nod32 update zichzelf ineens niet meer? hoe kan ik dit herstellen alsjeblieft

• Onderwerp starter Onderwerp starter ben47
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
En tijdens de afgelopen discussie van ca. een uur is er geen enkele Helpmij.nl lezer bezig geweest met een registry hack t.b.v. Eset software, maar zijn er elders al weer enkele honderde illegale versie's gedownload...
Ongestraft en zonder op- en aanmerkingen van Dhr. Wilders.

en misschien kan Wilders hier zijn mail adres kenbaar maken.
anders kunnen deze gebruikers hem niet mailen.
Of wilders moet zijn PB lezen??

Blijkbaar is het een van uw specialiteiten zaken anders uit te leggen dan ze gesteld zijn. Ik zeg of suggereer nergens dat illegaal software-gebruik is toegestaan. Ik zeg alleen dat de "kleine man" wel aangepakt wordt maar de echte grote boosdoeners niet en niets anders dan dat!

Het doet mij goed te horen dat u een apert tegenstander bent van illegaal softwaregebruik en overtreding van EULA's. Formeel-juridisch bestaat er geen onderscheid tussen wat u noemt de "kleine man" en "grote boosdoeners". Beiden overtreden de wet en dienen dienovereenkomstig juridisch bestraft te worden.

U stelt dat ik zelfs niet enigzinds op de hoogte ben, maar u dan blijkbaar ook niet, zeker niet waar het gaat om waar welke servers gehost worden. Die staan inderdaad ook in de door u aangehaalde landen, maar...
Wat te denken van alle nieuwsservers van zo goed als alle Nederlandse ISP's, om maar eens wat te noemen...

98% van de servers waar u op doelt staan in Rusland dan wel China. Dat gezegd: vanzelfsprekend dienen alle hosts die illegale activiteiten tollereren juridisch aangepakt te worden.

Maar nee, het is natuurlijk makkelijker om achter "jan met de pet" aan te jagen die thuis een beetje zit te hobby'en op zijn PC''tje van de Aldi dan achter de grote heren...

Zoals gezegd: beiden dienen waar mogelijk met straffe hand juridisch te worden vervolgd. Uw "Jan met de pet" is formeel-juridisch evenzo schuldig en strafbaar als dat wat u als "grote heren" omschrijft.

Formeel-juridisch bestaat er geen onderscheid tussen wat u noemt de "kleine man" en "grote boosdoeners". Beiden overtreden de wet en dienen dienovereenkomstig juridisch bestraft te worden.

Dat zijn we dan eindelijk eens een keer met elkaar eens. Blijft het een gegeven dat betreffende "Jan" wel aangepakt wordt en de anderen niet.

Bron van alle kwaad is mijns inziens niet Jan met de pet, maar juist de eerder door u genoemde eigenaren van servers die illegale software verspreiden en daar al dan niet aan verdienen.
Ook u zult ongetwijfeld wel eens een dvd of cd lenen van buren of kennissen en daar waarschijnlijk ook wel eens een copie van maken.
Maar dat is mijns inziens iets anders dan het in het groot aanbieden aan miljoenen gebruikers.
En dat is waar het mij om gaat.

Laatst bewerkt:
en misschien kan Wilders hier zijn mail adres kenbaar maken.

Een nogal naieve opmerking van een bestuurslid - die zou moeten weten dat geposte email adresssen en masse worden geharvest voor onder meer massale spam-doeleinden.

anders kunnen deze gebruikers hem niet mailen.

...evenzo geldt dat voor de spambots - en die zijn veel groter in getale.

Of wilders moet zijn PB lezen??

Dat zal ik doen. Er is thans welgeteld 1 ongelezen Prive-bericht in mijn inbox alhier...

Met veel plezier lees ik deze discussie....
Het blijft ronddraaien.
Niemand is verantwoordelijk en iedereen spreekt uit eigen naam.
Van mij mag deze discussie stoppen want niemand krijgt gelijk.
Laten we de afhandeling van eset maar afwachten.

oja mail adressen worden hier geplaatst als plaatjes dus daar kan een bot niks mee
mijn mail adres is puppie@helpmij.nl

Laatst bewerkt:
Toch raar dat meneer Wilders alleen antwoord op reacties waarop hij enigszins en punt kan maken op een dusdanig globale manier waardoor het allemaal klopt wat hij zegt. Maar zodra er vragen gesteld worden op dieper niveau blijkt hij ineens die berichten niet te (willen?) lezen

Ik doel hierbij op zaken van bewijslast en uitleg van mijnheer Wilders mening door het aanleveren van bewijzen en EULA's. (ervan uitgaande dat de EULA zoals ESET hem gebruikt niet in strijd is met de Nederlandse (of Belgische) wetgeving waardoor het een onwettig document zou worden en dus niets op te verhalen zou zijn

Laatst bewerkt:
Dat zijn we dan eindelijk eens een keer met elkaar eens.

Dat doet me deugd.

Blijft het een gegeven dat betreffende "Jan" wel aangepakt wordt en de anderen niet.

Zo mogelijk worden beiden aangepakt. Indien u een ideale wereld wenst: ik ook. Feit is, dat we het moeten doen met de werkelijkheid zoals deze is.

Bron van alle kwaad is mijns inziens niet Jan met de pet, maar juist de eerder door u genoemde eigenaren van servers die illegale software verspreiden en daraan al dan niet aan verdienen.

Oneens. Aanbod bestaat slechts bij de gratie van vraag. Indien er geen vele "Jan met de petten" zouden zijn, zouden de server-eigenaren plus hun hosts binnen de kortste keren van het toneel verdwenen zijn bij gebrek aan klandizie.

Ook u zult zult ongetwijfeld wel eens een dvd of cd lenen van buren of kennissen en daar waarschijnlijk ook wel eens een copie van maken.

Nee, nooit.

Maar dat is mijns inziens iets anders dan het in het groot aanbieden aan miljoenen gebruikers.
En dat is waar het mij om gaat.

Zie mijn commentaar hierboven. Is er iemand die "gebruikers" dwingt om gebruikt te maken van illegaal aangeboden diensten? Neen. Dat is en blijft een puur individuele verantwoordelijkheid.

Eigenlijk ben ik het wel met @Puppie eens.

Wij kunnen beter verder gaan met datgene waarvoor dit forum bedoeld is:

Het helpen van computer-gebruikers bij hardware en software problemen.

Dan laten we de wereld politiek aan de heer Wilders en de zijnen over...

Zie mijn commentaar hierboven. Is er iemand die "gebruikers" dwingt om gebruikt te maken van illegaal aangeboden diensten? Neen. Dat is en blijft een puur individuele verantwoordelijkheid.

Maar dan ben ik toch bang dat u een utopie nastreeft die nimmer gerealiseerd zal worden.

Het is in dit geval niet de vraag, maar het aanbod.

Wanneer een gebruiker het aanbod krijgt om iets gratis te kunnen gebruiken i.p.v. betaald, zal de keuze voor velen niet moeilijk zijn.
Want "Jan met de pet" is geen relatie van de andere hoge heren, heeft geen 15 domeinen in bezit, nee, die doet het, zoals gezegd met zijn hand op de spaarzaam gevulde knip achter de Aldi PC...

Niemand vraagt uit zichzelf om een illegaal besturings-systeem, nee, het wordt gewoon aangeboden en uiteraard wordt er dan ook gretig gebruik van gemaakt. En dat zal altijd zo blijven.

Met veel plezier lees ik deze discussie....
Het blijft ronddraaien.
Niemand is verantwoordelijk en iedereen spreekt uit eigen naam.
Van mij mag deze discussie stoppen want niemand krijgt gelijk.

Ronddraaien? Ik raad u aan deze thread nog eens aandachtig door te lezen. Het gelijk is er al. Indien U beschikt over een ESET product: lees de EULA en wat er wordt gesteld omtrent wat wel- en niet is toegestaan met betrekking tot softwaregebruik.

Laten we de afhandeling van eset maar afwachten.

ESET s.r.o dan wel te verstaan - geen lokale (re)seller. De prioriteit zal niet "klasse rood" zijn vooralsnog.

oja mail adressen worden hier geplaatst als plaatjes dus daar kan een bot niks mee
mijn mail adres is puppie@helpmij.nl

Als dat zo is: wat is uw echte voor- en achternaam, plus uw private email adres?

@mrmusic:
Das een inkopperje voor een welbespraakt iemand als Meneer Wilders.
Het feit dat de mogelijkheid er is rechtvaardigd het natuurlijk niet om illegale acties te doen.

Maar dan ben ik toch bang dat u een utopie nastreeft die nimmer gerealiseerd zal worden.

Het is in dit geval niet de vraag, maar het aanbod.

Wanneer een gebruiker het aanbod krijgt om iets gratis te kunnen gebruiken i.p.v. betaald, zal de keuze voor velen niet moeilijk zijn.
Want "Jan met de pet" is geen relatie van de andere hoge heren, heeft geen 15 domeinen in bezit, nee, die doet het, zoals gezegd met zijn hand op de spaarzaam gevulde knip achter de Aldi PC...

Niemand vraagt uit zichzelf om een illegaal besturings-systeem, nee, het wordt gewoon aangeboden en uiteraard wordt er dan ook gretig gebruik van gemaakt. En dat zal altijd zo blijven.

Volgens wetgeving over nagenoeg de gehele wereld was, is en blijft het: pure diefstal. En pure eigen verantwoordelijkheid, hoe u het ook wendt of keert.

Oh ja, nog een laatste vraagje:

Ik heb als legaal gebruiker van de trial versie van Eset Smart Security nog geen bericht ontvangen van Eset over de problemen waarvoor ik en anderen staan v.w.b. het updaten...

@mrmusic:
Das een inkopperje voor een welbespraakt iemand als Meneer Wilders.
Het feit dat de mogelijkheid er is rechtvaardigd het natuurlijk niet om illegale acties te doen.

U bent het met mij eens - goed te zien dat er (natuurlijk!) nog steeds eerlijke mensen rondlopen op deez' aardkloot.

Indien U beschikt over een ESET product: lees de EULA en wat er wordt gesteld omtrent wat wel- en niet is toegestaan met betrekking tot softwaregebruik.

Ik ben niet in het bezit van ESET software dus u kan heel makkelijk roepen dat u de EULA hebt (en hebt gelezen) maar u blijft herhaaldelijk negeren op vragen om die aan te leveren.

Dus ik herhaal het nogmaals, hang die eula in een post of houd op hem aan te halen want ik betwijfel of u ooit in iuw leven een eula hebt gelezen, daarnaast begint mijn twijfel steeds groter te worden met betrekking op de u door uzelf toegeschreven kennis van de nationale en internationale wetgeving aangaande het gebruik van software en de EULA's die daarbij horen

Oh ja, nog een laatste vraagje:

Ik heb als legaal gebruiker van de trial versie van Eset Smart Security nog geen bericht ontvangen van Eset over de problemen waarvoor ik en anderen staan v.w.b. het updaten...

Dat spijt me oprecht voor u en ik hoop uw lokale ESET (re)seller uw spoedig helpt. Dat gezegd: uw opmerking heeft niets te maken met de essentie van deze thread en discussie.

Maar eh... wanneer mijn PC in die tussentijd besmet raakt met een virus en mijn bestanden verloren gaan, mag en kan ik dan via u Eset daarvoor verantwoordelijk stellen??
Of mogen die wel steken laten vallen zonder represailles??

Als dat zo is: wat is uw echte voor- en achternaam, plus uw private email adres?

ik heb het over mail adressen die een plaatje worden.
Wat heeft dat te maken met mijn voornaam.
En helaas ik heb geen privé mail adres....
Ik ben verenigingslid van Helpmij.nl en dan krijg je een mail adres met als toevoeging @helpmij.
en als u lid wilt worden van onze vereniging dan krijgt u mijn naam en postadres, mits u een automatische incasso afgeeft.
Voor € 15 per jaar helpt u dan mee om deze geweldige site in de lucht te houden.
samen met 220 andere betalende leden....en bij ons is het zo elke euro is er 1 om de data te kunnen betalen van de GRATIS helpdesk.

En, mijnheer Wilders, als betalend lid van Helpmij.nl kunt u ook gebruik maken van enkele speciale aanbiedingen, zoals deze bijvoorbeeld:

NERGENS ANDERS IN NEDERLAND
ALLEEN BIJ HELPMIJ 12 EURO KORTING OP NOD32

http://www.helpmij.nl/nod32/

Hoezo illegale software promoten op helpmij.nl???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan