IVENOKKID
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 dec 2006
Ik heb gisteren een oude Windows 95 van zolder getoverd en probeer hem weer aan de praat te krijgen, zonder succes!
1. Toen ik hem voor de eerste keer aandeed kwam ik in het windows 95 "aanmeldscherm" Waar ik me moest aanmelden als een gebruiker waarvan ik het wachtwoord niet meer wist"
2. Zodoende heb ik besloten de PC te formateren, ik heb de computer opnieuw opgestart en een opstartdiskette (NT opstartdiskette kwam ik later achter) erin gestoken, op F8 gedrukt en vervolgens in MS-DOS-prompt gestart.
3. C:\>FORMAT C: /s ingetoetst en hij begon te formateren.
4. Nadat er 100% stond aangegeven op het beeldscherm, hoorde ik een hoop kabaal, ik heb de harde schijf een naam gegeven, en vervolgens stond er C:\> en er gebeurde niks meer.. ik dacht zelf dat hij vastzat en heb de PC uitgedaan.
5. Telkens als ik hem nu opnieuw opstart staat er:
Bezig met starten van Windows 95...
Microsoft(r) windows 95
(c) copyright etc.
C:\>_(<-- knippert)
Als ik dan bijvoorbeeld A:/ intoets en dan enter gebeurt er dit:
C:\>A:/
Niet gereed lezen station A
Afbreken, Opnieuw proberen, Mislukt?
Vraag: Hoe kan ik mijn PC weer aan de praat krijgen en/of eventueel een andere windows versie erop zetten?
1. Toen ik hem voor de eerste keer aandeed kwam ik in het windows 95 "aanmeldscherm" Waar ik me moest aanmelden als een gebruiker waarvan ik het wachtwoord niet meer wist"
2. Zodoende heb ik besloten de PC te formateren, ik heb de computer opnieuw opgestart en een opstartdiskette (NT opstartdiskette kwam ik later achter) erin gestoken, op F8 gedrukt en vervolgens in MS-DOS-prompt gestart.
3. C:\>FORMAT C: /s ingetoetst en hij begon te formateren.
4. Nadat er 100% stond aangegeven op het beeldscherm, hoorde ik een hoop kabaal, ik heb de harde schijf een naam gegeven, en vervolgens stond er C:\> en er gebeurde niks meer.. ik dacht zelf dat hij vastzat en heb de PC uitgedaan.
5. Telkens als ik hem nu opnieuw opstart staat er:
Bezig met starten van Windows 95...
Microsoft(r) windows 95
(c) copyright etc.
C:\>_(<-- knippert)
Als ik dan bijvoorbeeld A:/ intoets en dan enter gebeurt er dit:
C:\>A:/
Niet gereed lezen station A
Afbreken, Opnieuw proberen, Mislukt?
Vraag: Hoe kan ik mijn PC weer aan de praat krijgen en/of eventueel een andere windows versie erop zetten?