Nickymickey
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 apr 2007
geen beeld wat kan het zijn
Hoi hoi allemaal,
Ik heb het volgende probleem:
Mijn pc sloeg gewoon in 1x uit.
Na veel zoeken en vragen kwam ik erachter dat mijn voeding niet goed meer was.
De ventilator erin zat helemaal vast waardoor ik het vermoeden kreeg dat de voeding te warm werdt en daardoor in 1x de pc afsloeg (zonder af te sluiten).
Als ik hem een tijdje uit liet staan zonder stroom erop kon ik hem weer opstarten en deed alles het weer voor een tijdje.
Dus nu zit er een nieuwe voeding in van 420 Watt, eerst was het er 1 van 300 Watt.
Alles goed aangesloten en pc weer aangezet en wat nu geen beeld.
Alle lampjes branden, alles krijgt stroom ook de harde schijf etc.
Heb een andere harde schijf in mijn pc gehad en ook totaal geen beeld, terwijl ik zeker weet dat die schijf in orde is.
Als ik de blauwe stekker aan de achterkant uit de pc haal van de monitor dan geeft hij aan geen input.
Heb zelfs een andere pc op mijn monitor gehad en alles werkte perfect.
Moet eerlijk bekennen dat ik de fan op mijn videokaart schoon gemaakt heb en zoals ik hier al gelezen heb ben ik dus niet goed bezig geweest want ik heb de stofzuiger gebruikt om alle stof te verwijderen uit die fan.
Heb ook de geheugenkaartjes eruit gehad en opnieuw erin gezet.
En ook al een andere proccesor erin gehad.
Alles blijft zoals het was - GEEN beeld
.
Heb al naar een winkel gebeld om na vraag te doen maar die zegt dat het de videokaart niet hoeft te zijn.
Maar als ik hem daar na laat kijken moet ik al €39,- voorop betalen alleen om te laten na kijken wat er aan de hand is met mijn pc.
Dus nu mijn vraag:
Is mijn videokaart stuk???
Zo ja zal ik hem zelf wel denk ik stuk gemaakt hebben.
Ben heel eerlijk, ik kan zelf een videokaart inbouwen en ik vindt (als het inderdaad mijn videokaart is) wel een duur grapje worden om eerst mijn pc weg te brengen wat me €39,- kost en dan ook nog de kosten voor de nieuwe videokaart erboven op komen. Heb nl. voor die €39,- al een goede videokaart voor mijn pc, het is een pentium 4 en al bijna 6 jaar oud, nooit iets aan geweest en wordt alleen gebruikt door mijn zoontje van 10 jaar om spelletjes te spelen.
Hopelijk kan iemand mij hier helpen zodat ik iets meer duidelijkheid krijg.
Bij voorbaat als heel erg bedankt,
Groetjes,
Nickymickey.
Hoi hoi allemaal,
Ik heb het volgende probleem:
Mijn pc sloeg gewoon in 1x uit.
Na veel zoeken en vragen kwam ik erachter dat mijn voeding niet goed meer was.
De ventilator erin zat helemaal vast waardoor ik het vermoeden kreeg dat de voeding te warm werdt en daardoor in 1x de pc afsloeg (zonder af te sluiten).
Als ik hem een tijdje uit liet staan zonder stroom erop kon ik hem weer opstarten en deed alles het weer voor een tijdje.
Dus nu zit er een nieuwe voeding in van 420 Watt, eerst was het er 1 van 300 Watt.
Alles goed aangesloten en pc weer aangezet en wat nu geen beeld.
Alle lampjes branden, alles krijgt stroom ook de harde schijf etc.
Heb een andere harde schijf in mijn pc gehad en ook totaal geen beeld, terwijl ik zeker weet dat die schijf in orde is.
Als ik de blauwe stekker aan de achterkant uit de pc haal van de monitor dan geeft hij aan geen input.
Heb zelfs een andere pc op mijn monitor gehad en alles werkte perfect.
Moet eerlijk bekennen dat ik de fan op mijn videokaart schoon gemaakt heb en zoals ik hier al gelezen heb ben ik dus niet goed bezig geweest want ik heb de stofzuiger gebruikt om alle stof te verwijderen uit die fan.
Heb ook de geheugenkaartjes eruit gehad en opnieuw erin gezet.
En ook al een andere proccesor erin gehad.
Alles blijft zoals het was - GEEN beeld

Heb al naar een winkel gebeld om na vraag te doen maar die zegt dat het de videokaart niet hoeft te zijn.
Maar als ik hem daar na laat kijken moet ik al €39,- voorop betalen alleen om te laten na kijken wat er aan de hand is met mijn pc.
Dus nu mijn vraag:
Is mijn videokaart stuk???
Zo ja zal ik hem zelf wel denk ik stuk gemaakt hebben.
Ben heel eerlijk, ik kan zelf een videokaart inbouwen en ik vindt (als het inderdaad mijn videokaart is) wel een duur grapje worden om eerst mijn pc weg te brengen wat me €39,- kost en dan ook nog de kosten voor de nieuwe videokaart erboven op komen. Heb nl. voor die €39,- al een goede videokaart voor mijn pc, het is een pentium 4 en al bijna 6 jaar oud, nooit iets aan geweest en wordt alleen gebruikt door mijn zoontje van 10 jaar om spelletjes te spelen.
Hopelijk kan iemand mij hier helpen zodat ik iets meer duidelijkheid krijg.
Bij voorbaat als heel erg bedankt,
Groetjes,
Nickymickey.
Laatst bewerkt: