9600GT: eVGA vs XFX

Status
Niet open voor verdere reacties.

Legend

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Ik heb gewacht tot de release van de 9xxx serie van NVidia, en vindt de 9600GT prijs-prestatie gezien wel erg interessant. Mijn vraag is nu welke kaart de betere keuze is omdat deze gewoon qua prijs-prestatie heel dicht bij elkaar zitten:

XFX 9600GT XXX
Engine Clock: 700 MHz
Memory Clock: 2000 MHz
Shader Clock: 1790 MHz
Price: ~220,- (euro)

eVGA 9600GT SSC
Engine Clock: 740 MHz
Memory Clock: 1950 MHz
Shader Clock: 1830 MHz
Price: ~180,- (euro)

Mijn vaag is nu welke de betere kaart is als je kijkt naar de performance, ik denk dat prijs-prestatie gezien de XXX van XFX de betere keuze is omdat deze zo'n 40 euro goedkoper is maar stel geld doet niet ter zake, is het dan interessant om de SSC van eVGA te nemen? De Shader Clock en Engine zijn gewoon retesnel overclocked, maar de XXX heeft een Memory Clock van 50MHz meer, najah goed... welke is beter en welke valt dan nog makkelijker te overclocken?

En is de Shader Clock overigens te overclocken?

Mvg

Ik heb gewacht tot de release van de 9xxx serie van NVidia, en vindt de 9600GT prijs-prestatie gezien wel erg interessant. Mijn vraag is nu welke kaart de betere keuze is omdat deze gewoon qua prijs-prestatie heel dicht bij elkaar zitten:

XFX 9600GT XXX
Engine Clock: 700 MHz
Memory Clock: 2000 MHz
Shader Clock: 1790 MHz
Price: ~220,- (euro)

eVGA 9600GT SSC
Engine Clock: 740 MHz
Memory Clock: 1950 MHz
Shader Clock: 1830 MHz
Price: ~180,- (euro)

Mijn vaag is nu welke de betere kaart is als je kijkt naar de performance, ik denk dat prijs-prestatie gezien de XXX van XFX de betere keuze is omdat deze zo'n 40 euro goedkoper is maar stel geld doet niet ter zake, is het dan interessant om de SSC van eVGA te nemen? De Shader Clock en Engine zijn gewoon retesnel overclocked, maar de XXX heeft een Memory Clock van 50MHz meer, najah goed... welke is beter en welke valt dan nog makkelijker te overclocken?

En is de Shader Clock overigens te overclocken?

Mvg

Hallo,
Ik neem aan dat deze kaart goed te overclocken is net als de andere chips van de 8 serie :) Ik zou gewoon voor eVGA gaan. Is wel een goed kaartje.

@ frankwannet: Heb ik al gezegd dat ik niet zo goed tegen mensen kan die niet lezen waar het om gaat en maar domweg aan copy-pasten van links?

Het is volgens mij wel duidelijk dat ik dus vraag welke ik het beste kan nemen, de 9600GT van XFX of de 9600GT van eVGA, daar heb ik geen benchmarks voor nodig tussen een 9600GT, 8800GS en 8800GT.

@ Crimewolf: Je hebt het hier over de 8 series van eVGA ook? ik bedoel, mn punt is dus 9600GT van XFX of de 9600GT SSC van EVGA...

Laatst bewerkt:
nee had je niet gezegd.

sorry hoor dan.
wilde je aleen maar een reviuew geven van de 9600
no hard feelings verder

maar snap niet waarom je dan niet zo op crimewolf reageert.
want daar zit geen onderbouwing in!!!

Laatst bewerkt:
Topic title: 9600GT: eVGA vs XFX, dan lijkt het me duidelijk dat het hier gaat om de twee varianten van de 9600GT... maar goed, no offense intended and none taken.

En wat crimewolf betreft, die stelt maar gewoon iets, daarom dat ik hier op verder vraag. Overigens is zijn stelling bekend, zowel XFX als eVGA clocken nog goed ver over in principe, maar ik ben dus benieuwd welke ik het beste kan nemen, de XFX of de eVGA.

Het prijsverschil is bij Azerty.nl best groot, 40 euro namelijk. De clockfrequenties van de kaart heb ik al gegeven, weet iemand iets over de coolers van beide kaarten? zijn toch allebei de standaard coolers van de kaart?

Ik wil dus graag weten of het die extra 40 euro waard is om aan eVGA uit te geven (aan de SSC versie).

nee hoor, ik zou de SSC pakken, want die engine clock maakt namelijk heel veel uit, en die 50 megahertz in de memory clock niet zo veel. ik zou de SSC doen! , tenminste wel als je nog een extra 40 euro hebt te besteden.

Ik denk ook dat de EVGA sneller is. Maar goed, beide kaarten kun je misschien nog wel een beetje overclocken.
En Legend, de Shader is te clocken ja.

nee had je niet gezegd.

sorry hoor dan.
wilde je aleen maar een reviuew geven van de 9600
no hard feelings verder

maar snap niet waarom je dan niet zo op crimewolf reageert.
want daar zit geen onderbouwing in!!!

Dat maakt niet uit! Het is tegenwoordig heel erg in om te schreeuwen DOE DIE MAAR zonder het te onderbouwen! En het werkt erg goed! Mensen nemen gewoon klakkeloos dat advies over zonder iets verder te kijken dan hun neus lang is.. Bovendien, als iemand niet blij is met de aangeboden hulp, dan zakt ie toch lekker in elkaar? Extra informatie of interesse gerelateerd aan mijn vraag vind ik nooit verkeerd maar ja zeikerds heb je altijd..

Meneer is waarschijnlijk op zoek naar deze goed onderbouwde reacties *kuch*

Nope is 't niet waard ! neem beter die van XFX is sneller.

Sukkel :confused: sorry, maar wat is er mis met jantjes reactie ? jij kraakt mensen altijd af domme NERDJE tss sukkeltje. en nee kom niet weer aan met een L*L verhaal van je.

Sukkel :confused: sorry, maar wat is er mis met jantjes reactie ? jij kraakt mensen altijd af domme NERDJE tss sukkeltje. en nee kom niet weer aan met een L*L verhaal van je.

Oh god nee... ik word aangevallen door een keyboardwarrior... In gebrekkig Nederlands ook nog!

Lees nou eens een keertje wat ik zeg, dan begrijp je het misschien ook nog. Schreeuwen dat de 8800 GT, de quad core, etc, beter is is prima, zolang je het maar onderbouwd. Doe je dat niet, kun je net zo goed geen reactie plaatsen.

De 8800 GT is beter!!!
Neem de Quad Core Q6600!!!

Onzin, maar goed, als jij dat prima informatie vind, zegt dat meer over jou als over mij, net zoals je zielige reactie!

Nee over mij. Een aantal mensen vind het leuk hier wat te schreeuwen terwijl het helemaal niet waar is, louter om het schreeuwen zelf.. Als je daar wat van zegt is het meteen fout. Meer tijd en aandacht ga ik ook niet in deze zielige personen steken. Misschien snappen ze het nu eens een keer.

Zeg als we het nou eens even on-topic houden wordt ik ook nog blij, damn die ***** nederlanders altijd met hun geflame.

Jantje's reactie/mening is inderdaad gebasseerd op 0,0 facts dus ik begrijp de misschien wat 'te' reactie van D2Freak helemaal, maar wat een bull**** komt hier weer uit zeg. Komt er ook nog even een andere willekeurige kerel tussendoor zn stoere zeggie doen, man man ttis mijn topic hoor.

Aan arno-godding en Michael heb je tenminste wat! That's what I was looking for, thanks.

Dark je bent niet de enigste die 'm niet mag or :eek: :confused:

Ik mag hem ook niet ***t zomaar wat.
**** PRAATJES FAN D2FREAK :)

de Quadcore is gewoon beter
de 8800GT presteerd ook gewoon wat beter klaar !!!!!!!
En vorige keer gaf je me ook zo een lompe reactie altijd mensen afkraken
Je bent gewoon een Grote Sukkel HIHI

Laatst bewerkt:
Jammer voor de topic starter, maar ik gooi hier een groot slot op.
Elkaar diverse dingen verwensen is niet toegestaan op Helpmij. De topic starter heeft hier ook totaal niets aan.:evil:

Ik ga nog even overleggen, wat we hiermee gaan doen. Ik denk toch dat een paar mensen een officiële waarschuwing gaan krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan