nod32 update zichzelf ineens niet meer? hoe kan ik dit herstellen alsjeblieft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank - maar niet voldoende. 11.57 uur is en blijft een violation. Het is aan u om alle illegaliteit van dit board te verwijderen.



Die "normale" wijze is eveneens gebruikt. Wellicht verdient het de voorkeur uw logs te checken alvorens een dergelijke mededeling te posten.

groeten,

Paul Wilders[/QUOTE


wie gaat dat allemaal controleren,vergeet niet dat alle mods allemaal op vrijwilige bassis doen
daarbij hebben ze ook nog een werk en kinderen,vrouw

als je nog nooit een filmpje,mp3 ,soft afgehaald heb waar er geen licentie of toelating voor hebt
heb je recht van spreken ,maar daar heb ik mijn bedenkingen bij;)
 
Blijkbaar is uw kennis van update servers groter als de mijne en kunt u een cyrilische taal ontcijferen.

Indien u daarmee bedoelt of ik wel of niet Russisch en Slavische talen beheers: inderdaad, die beheers ik.

U heeft gelijk als u stelt dat 'alle illegaliteit' verwijderd dient te worden, er hoort echter bij deze stelling nog een kleine nuance, het gaat namelijk om 'bewuste illegaliteit'.

Ik vraag mij in gemoede af, of de rechterlijke macht een dergelijk onderscheid eveneens maakt - nog afgezien van het overduidelijke gegeven dat Dhr. Snor zelf al aangaf dat de grenzen van legaliteit overschreden worden dan wel een uitnodiging plaatste om - middels PM dan wel email en in zijn hoedanigheid als formeel vertegenwoordiger van dit forum - de benodigde illegale informatie aan derden te verstrekken.

Wellicht kunt u mij per e-mail (mijn gebruikersnaam @ helpmij.nl) ervan overtuigen dat dit een illegale server betreft.

Dhr. Snor kan u hier uitstekend van dienst zijn; daar heeft u mijn persoon niet voor nodig. Blijft de gewraakte post staan, dan zal ESET Legal Dep. zich te zijner tijd ongetwijfeld melden.

groeten,

Paul Wilders
 
Blijft de gewraakte post staan, dan zal ESET Legal Dep. zich te zijner tijd ongetwijfeld melden.

groeten,

Paul Wilders


Blijkbaar kunt u wel aangeven dat het volgens u illegaal is, maar wil vervolgens niet terwille zijn om hiervoor bewijs te leveren, dat is jammer, als het u daadwerkelijk zo hoog zou zitten lijkt het mij dat u ook medewerking zou verlenen aan bewijsvoering.
Volgens de nederlandse grondwet is iemand onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, ik kan helaas nog geen bewijs vinden dat dit illegaal is en aangezien u geen medewerking wilt verlenen kan het dus nog wel even duren voordat we iemand gevonden hebben die dat wel kan/wil.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar kunt u wel aangeven dat het volgens u illegaal is, maar wil vervolgens niet terwille zijn om hiervoor bewijs te leveren, dat is jammer, als het u daadwerkelijk zo hoog zou zitten lijkt het mij dat u ook medewerking zou verlenen aan bewijsvoering.

Met uw goedvinden: de bewijslast is niet aan mij als persoon. De facto is de bewijslast al verstrekt door uw medewerker Dhr. Snor. Voor alle duidelijkheid: ik ben geen formele representant van ESET. Derhalve laat ik het over aan Dhr. Snor, uw domein-eigenaar en ultimo de Legal Dep. van ESET om in deze kwestie actie te ondernemen.

Volgens de nederlandse grondwet is iemand onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, ik kan helaas nog geen bewijs vinden dat dit illegaal is en aangezien u geen medewerking wilt verlenen kan het dus nog wel even duren voordat we iemand gevonden hebben die dat wel kan/wil.

Zoals u ongetwijfeld verwacht heeft en weet, is deze gehele thread - voordat posts zijn afgevoerd - opgeslagen. U treft daarin de uitdrukkelijke mededeling van Dhr. Snor dat - grosso modo "aangedragen oplossingen" illegaal zijn, niet in totaliteit hier worden gepost en personen worden uitgenodigd om per PM en/of email alsnog toegang kunnen krijgen tot hetgeen volledig tegen de gebruikersovereenkomst indruist.

U hoeft niemand "te vinden" - Alles is klip en klaar, opgeslagen en desnoods middels Google door eenieder te achterhalen. Derhalve ten tweede en laatste male het vriendelijke verzoek de nodige actie te ondernemen in deze thread. Niemand zit per slot van rekening te wachten op rechterlijke repercussies, noch als vereniging, noch in prive.

groeten,

Paul Wilders
 
[offtopic]
't Lijkt de Wilders van de tweede kamer wel.
Je zou haast denken dat hij bang is dat zijn server ontdekt is door het grote publiek, en daardoor zelf gevaar loopt op ontdekking..:eek:
[/offtopic]

Ja stoken kan ik ook.:evil: ik snap dat jullie deals gesloten hebben met ESET maar dan zo'n aanval, denk dat mijnheer Wilders niet echt snapt wat politiek is. En zoals zijn junior member al doet vemoeden nog nooit eerder heeft gekeken, dus er is een verklikker!:shocked:

[offtopic]
Misschien een ideetje om een linkje naar de kliklijn in het forum te bouwen.
[/offtopic]

:thumb:Als ze ergens snel illegale en bijna illegale zaken weg hebbens dan is het wel op dit forum.:thumb:

PS. wilde even kijken of ik kon reageren op een aanval als deze of dat het achter glas gebeurd.
 
[offtopic]
't Lijkt de Wilders van de tweede kamer wel.
Je zou haast denken dat hij bang is dat zijn server ontdekt is door het grote publiek, en daardoor zelf gevaar loopt op ontdekking..:eek:
[/offtopic]

Ja stoken kan ik ook.:evil: ik snap dat jullie deals gesloten hebben met ESET maar dan zo'n aanval, denk dat mijnheer Wilders niet echt snapt wat politiek is. En zoals zijn junior member al doet vemoeden nog nooit eerder heeft gekeken, dus er is een verklikker!:shocked:
Je kan iemand niet pakken op de titel onder zijn/haar naam hier op Helpmij. Het geeft niets aan wat betreft de kennis die een persoon heeft. Als je even verder had gekeken en de link in de handtekening had door genomen, dan zie je dat het security forum(Waar Paul Wilders administrator van is) onder andere de officiële support forum van Eset (NOD32) is.:
http://www.wilderssecurity.com/forumdisplay.php?f=15

Dat iemand Junior Member is, wil nog niet zeggen dat iemand nog nooit hier op het forum heeft gekeken.;)

Ik krijg de indruk, dat je met jou bericht een beetje de boel wil gaan opstoken. Daarom wil ik je nog wel even op onze huisregels wijzen:
Houd je taalgebruik altijd netjes.
Beledig nooit andere leden.
Iedere vorm van discriminatie is niet toegestaan. Dit geldt ook voor computerkennis, bijvoorbeeld: jij kan beter van je toetsenbord afblijven, want dan gaat er ook niets verkeerd.
 
Nee hoor Crash, maar er staat net zoals je verenigingsleden zelf al aangeven zoveel onwil in dat ik wilde kijken of het gemoderate werd. En wilde kijken of gewone leden ook konden reageren, wat dus kan. (en dat vind ik een goede zaak)

En ja ik heb natuurlijk voordat ik reageerde weldegelijk op zijn forum gekeken wie hij meent te zijn maar misschien wel helemaal niet is. Want net als met het junior member zijn, maar wel al vaker langsgekomen kan zijn, kan je elke willekeurige naam invullen. (je dacht toch niet dat ik Fantjedus heette?)

Al met al ging het misschien een beetje te ver, en zal mij voortaan inhouden. Maar kon het niet verkroppen dat jullie zo werden aangevallen door een vermeende compagnon.(zie alle banners en flyers over de samenwerking)

Met vriendelijk groet,
Fantje

PS. zal mij hier verder buiten houden.
 
Hallo !

Wat een gedoe allemaal om niets !!

De link die ik aanbood gaat over een legaal beschikbare eset-server; in de Eset-help-regels staat dat het wordt afgeraden deze niet op automatisch te laten staan.maar NIET dat het verboden is.

De enigste reden dat ik dit niet rechtstreeks op het forum plaatste was juist dat evt. mensen met een illegale versie daar hun voordeel mee zouden kunnen doen.

De link inmiddels aan @maestro12 ter controle doorgegeven.

Rechtstreeks contact opgenomen met Paul Wilders.

Niet @helpmij,maar ik neem de volle verantwoording hiervoor op me. en wacht met interesse de heer Tim Kuijk (weer es) af !!

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry!

Daar gaan we weer eens inderdaad.

Ik heb vamorgen eens even op het Wilders forum rondgekeken en gezien dat talloze legale NOD32 gebruikers de update problemen hebben, dus ook ik begrijp niets van deze storm in een glas water.
 
Hoi !

Tja, waarom dhr. Paul Wilders zich nu zo druk maakt.....Er zijn inderdaad over het hele internet tientallen legale gebruikers te vinden die er niets van snappen.....Die gaan uiteraard een oplossing zoeken.

In eerste instantie heb ik ook duidelijk iedereen aangeraden contact met ESET op te nemen, maar die waren dus juist gisteren niet/nauwelijks bereikbaar......

Bovendien.....al maanden zijn op internet chinese sites te vinden die elke dag nieuwe keys produceren die niet blacklisted zijn.

Misschien moet Paul Wilders zich daar es druk over maken.....of zou dat te moeilijk zijn ?

Op mijn directe mail aan hem heb ik dan ook geen antwoord mogen ontvangen......


Greetz,

Harry.
 
Hallo !

Wat een gedoe allemaal om niets !!

Dat hangt af van de invalshoek.

De link die ik aanbood gaat over een legaal beschikbare eset-server; in de Eset-help-regels staat dat het wordt afgeraden deze niet op automatisch te laten staan.maar NIET dat het verboden is.

Zo u wilt kan ik hier uw letterlijke tekst reproduceren. U kunt niet ontkennen dat u sprak over een registry hack. Welnu, ik raad u aan om de EULA komende met alle ESET software nog eens zorgvuldig door te lezen. Wellicht kunt u de conclusie eveneens hier kenbaar maken?

De enigste reden dat ik dit niet rechtstreeks op het forum plaatste was juist dat evt. mensen met een illegale versie daar hun voordeel mee zouden kunnen doen.

Kunt u mij duidelijk maken hoe u het onderscheid maakt tussen legitieme ESET software gebruikers en illegale software gebruikers? Neen. Niettemin heeft u aan iedere geinteresseerde aangeboden per PM/email uw hack te verkrijgen.

De link inmiddels aan @maestro12 ter controle doorgegeven.

Mij onbekend, maar naar ik hoop een straight forward persoon, die - al is het maar om dit forum niet in een bijzonder slecht daglicht te plaatsen - de enig juiste beslissing neemt, voor zover zijn rechten hier dat toelaten.

Rechtstreeks contact opgenomen met Paul Wilders.

Pardon? hier is geen enkele email van u binnen gekomen...

Niet @helpmij,maar ik neem de volle verantwoording hiervoor op me.

Een mooi standpunt. U post echter niet op persoonlijke titel, maar als onderdeel van helpmij. Ergo: zowel uw persoon als de helpmij zijn in dezen daadwerkelijk partij.

en wacht met interesse de heer Tim Kuijk (weer es) af !!

Excuses, maar wij zijn niet op NL georienteerd. Ons publiek is wereldwijd. Ik ken dhr. Kuijk derhalve niet.

groeten,

Paul Wilders
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, waarom dhr. Paul Wilders zich nu zo druk maakt.....Er zijn inderdaad over het hele internet tientallen legale gebruikers te vinden die er niets van snappen.....Die gaan uiteraard een oplossing zoeken.

...Is dat een impliciete rechtvaardiging?

In eerste instantie heb ik ook duidelijk iedereen aangeraden contact met ESET op te nemen, maar die waren dus juist gisteren niet/nauwelijks bereikbaar......

...dat is een impliciet excuus. Daarom niet minder kwalijk.

Bovendien.....al maanden zijn op internet chinese sites te vinden die elke dag nieuwe keys produceren die niet blacklisted zijn.

En op meerdere plaatsen. Blijkbaar is dat voor u een volledig acceptabele rechtvaardiging. Dat zegt veel over u en uw moraliteit.

Misschien moet Paul Wilders zich daar es druk over maken.....of zou dat te moeilijk zijn ?

U heeft klaarblijkelijk geen enkele notie met wie u te maken heeft. Indien nodig zet ik 50 personen op zaken als deze, plus tenminste zovelen in dienst van Kaspersky, Symantec etc. Gedurende maanden indien nodig.

Op mijn directe mail aan hem heb ik dan ook geen antwoord mogen ontvangen......

Als al gesteld: u heeft nimmer een email aan mij verzonden. En er zijn geen spamfilters geinstalleerd op de ca. 15 domeinen met bijbehorende email accounts.

groeten,

Paul Wilders
 
Hoi !

U gaat uiteraard niet in op de problemen met de ESET-update's, maar dat had ik ook niet verwacht !

Dat u mijn mail niet ontvangen heeft kan ik me nauwelijks voorstellen; hij staat bij mij bij: "verzonden berichten" ,en alle mail die ik gisteren en vandaag verzonden heb is aangekomen , zoals velen hier kunnen weten.

Dus ..........???

Succes met uw pogingen dit forum/mij in een kwaad dagtlicht te stellen.

Daar hebben de duizenden bezoekers per dag echt wat aan, lijkt me.

Ik wacht uw verdere stappen met belangstelling af, maar eerlijk gezegd ben ik bang dat de gerechtelijke autoriteiten, die u regelmatig aan haalt, u in uw gezicht zullen uitlachen.

De stichting Brein, waarvan de heer Tim Kuijk directeur is, behandeld in dit landje de klachten betreffende inbreuk op software-rechten.

De gerechtelijke autoriteiten zullen u dan ook met uw klacht naar hem doorverwijzen.

Als u er belang in stelt, wil ik u de e-mail nogmaals toezenden.

Greetz,

Harry
 
Hoi !

U gaat uiteraard niet in op de problemen met de ESET-update's, maar dat had ik ook niet verwacht !

U gaat niet in op het posten/aanbieden van registry hacks, plus het aanbieden aan willekeurig wie dan ook, alsmede hetgeen in de EULA van alle ESET softwares vermeld is. En dat is nu juist waar het om gaat.

Dat u mijn mail niet ontvangen heeft kan ik me nauwelijks voorstellen; hij staat bij mij bij: "verzonden berichten" ,en alle mail die ik gisteren en vandaag verzonden heb is aangekomen , zoals velen hier kunnen weten.

Dus ..........???

U kunt zoveel stellig beweren hier. Ik zie uw email alsnog met belangstelling tegemoet.

Succes met uw pogingen dit forum/mij in een kwaad dagtlicht te stellen.

Daar hebben de duizenden bezoekers per dag echt wat aan, lijkt me.

De enige die dit forum alsmede hemzelve in een kwaad daglicht stelt, bent uzelve heer Snor. DE (opgeslagen) feiten wijzen dat uit. En u weet dat.

Ik wacht uw verdere stappen met belangstelling af, maar eerlijk gezegd ben ik bang dat de gerechtelijke autoriteiten, die u regelmatig aan haalt, u in uw gezicht zullen uitlachen.

Doelbewust overtreden van een software EULA en dat publiekelijk aanbieden? Mij dunkt dat u zeer weining kennis heeft van Nederlands en Internationaal recht.

De stichting Brein, waarvan de heer Tim Kuijk directeur is, behandeld in dit landje de klachten betreffende inbreuk op software-rechten.

Da's mooi. U dient er rekening mee te houden dat ESET geen NL company is. En dat zowel de NL wetgeving als de US wetgeving uw acties als strafbaar beschouwen.

De gerechtelijke autoriteiten zullen u dan ook met uw klacht naar hem doorverwijzen.

U heeft er daadwerkelijk geen notie van.

Als u er belang in stelt, wil ik u de e-mail nogmaals toezenden.

Als gezegd: prima.
 
Maar ja,

Zo werkt het in de praktijk nu eenmaal altijd...

De "kleine man", zoals de gebruikers en de leden van dit forum worden inderdaad op de vingers getikt en in een kwaad daglicht gesteld.
En daarbij gaat het dan om missschien een handvol gebruikers die de, overigens eenvoudig op internet te vinden, zgn. Registry Hack zullen uitproberen.

De "grote jongens", dus de sites zoals ongetwijfeld Dhr. Wilders en vele anderen bekend, waarbij dagelijks honderden, zo niet duizenden keren illegale versie's van Eset producten gedownload worden, blijven buiten schot.

Waarbij je je tevens kunt afvragen of het wel zo verstandig blijkt te zijn om antivirus-softvare van een beveiligings-bedrijf te gebruiken, welke niet eens in staat blijkt de eigen software goed te beveiligen en in dit geval te kunnen laten functioneren
 
Laatst bewerkt:
Hallo !

Tja, als u uw prive-berichten niet leest.....

U heeft immers op dit forum aangegeven GEEN mail te willen ontvangen ?

Maar m'n mailtje staat er echt voor u !

Voor de rest: ik beschouw dit topic als gesloten.

Blijkbaar leeft u in een andere wereld dan ik: de door u gepromote produkten kloppen niet, en nu is het "onze"schuld, omdat we proberen een oplossing te zoeken !

We zullen het nooit eens worden, en nogmaals: ik heb geen idee wat het internationaal recht (!) hier kan uitrichten.

Met belangstelling wacht ik uw verdered stappen af!

En: ik wil/kan wel e-mail ontvangen !!

Greetz,

Harry.
 
Maar ja,

Zo werkt het in de praktijk nu eenmaal altijd...

De "kleine man", zoals de gebruikers en de leden van dit forum worden inderdaad op de vingers getikt en in een kwaad daglicht gesteld.
En daarbij gaat het dan om missschien een handvol gebruikers die de, overigens eenvoudig op internet te vinden, zgn. Registry Hack zullen uitproberen.

Simpel vertaald zegt u feitelijk: illegaal softwaremisbruik is toegestaan. Zeker als dat door de "kleine man" wordt gepractiseerd. Welnu, laat mij duidelijk en voor iedereen verstaanbaar mededelen: ieder individu die software installeert, heeft zich op straffe van illegale handelingen te houden aan de EULA. Eenvoudiger kan het niet.

De "grote jongens", dus de sites zoals ongetwijfeld Dhr. Wilders en vele anderen bekend, waarbij dagelijks honderden, zo niet duizenden keren illegale versie's van Eset producten gedownload worden, blijven buiten schot.

Ten eerste zou dat op geen enkele wijze een rechtvaardiging zijn voor welk individu dan ook om dan maar eveneens de weg van illegaliteit te bewandelen.

Ten tweede: alle software companies doen het uiterste om illegale servers waar u op doelt aan te pakken. Indien u enigzins op de hoogte zou zijn, zou u moeten weten dat dit soort servers vrijwel alleen worden gehost in naties/landen die dit soort activiteiten dulden en er zelfs geld aan verdienen. Soevereiniteit valt staatsrechterlijk niet aan te pakken. Dat neemt niet weg dat diezelfde software companies steeds meer en beter hun product beschermen en in toenemende mate zullen gaan beschermen.

Waarbij je je tevens kunt afvragen of het wel zo verstandig blijkt te zijn om antivirus-softvare van een beveiligings-bedrijf te gebruiken, welke niet eens in staat blijkt de eigen software goed te beveiligen en in dit geval te kunnen laten functioneren

Een gotspe. Iedere software company heeft te maken met het probleem van illegaal gebruik. ESET is wat dat betreft een van de zovelen.
 
Simpel vertaald zegt u feitelijk: illegaal softwaremisbruik is toegestaan. Zeker als dat door de "kleine man" wordt gepractiseerd. Welnu, laat mij duidelijk en voor iedereen verstaanbaar mededelen: ieder individu die software installeert, heeft zich op straffe van illegale handelingen te houden aan de EULA. Eenvoudiger kan het niet.

Blijkbaar is het een van uw specialiteiten zaken anders uit te leggen dan ze gesteld zijn. Ik zeg of suggereer nergens dat illegaal software-gebruik is toegestaan. Ik zeg alleen dat de "kleine man" wel aangepakt wordt maar de echte grote boosdoeners niet en niets anders dan dat!

Ten tweede: alle software companies doen het uiterste om illegale servers waar u op doelt aan te pakken. Indien u enigzins op de hoogte zou zijn, zou u moeten weten dat dit soort servers vrijwel alleen worden gehost in naties/landen die dit soort activiteiten dulden en er zelfs geld aan verdienen. Soevereiniteit valt staatsrechterlijk niet aan te pakken. Dat neemt niet weg dat diezelfde software companies steeds meer en beter hun product beschermen en in toenemende mate zullen gaan beschermen.

U stelt dat ik zelfs niet enigzinds op de hoogte ben, maar u dan blijkbaar ook niet, zeker niet waar het gaat om waar welke servers gehost worden. Die staan inderdaad ook in de door u aangehaalde landen, maar...
Wat te denken van alle nieuwsservers van zo goed als alle Nederlandse ISP's, om maar eens wat te noemen...


Maar nee, het is natuurlijk makkelijker om achter "jan met de pet" aan te jagen die thuis een beetje zit te hobby'en op zijn PC''tje van de Aldi dan achter de grote heren...
 
Laatst bewerkt:
Hallo !

Tja, als u uw prive-berichten niet leest.....

U heeft immers op dit forum aangegeven GEEN mail te willen ontvangen ?

Maar m'n mailtje staat er echt voor u !

Plots heeft u het over "prive-berichten" - tot op heden had u het over "email". Wellicht doet u er goed aan om het verschil tussen beiden te leren; dat is namelijk behoorlijk groot.

Voor de rest: ik beschouw dit topic als gesloten.

Klaarblijkeblijk ontbreekt het u aan daadwerkelijke antwoorden en argumenten op de aanmerkingen/vragen als door mij gesteld (EULA in combinatie met registry aanpassingen etc. etc.). Impliciet heeft u daarmee al antwoord gegeven.

Blijkbaar leeft u in een andere wereld dan ik: de door u gepromote produkten kloppen niet, en nu is het "onze"schuld, omdat we proberen een oplossing te zoeken !

Eerstens: ik promoot geen produkten. Ik maak me wel sterk tegen illegaal handelen. Of dit nu ESET, Kaspersky, Symantec of welke company dan ook betreft. Net zoals ik me sterk maak tegen het stelen van uw fiets, van welk merk dan ook en hoe eenvoudig te stelen dan ook. Ik hoop dat u de - toch zeer eenvoudige - grote lijn van deze redenering kunt volgen. Als in uw optiek "oplossingen zoeken" analoog is aan het zoeken naar en stelen van andermans fiets, desnoods in de (illegale) fietsenwinkel, dan liggen de kaarten wel heel duidelijk.

We zullen het nooit eens worden, en nogmaals: ik heb geen idee wat het internationaal recht (!) hier kan uitrichten.

Met uw welnemen: u blijft het niet willen begrijpen. Zie mijn commentaar hierboven. Dat u geen notie heeft wat nationaal en internationaal recht voor rol kan spelen, was al in eerder stadium duidelijk.

Met belangstelling wacht ik uw verdere stappen af!

Als al eerder gesteld: ik ben in persoon geen partij in deze kwestie. ESET Legal Dep. wel.

En: ik wil/kan wel e-mail ontvangen !!

Bedoelt u deze keer daadwerkelijk "email" of een "intern forum bericht"?
 
Meneer Wilders mag mij dan de eula toe doen komen van ESET die hij zo veelvuldig aanhaalt. (Hang hem desnoods aan je volgende bericht als tekst document) Het probleem is namelijk dat het register onderdeel is van de Windows omgeving en niet van de ESET software dus het lijkt mij sterk dat ESET in haar EULA daar iets over kan zeggen.

Meneer Wilders doet mij aan als veel geschreeuw, weinig wol.

Oh ja, ook al staat er onder mijn naam Nieuws redacteur, bovenstaande zeg ik op persoonlijke titel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan