Ik heb gewacht tot de release van de 9xxx serie van NVidia, en vindt de 9600GT prijs-prestatie gezien wel erg interessant. Mijn vraag is nu welke kaart de betere keuze is omdat deze gewoon qua prijs-prestatie heel dicht bij elkaar zitten:
XFX 9600GT XXX
Engine Clock: 700 MHz
Memory Clock: 2000 MHz
Shader Clock: 1790 MHz
Price: ~220,- (euro)
eVGA 9600GT SSC
Engine Clock: 740 MHz
Memory Clock: 1950 MHz
Shader Clock: 1830 MHz
Price: ~180,- (euro)
Mijn vaag is nu welke de betere kaart is als je kijkt naar de performance, ik denk dat prijs-prestatie gezien de XXX van XFX de betere keuze is omdat deze zo'n 40 euro goedkoper is maar stel geld doet niet ter zake, is het dan interessant om de SSC van eVGA te nemen? De Shader Clock en Engine zijn gewoon retesnel overclocked, maar de XXX heeft een Memory Clock van 50MHz meer, najah goed... welke is beter en welke valt dan nog makkelijker te overclocken?
En is de Shader Clock overigens te overclocken?
Mvg
XFX 9600GT XXX
Engine Clock: 700 MHz
Memory Clock: 2000 MHz
Shader Clock: 1790 MHz
Price: ~220,- (euro)
eVGA 9600GT SSC
Engine Clock: 740 MHz
Memory Clock: 1950 MHz
Shader Clock: 1830 MHz
Price: ~180,- (euro)
Mijn vaag is nu welke de betere kaart is als je kijkt naar de performance, ik denk dat prijs-prestatie gezien de XXX van XFX de betere keuze is omdat deze zo'n 40 euro goedkoper is maar stel geld doet niet ter zake, is het dan interessant om de SSC van eVGA te nemen? De Shader Clock en Engine zijn gewoon retesnel overclocked, maar de XXX heeft een Memory Clock van 50MHz meer, najah goed... welke is beter en welke valt dan nog makkelijker te overclocken?
En is de Shader Clock overigens te overclocken?
Mvg