grub error21

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sponzenbroekske

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
ik heb een extra ubuntu installatie proberen te doen op men externe HD, deze was gelukt.
Dan had ik dus VISTA en UBUNTU op men laptop (zie mijn systeem voor meer specs)
en dan nog eens UBUNTU op externe HD.
Maar als ik nu men laptop opstart (HD al dan niet aangesloten) dan krijg ik GRUB LOADING.....ERROR 21, ik ben er nog eens opgeraakt na 15248 keer opstarten en afzetten, dan heb ik alle ubuntu partities verwijderd, maar ik krijg nog steeds GRUB LOADING....ERROR 21. Ik geraak dus nog onmogelijk in men laptop :s
Vista recoveryCD heb ik zelf moeten branden bij het begin van het gebruik van vista, ik heb deze al gebruikt, maar nu geeft hij een foutcode 00ax0000003 (ongeveer).
Ik ben ten einde raad.
HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik geraak niet in de CMOS (dat is toch niet de bios he?), ik heb al elke toest geprobeerd (ctrl+c, del, esc, F1, F2(is bios), F10) maar niets lukt :(

Ja denk dat het wel je BIOS is.(onderdeel ervan) Maar je error komt omdat je de GRUB ook waarschijnlijk op je externe harddisk hebt staan. En je externe harddisk wordt later herkent door de opstart volgorde.

Ik zou met de liveCD naar de opstart instellingen gaan en kijken wat GRUB allemaal vind en daar dan, indien nodig, tegen GRUB vertellen dat er ook op de externe harddisk een Ubuntu staat.

Laatst bewerkt:
ik heb het opgelost door ubuntu terug te installeren, en ik zet dus nooit meer een distro op een externe HD, weeral al men instelling naar de |@#9!.

Maar je error komt omdat je de GRUB ook waarschijnlijk op je externe harddisk hebt staan. En je externe harddisk wordt later herkent door de opstart volgorde.

om hier nog even op terug te komen, ik heb alle opstartvolgordes geprobeert, maar ook van de externe HD wou hij niet opstarten :s, MAAR goed ik zet hem opgelost want alles werkt terug.
mss moet ik iets minder experimenteren want daardoor heb ik toch al een paar keer een herinstallatie moeten doen :p

Je kunt het wel installeren op een externe schijf als je de GRUB maar op je interne houd. Dan verwijst hij indien je ervoor kiest bij opstarten, wel naar je externe Ubuntu. Maar dat moet je even uitdokteren op het forum van Ubuntu (link1 / link2, was jouw oplossing na vertaalslag)

Je bent ook een wildebras joh, je kan soms beter eerst lezen voordat je wat doet. En heb het idee dat je maar gewoon uitprobeert, wat vaak voor problemen zorgt. Als je nog eens iets wilt doen, raad ik je aan om eerst even te google of te zoeken op het Ubuntu forum. Want daar staat immers een hele hoop en goeie tutorials.

Maar niet getreurd het systeem loopt weer,

Groetjes Fantje

Wie niet waagt, niet wint ;)
En ik ben trouwens ingelogd op het ubuntuforum, toch is ietsje meer langs gaan dan, toch bedankt dat je weeral wou helpen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan