Hoi,
Ik maak een klantendatabase.
Graag wil ik voor elke nieuwe klant automatisch bestandmappen aanmaken op de harde schijf, waarin de gebruiker documenten zoals foto's, inkoopbonnen en facturen kan opslaan.
Dus als ik een nieuwe klant maak, maakt Access op bijv. D:\Klantmappen een map aan genaamd 0001Achternaam met daarin een aantal voorgedefineerde mappen.
Is zoiets mogelijk, d.m.v. bijvoorbeeld macro's?
Ik heb geen kennis van Visual Basic, mocht dat vereist zijn.
Later zou ik dan in de database een hyperlink naar deze locatie kunnen maken.
Ik zou er heel erg mee geholpen zijn als iemand mij kan vertellen hoe ik dit moet aanpakken. Ik besef mij dat dit nogal complex is.
Bij voorbaat dank,
Koen Boots
Ik maak een klantendatabase.
Graag wil ik voor elke nieuwe klant automatisch bestandmappen aanmaken op de harde schijf, waarin de gebruiker documenten zoals foto's, inkoopbonnen en facturen kan opslaan.
Dus als ik een nieuwe klant maak, maakt Access op bijv. D:\Klantmappen een map aan genaamd 0001Achternaam met daarin een aantal voorgedefineerde mappen.
Is zoiets mogelijk, d.m.v. bijvoorbeeld macro's?
Ik heb geen kennis van Visual Basic, mocht dat vereist zijn.
Later zou ik dan in de database een hyperlink naar deze locatie kunnen maken.
Ik zou er heel erg mee geholpen zijn als iemand mij kan vertellen hoe ik dit moet aanpakken. Ik besef mij dat dit nogal complex is.
Bij voorbaat dank,
Koen Boots