Linux op USB (2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerste ding om na te kijken: Staat makeboot wel in de hoofdmap van je memory stick?
Tweede ding: In het topic wordt gesproken over beperkte fysieke toegang tot de memory stick onder Vista. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat in een Virtuele machine dezelfde beperkingen gelden, omdat het gevirtualiseerd is.
Probeer dus op een 'normale' XP machine om makeboot te draaien op de stick.

Succes,

Tijs.

een virituele machine heeft toch directe toegang tot de componenten in een computer?

een virituele machine heeft toch directe toegang tot de componenten in een computer?

Normaal gesproken heeft een virtuele machine juist geen directe (fysieke) toegang tot componenten in de 'host-machine'. Die componenten worden door de virtualisatie-software juist afgeschermd, zodat het draaien van een Virtuele machine geen directe gevolgen heeft op/voor de 'host-machine'.

Tijs.

Laatst bewerkt:
oow... dan zat ik daar fout... ik dacht het juist andersom :P
ik zal het nog een keer proberen op een echte XP, het stomme is alleen dat die niet binnen bereik is, aangezien me oude comp uitgerekend vandaag kapot is gegaan :P (stroomtoevoer kapot)

Ik ga nog wel kijken hoe en wat ik kan doen...

iigtnx :P
grt Mark

ik heb het nog een keer geprobeerd om het via een computer te doen waarop wel XP is geinstalleerd... maar tevergeefs...
ik heb het op school gedaan... op de leerlingaccount kreeg ik de melding dat de toegang was geweigerd, maar ondanks dat ik later op de administratoraccount inlogde, kreeg ik dezelfde melding.
hier heb ik een screenshot gemaakt:
dibujotd2.jpg

edit, als de screenshot niet lukt heb ik hier de link

vertaling:
el sistema no puede hallar la ruta especificada. = het sisteem kan het pad niet vinden / volgen
el sistema no puede hallar el archivo especificado. = het sisteem kan het bestand niet uitvoeren.

Laatst bewerkt:
Gegeven dat je nu weer een andere melding krijgt, raad ik je aan om het hele proces even opnieuw te doen. Hopelijk heb je de .ISO van gOS bewaard, anders opnieuw downloaden.

Partitioneer en formatteer de memory stick voordat je aan de slag gaat (Fat of Fat32 partitie), dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt ;)

Succes,

Tijs.

ik kan me flash niet partitioneren... ten minste, dat lukt me niet via aparatenbeheer...
formatteren doe ik bijna elke keer, aangezien dat sneller is dan alles te verwijderen...

trouwens... het gaat eigenlijk om een file, zogenaamd de ldlinux.sys... is die niet te kopieren vanuit een andere flashstick, die wel werkt, en zo (eigenlijk) op heetzelfde uitkomt? of is dat niet mogelijk aangezien elke flash anders is oid...

Je moet niet partitioneren in Apparaatbeheer, maar in Schijfbeheer.
Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc
of:
[Windows-toets]R toetscombinatie -> diskmgmt.msc

Succes,

Tijs.

schijfbeheer is onderdeel van apparatenbeheer... of heb ik nou de verkeerde nederlandse vertaling ervoor? :P
ik bedoel dat het onderdeel is van het commando compmgmtlauncher (aka rechtermuisknop op deze computer > beheeren)

ook daar kan ik de flash niet partitioneren :confused:...
ís elke flash eigenlijk wel te partitioneren?

ik heb nog niet geprobeerd om het hele proces uit te voeren op een xp computer, wat ik eerder heb gedaan is het uitvoeren van FixOS.bat op een vista, net zoals het kopieren van de gOS(copytopen) kopieren naar de flash, dat meenemen naar een xp en daaorp de makeboot gerunt...

ik zal het nog eens proberen om alles uit te voeren op een xp (erg rot alleen dat de vakantie net is begonnen :confused: (zei ik dat? :eek:))

Schijfbeheer is een onderdeel (ook wel snap-in genoemd) van Computerbeheer, maar niet van Apparaatbeheer.
Apparaatbeheer is zelf ook ook als snap-in Computerbeheer beschikbaar, maar kan (net als Schijfbeheer) ook los gedraaid worden: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Systeembeheer is compmgmt.msc.

Overigens heb je verder wel gelijk: Een partitie verwijderen van een memory stick lukt mij ook niet in Schijfbeheer, wel formatteren. Die partitie zou ik daarna weer om kunnen zetten naar ntfs met
Start -> Uitvoeren -> convert.exe g: /fs:ntfs

Zorg er in ieder geval voor dat het een Fat of Fat32 partitie betreft op je memory stick en geen Ntfs.

Succes bij je poging op de andere computer.

Tijs.

ik heb het geprobeerd op een andere computer met XP erop geinstalleerd, en daarop ging alles goed (later kwam ik erachter dat de flash die ik heb niet goed is voor het proberen van linux op een usb stick te zetten... waarom weet ik niet, maar wat ik ook doe, op welke comp ook, steeds hetzelfde...

linux gOS kan ik op een USBstick krijgen, maar ik wil graag overstappen naar linux Ubuntu (nog maar 20 dagen voor v8.04 trouwens :D) dus wil ik die ook op een stick hebben staan voor gemakkelijk eraan te kunnen wennen zonder gevolgen...

alleen hier gaat het mis.
ik heb linux 7.04 gedownload en gebrand op een CD. Via BIOS op de cd gestart en daarop, dmv een terminal window de instructies gevolgd van deze (<-- link) pagina.

er schiet me net nog even iets te binnen, ik ga nog even iets uitproberen, en als dat niet lukt zeg ik het nog wel ff...

edit: toch niet gelukt...
iemand een oplossing?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan