Hallo, alles goed? Met mij wel.
Maar goed: Het lukt je niet de steen te duwen. Dat hoeft ook niet. Je hebt eerst een stenen hamer en stenen beitel nodig, en dan kan je de rots eraf 'beitelen'. Zo'n stenen beitel en hamer kan je zo maken: Je hebt in ieder geval steen nodig, en toevallig kan je veel steen vinden in 'Donkere Grot' op het tweede eiland. Dan heb je een werkbank nodig, ik weet alleen niet meer hoe goed die moet zijn en je hebt andere grondstoffen nodig om een hamer of beitel te maken (dacht ik), En dan moet je nog de juiste vaardigheden hebben, maar als je eenmaal zo'n stenen beitel en hamer hebt zit je goed. Tip: Als je in 'Donkere Grot' geen steen meer kan vinden, kijk dan ook eens op een aantal stranden. Op één strand ligt een zogenaamde 'Puimsteen-laag' waar je -- als je een stenen hamer en beitel hebt -- ook steen eruit kan hakken, om die later voor andere blauwdrukken kan gebruiken. Nog een tip: Kijk, als je op start drukt om het pauzemenu te openen, eens onder blauwdrukken. Als het goed is, zie je daar onder 'Hulpmiddelen' die hamer en beitel staan. Daar kun je kijken wat je nodig hebt, en wat voor werkbank en vaardigheden het vereist. Snap je? Zo kom je dus langs de steen.
En voor het hardhout: Je hebt een betere bijl dan een simpele schelpbijl nodig, ik weet niet meer hoe goed die bijlmoet zijn maar dan kan je bij zogenaamde 'Hardhoutbomen' en nog een aantal bomen hardhouthakken. En er zijn ook sandelhoutbomen, waar je dus sandelhout kan hakken.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt. Laterzzz