Linux installeren op Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visual112

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Ik wil graag een gameserver draaien op me laptop en heb gehoord dat besturingsysteem linux dan beste optie is

kan ik met deze specs linux draaien?

welke distributie is de beste optie voor me laptop en voor een gameserver.

Alvast Bedankt

ik ben een leek in servers en netwerken en die toestanden, maar moet een gameserver niet ongeloofelijk krachtig zijn??

Valt wel mee hoor,
Alleen vind ik het geheugen wat krap, maar dit zal onder linux minder problemen geven dan onder windows.

ik heb ubuntu gebrand alleen de installatie ging heel erg traaag uur wachten en dan bij step1.(desktop versie) Hoe komt dit?

Ik wil btw een gameserver draaien van sof2

ik heb ubuntu gebrand alleen de installatie ging heel erg traaag uur wachten en dan bij step1.(desktop versie) Hoe komt dit?

Ik wil btw een gameserver draaien van sof2
is het gelukt die installatie??
Anders zou het het kunnen dat je die CD opnieuw moet branden maar met een lagere snelheid.

het is niet gelukt duurde te lang en liep na een uur vast

welke snelheid advisier je me?

geen gedacht, gwn een lagere, ik lees overal die commentaar dat je tegen een trager snelheid moet branden, maar ik heb zelf nog nooit moeten doen (ik denk dat ik tegen 24x brand)

Beste snelheid om te branden is 4x

En als ik jouw was zou ik een iets lichtere versie nemen als je alleen een game server wilt gaan draaien. Of wil je de laptop ook als huis, tuin en keuken computer gebruiken?

En als ik jouw was zou ik een iets lichtere versie nemen als je alleen een game server wilt gaan draaien.

Dacht ik ook: een FreeBSD miniroot install, of Solaris idem. Waarom uitgerekend Ubuntu desktop is me een raadsel.

Alge

En als ik jouw was zou ik een iets lichtere versie nemen als je alleen een game server wilt gaan draaien. Of wil je de laptop ook als huis, tuin en keuken computer gebruiken?