Momenteel ben ik op stage bezig met het maken van een webwinkel, deze webwinkel draait volledig en heb hier ook geen vragen over. Het bedrijf waar ik stage loop maakt gebruik van hun eigen Excel sheet en een Excel sheet waar de nieuwe prijzen en artikelen in staan. De scheet met nieuwe prijzen krijgen ze één keer in de week aangeleverd.
Beide database’s hebben artikelen met hun eigen unieke artikelcode.
De artikelcode’s per artikel zijn hetzelfde.
Stel:
Sheet stage bedrijf
Rij 204 Artikel 00345
Rij 205 Artikel 00457
Sheet leverancier
Rij 607 Artikel 00345
Rij 700 Artikel 00457
Nu is het de bedoeling dat de producten op artikelcode worden gefilterd, zo dat dus
Artikel code 00345 naast artikel 00345 komt te staan enzovoort,
De artikelen staan in deze opzet in het samengevoegde sheet:
Artikelcode Artikelcode Prijs Prijs
00345 00345 12.99 11.98
als tweede moet er dan gekeken worden of de prijs verandert is zoja dan moet dit aangegeven worden in het veld naast de laatst prijs..
Ik ben hier nu al enkele dagen mee aan het stoeien en zie door de bomen het bos niet meer..ik kom er gewoon niet uit. En ik hoop dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven zodat jullie mij in ieder geval begrijpen.
Met vriendelijke groeten Jeffry Steenbergen
Beide database’s hebben artikelen met hun eigen unieke artikelcode.
De artikelcode’s per artikel zijn hetzelfde.
Stel:
Sheet stage bedrijf
Rij 204 Artikel 00345
Rij 205 Artikel 00457
Sheet leverancier
Rij 607 Artikel 00345
Rij 700 Artikel 00457
Nu is het de bedoeling dat de producten op artikelcode worden gefilterd, zo dat dus
Artikel code 00345 naast artikel 00345 komt te staan enzovoort,
De artikelen staan in deze opzet in het samengevoegde sheet:
Artikelcode Artikelcode Prijs Prijs
00345 00345 12.99 11.98
als tweede moet er dan gekeken worden of de prijs verandert is zoja dan moet dit aangegeven worden in het veld naast de laatst prijs..
Ik ben hier nu al enkele dagen mee aan het stoeien en zie door de bomen het bos niet meer..ik kom er gewoon niet uit. En ik hoop dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven zodat jullie mij in ieder geval begrijpen.
Met vriendelijke groeten Jeffry Steenbergen