• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combobox in userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos1234

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2006
Hallo

Als ik de userform in bijlage opstart, krijg ik telkens de foutmelding "methode range van object_worksheet is mislukt". Ik vind zelf niet waar de fout zit. Kan iemand mij helpen?

Dank je wel
Jos

Bijlagen

De naam van het bereik alg_rek_nr_opzoeklijst is te lang.

Wigi

De naam van het bereik alg_rek_nr_opzoeklijst is te lang.

Wigi

Beste Wim

Hoe lang mag die dan maximaal zijn? Ik heb die veranderd naar 9 karakters (areknrlst) maar ik krijg nog steeds dezelfde fout.

Jos

Als ik de t achteraan weg deed, werkte het (als ik mij goed herinner van mijn tests).

Wigi

Volgens mij is het probleem niet de naamgeving, maar de formule in de naamgeving.

Ik heb het aangepast zodanig dat het hier werkt.
Ik heb ook je code om die combobox in te laden herschrijven, die kan een heel pak efficienter, je hebt daar namelijk geen lus voor nodig.

Samengevat wat ik heb gewijzigd:
-formule in naam "alg_rek_nr_opzoeklijst"
-code om combobox in te laden

Bijlagen

Hallo

Ik kwam er niet meer uit en ben dan maar helemaal opnieuw begonnen:(
Maar ik stoot alweer op een combobox-probleem: hoe krijg ik 2 kolommen te zien? In kolom A heb ik bijvoorbeeld als alg.boekhoudnr 612200, kolom B bevat de naam die aan deze boekhoudrek. is gekoppeld: bvb. Aardgas.
Ik heb mijn combobox nu zo gemaakt (met veel spieken en overnemen van briljante geesten op dit forum) dat ik als lijst kolom B zie (dus Aardgas) maar ik wil ook in mijn gegevens kolom A opnemen (dus 612200).
Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.
In bijlage het bestandje

Jos

Bijlagen

Hallo

Ik kwam er niet meer uit en ben dan maar helemaal opnieuw begonnen:(
Maar ik stoot alweer op een combobox-probleem: hoe krijg ik 2 kolommen te zien? In kolom A heb ik bijvoorbeeld als alg.boekhoudnr 612200, kolom B bevat de naam die aan deze boekhoudrek. is gekoppeld: bvb. Aardgas.
Ik heb mijn combobox nu zo gemaakt (met veel spieken en overnemen van briljante geesten op dit forum) dat ik als lijst kolom B zie (dus Aardgas) maar ik wil ook in mijn gegevens kolom A opnemen (dus 612200).
Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.
In bijlage het bestandje

Jos

Zet de eigenschap columncount op 2 en kies bij boundcolumn welke waarde je wil overnemen die van de eerste of van de tweede kolom.

edit: en deze formule gebruiken voor de naam rek:

Code:
=VERSCHUIVING(Alg_rek!$A$1;0;0;AANTALARG(Alg_rek!$A:$A);2)

Laatst bewerkt:
Als ik de userform in bijlage opstart, krijg ik telkens de foutmelding "methode range van object_worksheet is mislukt". Ik vind zelf niet waar de fout zit. Kan iemand mij helpen?
Betreft je kasmodel2.
Je bent niet consequent geweest in de naamgeving van je formulier (vergelijk naam in de module en in de code van het formulier).
Wijzig in de code van het formulier deze regel:
Private Sub UserForm_Initialize()
als volgt:
Private Sub form_Kasingave_Initialize()

Bij mij start het formulier dan wel normaal op.
-------------------------------------------------------------------
Je probleem met kasmodel3 begrijp ik niet goed.
Wil je in het formulier of in het werkblad wat extra's weergeven?
En wat is de relatie tussen volgnummer en rekeningnummer?

Je probleem met kasmodel3 begrijp ik niet goed.
Wil je in het formulier of in het werkblad wat extra's weergeven?
En wat is de relatie tussen volgnummer en rekeningnummer?

Beste Zapatr,

De bedoeling is dat ik per rij een kasuitgave of kasinkomst ingeef. De volgnummers verwijzen naar de papieren waarmee deze rijen moeten corresponderen (bewijsstukken dus). De algemene rekeningnummer (boekhoudrekeningnummer) verwijst naar de algemene rekening die gebruikt wordt in de boekhouding (6-nummers = uitgaven, 7-nummers = inkomsten)
Ik heb kasmodel3 toegevoegd zodat je kan zien hoe ik het zou willen (maar ik ben er nog lang niet). Als je nog suggesties hebt, zijn die erg welkom...

Jos

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan