Linux installeren op Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visual112

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Ik wil graag een gameserver draaien op me laptop en heb gehoord dat besturingsysteem linux dan beste optie is

kan ik met deze specs linux draaien?

welke distributie is de beste optie voor me laptop en voor een gameserver.

Alvast Bedankt

ik ben een leek in servers en netwerken en die toestanden, maar moet een gameserver niet ongeloofelijk krachtig zijn??

Valt wel mee hoor,
Alleen vind ik het geheugen wat krap, maar dit zal onder linux minder problemen geven dan onder windows.

ik heb ubuntu gebrand alleen de installatie ging heel erg traaag uur wachten en dan bij step1.(desktop versie) Hoe komt dit?

Ik wil btw een gameserver draaien van sof2

ik heb ubuntu gebrand alleen de installatie ging heel erg traaag uur wachten en dan bij step1.(desktop versie) Hoe komt dit?

Ik wil btw een gameserver draaien van sof2
is het gelukt die installatie??
Anders zou het het kunnen dat je die CD opnieuw moet branden maar met een lagere snelheid.

het is niet gelukt duurde te lang en liep na een uur vast

welke snelheid advisier je me?

geen gedacht, gwn een lagere, ik lees overal die commentaar dat je tegen een trager snelheid moet branden, maar ik heb zelf nog nooit moeten doen (ik denk dat ik tegen 24x brand)

Beste snelheid om te branden is 4x

En als ik jouw was zou ik een iets lichtere versie nemen als je alleen een game server wilt gaan draaien. Of wil je de laptop ook als huis, tuin en keuken computer gebruiken?

En als ik jouw was zou ik een iets lichtere versie nemen als je alleen een game server wilt gaan draaien.

Dacht ik ook: een FreeBSD miniroot install, of Solaris idem. Waarom uitgerekend Ubuntu desktop is me een raadsel.

Alge

En als ik jouw was zou ik een iets lichtere versie nemen als je alleen een game server wilt gaan draaien. Of wil je de laptop ook als huis, tuin en keuken computer gebruiken?

alleen als gameservers .Wat voor versie raad je me dan aan

Waarom heb ik desktop versie gekozen?Nouja eigenlijk omdat ik daar meeste over had gelezen.

Laatst bewerkt:
Dacht ik ook: een FreeBSD miniroot install, of Solaris idem. Waarom uitgerekend Ubuntu desktop is me een raadsel.

Alge

ubuntu desktop tja een minimale installatie had kan iets meer performance leveren.
Voor ubuntu bestaan er ook mogelijkheden om de desktop en alle andere onnodige dingen niet mee te installeren.

Oke dan heb je niets meer nodig dan een minimale installatie. Zoek op google op how to gameserver sof2

En lees je suf zou ik zeggen, want je bent niet bekend met Linux en dan gaat er als je dit wilt doordrijven een wereld voor je open hoor. Lees dit maar eens. En dan zie ik zo een paar nieuwe problemen voor je ontstaan. Maar daar help we je graag mee.

En ik zou als je toch Ubuntu wilt draaien gaan voor Xubuntu gaan die heeft weinig geheugen nodig. En heb je toch een soort van Windows gevoel.

Laatst bewerkt:
Oke dan heb je niets meer nodig dan een minimale installatie. Zoek op google op how to gameserver sof2

En lees je suf zou ik zeggen, want je bent niet bekend met Linux en dan gaat er als je dit wilt doordrijven een wereld voor je open hoor. Lees dit maar eens. En dan zie ik zo een paar nieuwe problemen voor je ontstaan. Maar daar help we je graag mee.

En ik zou als je toch Ubuntu wilt draaien gaan voor Xubuntu gaan die heeft weinig geheugen nodig. En heb je toch een soort van Windows gevoel.

oke bedankt voor de info ben nu xubuntu aan downloaden

Hij zal intussen misschien al wel binnen zijn. Maar toch, mocht je hem nog niet gevonden hebben. Hij is namelijk reuze handig de manual.
En natuurlijk het programma synaptic, waarmee je optionele software cq programma's kunt installeren of uninstalleren.

Xubuntu gaat alles totdat het system word geinstallert. Xunbutu blijft dan vastzitten op 15 procent (bestsandssystemen worden gedectecteerd staat erbij)

Kan zijn dat je een foutje hebt gebrand, test hem op een andere PC of gebruik de check op de CD om te kijken of je CD goed is. Als hij niet goed is brand hem dan nogmaals op 4x speed. En Live vanaf de cd draaien deed hij goed? Alle hardware werd herkend, je beeldscherm, toetsenbord etc. deden het goed? (livecd uitleg)

Kan zijn dat je een foutje hebt gebrand, test hem op een andere PC of gebruik de check op de CD om te kijken of je CD goed is. Als hij niet goed is brand hem dan nogmaals op 4x speed. En Live vanaf de cd draaien deed hij goed? Alle hardware werd herkend, je beeldscherm, toetsenbord etc. deden het goed? (livecd uitleg)

Geen fouten gevonden op de cd. En live vanaf de cd draaien ging goed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan