk ik niet zo heel veel verschil met mijn oude pc die Pentium 4 had 3GHZ

Maar wat me wel iriteert als ik een spelletje wil opstarten (Unreal Tournament 3) duurt het zeker 30 seconden ofzo voordat die het spelletje opstart en ook bij Halo 2 Vista heb ik dat probleem. Licht dat aan mijn processor (Q6660) of had ik beter voor de E6850 kunnen gaan had ik dan dit probleem niet ?

Ik speel Unreal 3 ook, samen met een vriend. Hij een E6850 ik een Q6600. Bij mij start het spel eerder op. Ligt waarschijnlijk aan geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan