videokaart stuk of iets anders????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickymickey

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
geen beeld wat kan het zijn

Hoi hoi allemaal,

Ik heb het volgende probleem:
Mijn pc sloeg gewoon in 1x uit.
Na veel zoeken en vragen kwam ik erachter dat mijn voeding niet goed meer was.
De ventilator erin zat helemaal vast waardoor ik het vermoeden kreeg dat de voeding te warm werdt en daardoor in 1x de pc afsloeg (zonder af te sluiten).
Als ik hem een tijdje uit liet staan zonder stroom erop kon ik hem weer opstarten en deed alles het weer voor een tijdje.
Dus nu zit er een nieuwe voeding in van 420 Watt, eerst was het er 1 van 300 Watt.
Alles goed aangesloten en pc weer aangezet en wat nu geen beeld.
Alle lampjes branden, alles krijgt stroom ook de harde schijf etc.
Heb een andere harde schijf in mijn pc gehad en ook totaal geen beeld, terwijl ik zeker weet dat die schijf in orde is.
Als ik de blauwe stekker aan de achterkant uit de pc haal van de monitor dan geeft hij aan geen input.
Heb zelfs een andere pc op mijn monitor gehad en alles werkte perfect.
Moet eerlijk bekennen dat ik de fan op mijn videokaart schoon gemaakt heb en zoals ik hier al gelezen heb ben ik dus niet goed bezig geweest want ik heb de stofzuiger gebruikt om alle stof te verwijderen uit die fan.
Heb ook de geheugenkaartjes eruit gehad en opnieuw erin gezet.
En ook al een andere proccesor erin gehad.
Alles blijft zoals het was - GEEN beeld :confused:.
Heb al naar een winkel gebeld om na vraag te doen maar die zegt dat het de videokaart niet hoeft te zijn.
Maar als ik hem daar na laat kijken moet ik al €39,- voorop betalen alleen om te laten na kijken wat er aan de hand is met mijn pc.
Dus nu mijn vraag:
Is mijn videokaart stuk???
Zo ja zal ik hem zelf wel denk ik stuk gemaakt hebben.
Ben heel eerlijk, ik kan zelf een videokaart inbouwen en ik vindt (als het inderdaad mijn videokaart is) wel een duur grapje worden om eerst mijn pc weg te brengen wat me €39,- kost en dan ook nog de kosten voor de nieuwe videokaart erboven op komen. Heb nl. voor die €39,- al een goede videokaart voor mijn pc, het is een pentium 4 en al bijna 6 jaar oud, nooit iets aan geweest en wordt alleen gebruikt door mijn zoontje van 10 jaar om spelletjes te spelen.
Hopelijk kan iemand mij hier helpen zodat ik iets meer duidelijkheid krijg.

Bij voorbaat als heel erg bedankt,

Groetjes,
Nickymickey.

Laatst bewerkt:
Ik heb het zelf meegemaakt dat na het open en weer sluiten van de kast bleek dat de videokaart niet goed meer in zijn sleuf zat. Wellicht aandrukken?

Kan je ergens een andere kaart lenen om te controleren of-tie echt stuk is?

Ron

Ik heb het zelf meegemaakt dat na het open en weer sluiten van de kast bleek dat de videokaart niet goed meer in zijn sleuf zat. Wellicht aandrukken?

Kan je ergens een andere kaart lenen om te controleren of-tie echt stuk is?

Ron

heb de kaart er al een paar maal eruit gehad en opnieuw erin gezet en niets helaas
ook kan ik nergens een andere kaart lenen
die kaart in de andere pc is een vele oudere en die past niet
maar toch bedankt voor je snelle reactie

als je niet heel erg ver van leeuwarden woont heb ik nog wel een kaartje waarmee je kan testen om eventueel de videokaart uit te sluiten.

ja ik denk dat ik dat maar moet doen een nieuw kaartje
via marktplaats is wel een optie maar heb al een slechte ervaring ermee ivm de voeding heb toen een nieuwe in de winkel gekocht ;-)

en heel lief maar ik woon in het zuiden des lands :(
in de buurt van Eindhoven

maar toch bedankt

Laatst bewerkt:
mmm ja eindhoven het duurt nog wel eventjes voor dat ik daar weer ben (+ - laaste week van juli)

voor de rest heb ik ook geen idee sorry

weet je wat het is voorbeeld kaart?
kan zijn dat deze extra stroom nodig heeft als dat het geval is dien je die aan te sluiten.

weet je wat het is voorbeeld kaart?
kan zijn dat deze extra stroom nodig heeft als dat het geval is dien je die aan te sluiten.

om hem precies te beschrijven zou ik hem eruit moeten halen
alles zit hetzelfde aangesloten als voorheen toen alles nog perfect werkte
ook het beeld dus

hoi hoi ben ik weer
heb inmiddels een nieuwe videokaart ingebouwd en hij doet het dus nog steeds niet
denk nu toch echt dat er iets op het moederbord stuk is
of ik heb er misschien iets met de stofzuiger opgezogen bijv. een jumper ofzo
heeft iemand hier verstand van en kan die mij misschien helpen?

bij voorbaat dank in ieder geval

ps. of iemand kan mij misschien uitleggen hoe ik het moederbord kan doormeten zodat ik het defect ook kan ontdekken?

Laatst bewerkt:
door meten van een mobo gaat dus niet.
kan best dat je meer opgezogen heb dan stof alleen vandaar ik ook altijd zeg geen stofzuiger,
maar perslucht en dan schoon blazen

door meten van een mobo gaat dus niet.
kan best dat je meer opgezogen heb dan stof alleen vandaar ik ook altijd zeg geen stofzuiger,
maar perslucht en dan schoon blazen

bedankt voor je reactie
maar ik geef ook eerlijk toe dat het fout was
alhoewel ik het pas hier gelezen heb nadat ik het al gedaan had ;)

Hoi !

Hoor je bios-beeps bij het opstarten ?

Nee, dan videokaart eruit halen en opnieuw opstarten.

Geen beeps, dan geheugen eruit en opnieuw opstarten.

Nog geen beeps, dan alles behalve processor + koeler losloppelen.

Nog steeds geen beeps ? 99 % zeker mobo-fout !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Hoor je bios-beeps bij het opstarten ?

Nee, dan videokaart eruit halen en opnieuw opstarten.

Geen beeps, dan geheugen eruit en opnieuw opstarten.

Nog geen beeps, dan alles behalve processor + koeler losloppelen.

Nog steeds geen beeps ? 99 % zeker mobo-fout !

Greetz,

Harry.

Super Harry voor je snelle reactie.
Ik neem aan dat de beeps uit de toren zelf moeten komen dus er hoeven geen speakers aangesloten worden of niet?

Ik ga dit zeker zometeen uitproberen.
Dank je zeer :thumb:.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Speaker zit in je kast of op je mobo !

Greetz,

Harry.

geen enkele beep
dus nu weet ik wat er defect alleen wat het precies is weet ik nog niet op het mobo
maar ben zeer blij dat de eerste zoek actie voorbij is

1000x dank :thumb:

hoi hoi allemaal,

ben ik weer
het beeld heb ik inmiddels opgelost en weer terug
het zat nl. zo:

er waren een paar condensatoren gaan lekken op mijn mobo
daardoor was er sluiting ontstaan
de vga sleuf en 1e ipe sleuf waren beiden doorgebrand
helaas had mijn oude vga kaart ook een opdonder gehad om het zo maar te zeggen en werkte deze dus ook niet meer, hij kreeg wel stroom want de fan werkte maar er was geen beeld meer
dus ik heb een nieuw mobo gekocht en erin gezet en de nieuwe vga kaart daar op aan gesloten
het beeld is nu perfect
helaas heb ik nu een software probleem
als men een nieuw mobo erin zet (heb hetzelfde type van hetzelfde merk dat er al in zat) heb je kans dat er sommige programma`s niet meer geregistreerd zijn
dit is nu bij mij ook het geval
helaas zit daar ook mijn originele XP bij
en het internet
heb de XP via telefoon toch geregistreerd gekregen en alles werkte prima op het internet dus na, deze is draadloos en ik dacht dat ga ik morgen (vandaag) dus doen
ik dus netjes mijn pc afsluiten zoals het hoord en kreeg ook mooi het scherm met Windows is aan het afsluiten................
maar na 2 uur was mijn pc nog steeds aan het afsluiten dus iets niet goed heb hem via de harde reset knop moeten uitzetten
toen ik hem toch weer aanzette had ik net als voordat ik XP opnieuw geregistreerd had weer het zwarte beeld tussen het XP logo van het het opstarten (op zwarte achtergrond) en het blauwe scherm van de gebruikers
ergens zit er dus toch nog iets niets goed
vandaag ga ik er verder mee aan de slag maar mochten er mensen zijn die dit probleem al eens eerder hebben meegemaakt hoor ik graag wat ik er eventueel aan kan doen
bij voorbaat dank in ieder geval

groetjes
nickymickey

ps. ik weet niet of ik hier met mijn probleem nog in het goede draadje zit aangezien ik toch denk dat het een software probleem is nu dus bij deze dan mijn excuus hiervoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan