• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Artikelen sorteren en prijs controleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

censored

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Momenteel ben ik op stage bezig met het maken van een webwinkel, deze webwinkel draait volledig en heb hier ook geen vragen over. Het bedrijf waar ik stage loop maakt gebruik van hun eigen Excel sheet en een Excel sheet waar de nieuwe prijzen en artikelen in staan. De scheet met nieuwe prijzen krijgen ze één keer in de week aangeleverd.

Beide database’s hebben artikelen met hun eigen unieke artikelcode.
De artikelcode’s per artikel zijn hetzelfde.

Stel:
Sheet stage bedrijf
Rij 204 Artikel 00345
Rij 205 Artikel 00457

Sheet leverancier
Rij 607 Artikel 00345
Rij 700 Artikel 00457

Nu is het de bedoeling dat de producten op artikelcode worden gefilterd, zo dat dus
Artikel code 00345 naast artikel 00345 komt te staan enzovoort,

De artikelen staan in deze opzet in het samengevoegde sheet:
Artikelcode Artikelcode Prijs Prijs
00345 00345 12.99 11.98

als tweede moet er dan gekeken worden of de prijs verandert is zoja dan moet dit aangegeven worden in het veld naast de laatst prijs..

Ik ben hier nu al enkele dagen mee aan het stoeien en zie door de bomen het bos niet meer..ik kom er gewoon niet uit. En ik hoop dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven zodat jullie mij in ieder geval begrijpen.

Met vriendelijke groeten Jeffry Steenbergen

Ik zou eens gaan kijken naar de VERT.ZOEKEN functie (in het engels VLOOKUP).

Dit is al meermaals behandeld, zodoende zou je genoeg voorbeelden moeten kunnen vinden.
Ik denk dat je er dan wel uit moet kunnen komen.

Daar heb ik ook op gezocht en dat is dus juist de reden waarom ik mijn vraag post. ik heb namenlijk geen tot heel wienig ervaring met formules.. als je met html of php voorschotelt dan red ik me wel maar ik werk nooit met excel.. ik heb meerdere van deze problemen bekeken en google en andere forums afgezocht..

ik weet gewoon abr weinig van de formules af..en dat is het probleem denk ik..

Mvg Jeffry

Kijk anders eens bij www.excellerend.nl
Beginnerscursus excel >> Les 4 net boven het midden staat uitleg over VERT.ZOEKEN.

dankje, ik zal me hier vandaag en dit weekend mee bezig houden, de rest heb ik klaar alleen dit moet nog had nooit verwacht dat dit zo lastig kon zijn..
zal de site uitpluizen en kijken of ik een resultaat kan halen.. als mijn formule niet werkt kan ik die dan posten om te laten controleren?

Mvg Jeffry

als mijn formule niet werkt kan ik die dan posten om te laten controleren?

Mvg Jeffry

Tuurlijk, er zal altijd wel iemand zijn die je wil helpen, het is echter zo dat je van zelf rommelen/zoeken/puzzelen heel veel opsteekt.

Tuurlijk, er zal altijd wel iemand zijn die je wil helpen, het is echter zo dat je van zelf rommelen/zoeken/puzzelen heel veel opsteekt.

dat ben ik met je eens..maar ik heb zoveel lopen zoeken rommelen en puzzelen dat ik niet meer weet waar ik het moet zoeken.. heb diverse formules geprobeert maar kwam er niet uit, ik zal weer verder puzzelen, de formule moet beginnen met:

=als() want hij moet iets vergelijken..dan een waar-onwaar functie en dan het resultaat..dat is de opzet ?

dat ben ik met je eens..maar ik heb zoveel lopen zoeken rommelen en puzzelen dat ik niet meer weet waar ik het moet zoeken.. heb diverse formules geprobeert maar kwam er niet uit, ik zal weer verder puzzelen, de formule moet beginnen met:

=als() want hij moet iets vergelijken..dan een waar-onwaar functie en dan het resultaat..dat is de opzet ?

Kleine zet in de rug dan maar...
De VERT.ZOEKEN vergelijkt niet direct (indirect wel) maar zoekt de inhoud van een cel (zoekwaarde) op in een kolom (1e kolom van de tabelmatrix), en toont vervolgens de inhoud van de cel x-aantal kolomen rechts van de zoek kolom (kolomindex_getal) op dezelfde regel als de gevonden waarde.

pfff.... als ik het zo schrijf lijkt het nog moeilijk te worden.

selecteer maar eens een cel en kies:invoegen >> functie >> VERT.ZOEKEN

Laatst bewerkt:
het voorbeeldje van bandito bob heeft mij heel erg geholpen ik loop nu ehcter tegen het volgende probleem. las ik nu een nieuw artikel toevoeg weet ik niet hoe ik dit ook moet laten toevoegen als nieuw artikel..

MVG jeffry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan