• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitrekenen van leeftijdsverlof met ALS formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tamaar

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Ik zit maar te tobben hoe ik een formule in een cel kan plaatsen die het onderstaande moet oplossen. Om nog even wat extra toelichting te geven; het gaat om het uitrekenen van leeftijdsverlof, mensen van 45 jr krijgen 1 dag, 50 jr 2 dagen, 55jr 3 dagen etc.

Nu heb ik al diverse formules geprobeerd maar telkens als ik denk dat ik ik de juiste formule heb dan krijg ik een foutmelding.

Formule waarvan ik denk dat deze bijna goed is :confused:
Code:
=ALS(Leeftijd<45;"0");ALS(OF(Leeftijd>45;Verlof45jr);ALS(OF(Leeftijd>50;Verlof50jr);OF(Leeftijd>55;Verlof55jr);OF(Leeftijd>60;Verlof60jr);OF(Leeftijd>65;Verlof65jr)

Blad A: een cel aangemaakt met Leeftijd
Blad B: overzicht gemaakt waarvan ik de cellen 1,0; 2,0; 3,0 etc "Verlof45jr", "Verlof50jr" etc heb genoemd

Code:
v.a. 45 jr.	1,0	Dag(en)	
v.a. 50 jr.	2,0	Dag(en)	
v.a. 55 jr.	3,0	Dag(en)	
v.a. 60 jr.	4,0	Dag(en)	
v.a. 65 jr. 	5,0	Dag(en)
Ben benieuwd naar jullie oplossing want ik kom er echt niet meer uit.
Gr.
Tamara

Laatst bewerkt door een moderator:
Even simpel iets gemaakt met vertikaal zoeken.
Sorry, ben ik "fan" van :)

@Tamara:
Code:
=als(en(a2>=45;a2<50);1;als(en(a2>=50;a2<55);2;als(en(a2>=55;a2<60);3;als(en(a2>=60;a2<65);4;als(a2>=65;5;"")))))

@Paul: Er is juist een streven mensen na hun vijfenzestigste te laten doorwerken.

Laatst bewerkt:
@rdg1314 super hier kan ik wat mee, ontzettend bedankt voor je hulp :thumb:

@Paul jij ook ontzettend bedankt voor je bijdrage, deze formule kon ik nog niet, dus weer iets geleerd :D

Tamara,

Graag gedaan. Zet je hem even op opgelost?

@Paul: Er is juist een streven mensen na hun vijfenzestigste te laten doorwerken.
Hahahaha, kleine moeite hoor, lijstje iets langer maken.
Tot hoelang wilde je werken? Jaartje of 85? :thumb:

Dit is ook mogelijk als formule =MIN(ROUNDDOWN((A2-40)/5;0);5)

Dit topic is gedateert. Reageren in een oud topic is niet relevant en ook niet gewenst. Topic gaat op slot. De regel luid: topics
ouder dan drie maanden mogen met rust gelaten mag worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan