sims2 onbewoond eiland vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
hoi hoi wie van jullie kan mij hier verder mee helpen.

ik speel op de ps2 het spel sims2 onbewoond eiland.

maar nu ben ik zover ik moet een radio zender maken. maar hoe en waar vind ik daar de spullen voor.

kan iemand mij dit misschien vertellen kom er echt niet uit.

alvast bedankt

groetjes mike

antwoord en gelijk een vraag

Hoi,

Op het 2e eiland op het bovenste strand (zie kaart) daar ligt een vliegtuig. Daar vind je een radio en ook een zender. Ik weet nog niet precies waar je deze moet neerzetten om een s.o.s. uit te zenden. Kan iemand mij dat vertellen?

Ik heb nu de kano gemaakt om naar het volgende gedeelte van het eiland of naar een ander eiland te gaan. Maar iedere keer als ik wil verkennen geeft het spel aan dat ik eerst moet uitrusten of dat ik een ander bed moet maken. Als ik helemaal ben uitegeslapen en dan kan ik nog steeds niet verkennen. Ook heb ik al mijn bedden gepimpt tot de beste bedden die ik nu kan maken.
Ik loop vast wie kan mij helpen???

hoihoi bedankt voor je reactie. oke dan ga ik daar nog een kijken.

om met de kano te varen moet je hem geloof ik eerst 3x updaten.

maar weet jij misschien waar ik hardhout kan vinden??

alvast bedankt groetjes mike en lau

weet iemand hoe je verder kan komen op het 3e eiland?
ik kom alleen tot de junge en de geiser-vlakte

hoi hoi nee sorry zover ben ik nog niet.

groetjes mike en lau

weet iemand hoe je verder kan komen op het 3e eiland?
ik kom alleen tot de junge en de geiser-vlakte

Je moet op de berg die naast de geiser staat met de voetjes zorgen dat je de steen naar beneden duwt. Dan kun je de rest van het eiland inspecteren.
En als je al je herioglieven hebt gevonden dan moet je dat aan elkaar maken en kom je ook weer op andere plekken.

het lukt niet

Ik krijg het niet voor elkaar om die steen naar beneden te duwen bij die gijser mijn sims trekt alleen maar haar handen op en waar vind ik hardhout ik ben er al twee dagen naar op zoek op eiland 2 en 3 :confused::confused:

Hoe kom ik verder dan geiservlakte en hoe krijg ik hardhout

Ik krijg het niet voor elkaar om die steen naar beneden te duwen bij die gijser mijn sims trekt alleen maar haar handen op en waar vind ik hardhout ik ben er al twee dagen naar op zoek op eiland 2 en 3 :confused::confused:

Hallo, alles goed? Met mij wel.

Maar goed: Het lukt je niet de steen te duwen. Dat hoeft ook niet. Je hebt eerst een stenen hamer en stenen beitel nodig, en dan kan je de rots eraf 'beitelen'. Zo'n stenen beitel en hamer kan je zo maken: Je hebt in ieder geval steen nodig, en toevallig kan je veel steen vinden in 'Donkere Grot' op het tweede eiland. Dan heb je een werkbank nodig, ik weet alleen niet meer hoe goed die moet zijn en je hebt andere grondstoffen nodig om een hamer of beitel te maken (dacht ik), En dan moet je nog de juiste vaardigheden hebben, maar als je eenmaal zo'n stenen beitel en hamer hebt zit je goed. Tip: Als je in 'Donkere Grot' geen steen meer kan vinden, kijk dan ook eens op een aantal stranden. Op één strand ligt een zogenaamde 'Puimsteen-laag' waar je -- als je een stenen hamer en beitel hebt -- ook steen eruit kan hakken, om die later voor andere blauwdrukken kan gebruiken. Nog een tip: Kijk, als je op start drukt om het pauzemenu te openen, eens onder blauwdrukken. Als het goed is, zie je daar onder 'Hulpmiddelen' die hamer en beitel staan. Daar kun je kijken wat je nodig hebt, en wat voor werkbank en vaardigheden het vereist. Snap je? Zo kom je dus langs de steen.

En voor het hardhout: Je hebt een betere bijl dan een simpele schelpbijl nodig, ik weet niet meer hoe goed die bijlmoet zijn maar dan kan je bij zogenaamde 'Hardhoutbomen' en nog een aantal bomen hardhouthakken. En er zijn ook sandelhoutbomen, waar je dus sandelhout kan hakken.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt. Laterzzz :D;)

Laatst bewerkt:
Waar moet ik een SOS uitzenden

Hoi,

Op het 2e eiland op het bovenste strand (zie kaart) daar ligt een vliegtuig. Daar vind je een radio en ook een zender. Ik weet nog niet precies waar je deze moet neerzetten om een s.o.s. uit te zenden. Kan iemand mij dat vertellen?

Ik heb nu de kano gemaakt om naar het volgende gedeelte van het eiland of naar een ander eiland te gaan. Maar iedere keer als ik wil verkennen geeft het spel aan dat ik eerst moet uitrusten of dat ik een ander bed moet maken. Als ik helemaal ben uitegeslapen en dan kan ik nog steeds niet verkennen. Ook heb ik al mijn bedden gepimpt tot de beste bedden die ik nu kan maken.
Ik loop vast wie kan mij helpen???

Ik weet niet of je daar al bent, maar je moet een SOS uitzenden vanaf de vulkaan op het derde eiland. Je moet de vulkaan beklimmen met genoeg lichaam-punten een genoeg energie, anders wilt je Sim niet naar boven.

Je kan ook als je alle hierogliefen (Sorry als het fout gespelt is) met genoeg punten voor inzicht en een goede werkbank een 'Grafsteen' maken, die je in een deur moet stoppen. Die deuren staan op: Geiservlakte, Tempel Binnenkant, Vulkaan. Als je één deur opent, gaan meteen alle deuren open. Dan kun je van Geiservlakte naar Tempel Binnenkant, en van Tempel Binnenkant naar Vulkaan, en weer terug. Ik weet alleen niet of je daar ook lichaam-punten en energie voor nodig hebt, maar 't is alweer lang geleden dat ik het voor het laatst gespeeld heb, dus ik weet niet alles meer. 'k Hoop dat je hier wat aan heb.

Tip voor de Kano: Zet je bed in je inventaris, en dan tijdelijk op het strand waar die Kano ligt. Dan ga je daar slapen en als je Sim wakker word ga je meteen naar de Kano, bij mij werkt het altijd en als je eenmaal één keer die kano hebt gebruikt kan je 'm altijd weer gebruiken, hoeveel Energie je ook hebt. Later zet je je bed weer in je Inventaris, en dan weer terug op de plek waar je hem neer had gezet, dan kun je gewoon weer slapen in je hut, als je daar je bed had gezet. ;)

hoihoi bedankt voor je reactie. oke dan ga ik daar nog een kijken.

om met de kano te varen moet je hem geloof ik eerst 3x updaten.

maar weet jij misschien waar ik hardhout kan vinden??

alvast bedankt groetjes mike en lau

hoe moet je je kano updaten?

Hallo, alles goed? Met mij wel.

Maar goed: Het lukt je niet de steen te duwen. Dat hoeft ook niet. Je hebt eerst een stenen hamer en stenen beitel nodig, en dan kan je de rots eraf 'beitelen'. Zo'n stenen beitel en hamer kan je zo maken: Je hebt in ieder geval steen nodig, en toevallig kan je veel steen vinden in 'Donkere Grot' op het tweede eiland. Dan heb je een werkbank nodig, ik weet alleen niet meer hoe goed die moet zijn en je hebt andere grondstoffen nodig om een hamer of beitel te maken (dacht ik), En dan moet je nog de juiste vaardigheden hebben, maar als je eenmaal zo'n stenen beitel en hamer hebt zit je goed. Tip: Als je in 'Donkere Grot' geen steen meer kan vinden, kijk dan ook eens op een aantal stranden. Op één strand ligt een zogenaamde 'Puimsteen-laag' waar je -- als je een stenen hamer en beitel hebt -- ook steen eruit kan hakken, om die later voor andere blauwdrukken kan gebruiken. Nog een tip: Kijk, als je op start drukt om het pauzemenu te openen, eens onder blauwdrukken. Als het goed is, zie je daar onder 'Hulpmiddelen' die hamer en beitel staan. Daar kun je kijken wat je nodig hebt, en wat voor werkbank en vaardigheden het vereist. Snap je? Zo kom je dus langs de steen.
En voor het hardhout: Je hebt een betere bijl dan een simpele schelpbijl nodig, ik weet niet meer hoe goed die bijlmoet zijn maar dan kan je bij zogenaamde 'Hardhoutbomen' en nog een aantal bomen hardhouthakken. En er zijn ook sandelhoutbomen, waar je dus sandelhout kan hakken.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt. Laterzzz :D;)

Ik heb ook dat probleem,
En de tips die je gegeven hebt, die lukken niet bij mij
ik heb wel een hamer en beitel maar als ik nu naar de rots ga dan
haalt mijn sim haar schouders op..:(
Ik weet niet meer wat k moet doen.. ":|

antwoorden & vragen

yep ik kom ook niet helemaal verdder ...

1) hoe vang je een zwijn?
2) ik snap dat van die radio-zender niet...
3) waar kan ik de laatste 3-4 herogliëfen vinden?
4) hoe kom ik over het drijfzand?

over 2 ik heb volgens mij wel iets bij het vliegtuig gevonden dus ben ik gaan zoeken in mijn inatverteties alleen keb niet iets van een radio-zender gevonden... ik heb wel een gewone radio om muziek op te luisteren maar verdder niet...
en hij staat ook niet bij de blaudrukken bij mij...
helpp
mischien kan ik jou ook helpen? vraag maar hoor!:thumb:

Tip voor de Kano: Zet je bed in je inventaris, en dan tijdelijk op het strand waar die Kano ligt. Dan ga je daar slapen en als je Sim wakker word ga je meteen naar de Kano, bij mij werkt het altijd en als je eenmaal één keer die kano hebt gebruikt kan je 'm altijd weer gebruiken, hoeveel Energie je ook hebt. Later zet je je bed weer in je Inventaris, en dan weer terug op de plek waar je hem neer had gezet, dan kun je gewoon weer slapen in je hut, als je daar je bed had gezet. ;)
hmmm ik snap nie echt met die kano:eek:

@jeroentje123140,

Welkom op Helpmij.:)

graag even een eigen topic aanmaken. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic. Daarbij is deze topic oorspronkelijk van 2007, dus niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan