Bestandmappen op harde schijf aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenboots

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
Hoi,

Ik maak een klantendatabase.
Graag wil ik voor elke nieuwe klant automatisch bestandmappen aanmaken op de harde schijf, waarin de gebruiker documenten zoals foto's, inkoopbonnen en facturen kan opslaan.

Dus als ik een nieuwe klant maak, maakt Access op bijv. D:\Klantmappen een map aan genaamd 0001Achternaam met daarin een aantal voorgedefineerde mappen.

Is zoiets mogelijk, d.m.v. bijvoorbeeld macro's?
Ik heb geen kennis van Visual Basic, mocht dat vereist zijn.

Later zou ik dan in de database een hyperlink naar deze locatie kunnen maken.

Ik zou er heel erg mee geholpen zijn als iemand mij kan vertellen hoe ik dit moet aanpakken. Ik besef mij dat dit nogal complex is.

Bij voorbaat dank,
Koen Boots

Wordt dan toch VBA, met gebruik van het FileSystemObject. Google maar eens op deze laatste, dan kom je genoeg voorbeelden tegen.

Wordt dan toch VBA, met gebruik van het FileSystemObject. Google maar eens op deze laatste, dan kom je genoeg voorbeelden tegen.
Hoi Rene,

Bedankt voor je antwoord. Ik zal dat doen, eens kijken of ik er dan zelf uitkom.
Maar als iemand hier specifiek een direct antwoord voor heeft hoor ik dat natuurlijk nog graag.

mkdir

Je zou er ook mkdir voor kunnen gebruiken. De code zou er dan zo uit kunnen zien:
Code:
mkdir d:\klantmappen\ & format(Me!id,"0000") & Me!naam
waarbij id en naam respektievelijk de namen zijn van de formuliervelden voor het klantnummer en de achternaam.

Als je deze code in de gebeurtenis na invoegen van het formulier zet, dan wordt de nieuwe map aangemaakt na het invoeren van een nieuwe klant.

Laatst bewerkt:
Hoi Sesam,

Bedankt voor jouw reactie.
Ik zal dat zeker eens proberen! Hopelijk kan ik het inderdaad op zo'n directe manier inrichten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan