95 opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

IVENOKKID

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Ik heb gisteren een oude Windows 95 van zolder getoverd en probeer hem weer aan de praat te krijgen, zonder succes!
1. Toen ik hem voor de eerste keer aandeed kwam ik in het windows 95 "aanmeldscherm" Waar ik me moest aanmelden als een gebruiker waarvan ik het wachtwoord niet meer wist"
2. Zodoende heb ik besloten de PC te formateren, ik heb de computer opnieuw opgestart en een opstartdiskette (NT opstartdiskette kwam ik later achter) erin gestoken, op F8 gedrukt en vervolgens in MS-DOS-prompt gestart.
3. C:\>FORMAT C: /s ingetoetst en hij begon te formateren.
4. Nadat er 100% stond aangegeven op het beeldscherm, hoorde ik een hoop kabaal, ik heb de harde schijf een naam gegeven, en vervolgens stond er C:\> en er gebeurde niks meer.. ik dacht zelf dat hij vastzat en heb de PC uitgedaan.
5. Telkens als ik hem nu opnieuw opstart staat er:

Bezig met starten van Windows 95...

Microsoft(r) windows 95
(c) copyright etc.

C:\>_(<-- knippert)

Als ik dan bijvoorbeeld A:/ intoets en dan enter gebeurt er dit:

C:\>A:/

Niet gereed lezen station A
Afbreken, Opnieuw proberen, Mislukt?

Vraag: Hoe kan ik mijn PC weer aan de praat krijgen en/of eventueel een andere windows versie erop zetten?

lees dit eens
http://www.computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=201553
Windows 95 wordt – zo weet uw FAQman – nog geïnstalleerd met behulp van een boot-diskette die de CD-ROM-speler activeert, waarna u Windows 95 installeert via de 'SETUP.EXE' die op de installatie-CD-ROM staat. Daarvoor gaat u dan met de opdracht 'D: <ENTER>' vanaf 'A:' (= de diskette) naar de CD-ROM-speler. Enfin, de twee DOS-tools die u nodig heeft – en die staan op de diskette – zijn 'FDISK' en 'FORMAT'. Als eerste probeert u 'FORMAT C: <ENTER>' om de 'C:'-harddisk te formatteren. Gaat dat niet goed? Dan moet u gebruik maken van 'FDISK' om de huidige 'C:'-partitie te verwijderen, waarna u deze opnieuw aanmaakt. Meteen daarna kunt u de 'C:'-harde schijf dan wél formatteren. U heeft geen bootdiskette meer? Dan surft u naar 'www.bootdisk.com' alwaar de Windows 95-bootdiskette voor u klaar staat

Kan ik geen andere opstartdiskette gebruiken van een andere versie van Windows want ik heb momenteel problemen met mijn floppy drive. En in de tekst staat dat ik met de opdracht D: <enter> vanaf A: naar de Cd rom speler ga?! maar als ik mijn computer opstart in msdos of veilige modus etc etc kom ik nergens terecht waar ik een opdracht kan opgeven achter D: , of kan dat pas als ik die opstartdiskett heb??
Ps. Kan ik niet op één of andere manier met een Cd schijf formateren??

BVD!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan