Access inlogscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

mithon

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Hallo,
Ik zit met een probleem in mijn database.
Ik heb voor school de opdracht een database te maken voor een melkfabriek met daarin de leveringen, melkrijders boeren etc.
Nu heb ik met een schakelbord een beginpagina gemaakt, alleen wil ik nu een inlog scherm zodat gebruikers kunnen inloggen en vervolgens alleen kunnen zien wat voor hun belangrijk is. zodat bijvoorbeeld boer bart niet kan zien wat boer jaap zijn gegevens en leveringen zijn.
Is er iemand die mij hiermee kan helpen?
ik werk zelf nauwelijks met access.
Ik heb access 2003 en 2007 op de pc staan.

Bij voorbaat dank.

Mithon, ik heb zelf een log in systeempje dat vrij simpel aan te passen is. Ik zal het maandag uploaden en dan kan je het aanpassen.

Je kan ook al even hier kijken. Daar vind je een tutorial waarmee je er makkelijk eentje kunt maken. Deze is dan ook aan te passen aan jouw noden. Google even hierop en je vindt zo enkele tutorials. Als je de tutorial die ik u geef aanpast met een extra kolom en de mensen hier een waarde geeft en deze met een if functie oproept, dan werkt het.

gr,

Wtr

Code:
Dim strSQL As String

If Len(Me!wachtwoord & "") > 0 And Len(Me!inlognummer & "") Then
strSQL = "SELECT * FROM gebruikers WHERE [wachtwoord]='" & _
Me!wachtwoord & " AND [inlognummer]='" & Me!inlognummer & "'"

With CurrentDb.OpenRecordset(strSQL)
If Not .BOF Then
wacht = !wachtwoord
inlog = !inlognummer
'Het veld beheerder is een ja/nee veld
If !beheerder Then
'Beheerder, open het formulier voor de beheerder
Else
'Geen beheerder
End If
Else
'Geen geldige inlognaam/wachtwoord
End If
End If

Zoiets zou moeten werken... . Probeer al even zover mogelijk te geraken. Als ik morgen met een kater op de pc zit, dan kan ik daar eventueel wel wat aan prutsen :confused:

ik heb net die tutorial even doorgenomen.
ik heb nu een werkend login scherm. alleen omdat ik werk met een schakelbord is de combinatie wat moeilijker dus ik denk dat ik dat nog verander.
dan is het enige wat ik nog moet een selectie dmv inlog.
ik heb het inlogid gelijk aan het boerid ik denk dat met een paar selects het wel moet lukken.
alvast bedankt voor de hulp, en als je morgen nog even tijd hebt heel graag.

Mvg,

Mithon, ik upload mijn syteem hopelijk vanavond. Daar kun jij alles mee doen wat je nodig hebt. Ik heb geen tijd meer gehad dit weekend en zit momenteel op mijn werk.

gr,

Wtr

hej, heb je al kans gehad om het te maken?
zo ja kan je het uploaden?

mvg,

Toch maar even hier geplaatst. Alle credits voor de code gaan naar de maker ervan. Je kan hem vrij gebruiken!

Je kan een volledige(re) versie vinden, maar deze is door mij aangepast en gebruik ik. Het origineel ben ik kwijt.

Mvg,

Wtr

tip: shift + enter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
heel erg bedankt, ik ben er al even doorheen gegaan,
alleen wordt de login naam ook opgeslagen ergens?
zodat ik die weer kan gebruiken om alleen rapport van die gebruiker te weergeven?

Mvg,

Ik zit met een vergelijkbaar probleem. Mijn gebruikers gebruiken overlappende formulieren. Maar ze moeten altijd naar hun switchboard teruggestuurd worden. Momenteel ben ik er nog niet uit hoe ik een gebruiker met "lvl2" terug kan laten sturen naar het switchboard voor lvl2.

Voor zover ik kan zien wordt het nergens opgeslagen, ik ben nu er rond aan het proberen te werken.

Je mag mij altijd op de hoogte houden van uw vorderingen :)

zal ik zeker doen.

maar waar kan ik dingen als tabel, velden e.d. wijzigen want ik kan ze in het vb stuk niet zien staan en heb geen idee waar te zoeken :o

en bij het inloggen wordt automatisch eigenschappen geopent is dit ook te wijzigen?

Laatst bewerkt:
zal ik zeker doen.

maar waar kan ik dingen als tabel, velden e.d. wijzigen want ik kan ze in het vb stuk niet zien staan en heb geen idee waar te zoeken :o

en bij het inloggen wordt automatisch eigenschappen geopent is dit ook te wijzigen?

Kan je misschien iets duidelijker zijn over het probleem? Wat bedoel je met "eigenschappen", tabellen kan je wijzigen onder het tabblad tabellen en velden, daar moet je ook specifieker voor zijn.

het eerste probleem heb ik nu opgelost hoe ik dat over het hoofd kon zien, maarja

het 2e probleem is dit:
als je in ontwerpweergave rechts klikt en in het snelmenu op eigenschappen krijg je de eigenschappen van het formulier.
die krijg ik nu standaard ervoor als ik hem gewoon open en inlog.

Als je gebruik maakt van een inlogscherm kan je beter werken met verschillende formulieren.
Je maakt een aparte tabel waarin je rechten geeft aan de gebruikers, zo kunnen ze nooit gegevens van een ander wijzigen of bekijken.

Ewergreen die tijdsregistratie van mij daar zit een zeer goed voorbeeld in van hoe een inlogscherm wordt gebruikt.

Zal hem wel opsturen naar Mithon.

greetz,

Raymond

En hieronder de VBA code:

Je maakt tabel Personeel of Boer, met daarin waar toe er rechten mogelijk zijn (Yes/No selectie).
En dan is het gewoon verwijzen naar, S6.

Private Sub Form_Activate()

Dim MyRS As DAO.Recordset
Dim MySql As String
Dim MyInt As Integer
Dim My_CMD_Invullen_Led As Boolean
Dim My_CMD_Rapportering_Led As Boolean
Dim My_CMD_Invullen_Projectie As Boolean
Dim My_CMD_Rapportering_Projectie As Boolean
Dim My_CMD_Invullen_CLM As Boolean
Dim My_CMD_Rapportering_CLM As Boolean
Dim My_CMD_Maintenance_Led As Boolean
Dim My_CMD_Maintenance_Projectie As Boolean
Dim My_CMD_Maintenance_CLM As Boolean

MySql = "select * from TBL_Personeel " & _
"where Personeelnummer like '" & Text21.Value & "'"

Set MyRS = CurrentDb.OpenRecordset(MySql)

MyInt = 0

With MyRS
My_CMD_Invullen_Led = MyRS(3)
My_CMD_Invullen_Projectie = MyRS(4)
My_CMD_Invullen_CLM = MyRS(5)
My_CMD_Rapportering_Led = MyRS(6)
My_CMD_Rapportering_Projectie = MyRS(7)
My_CMD_Rapportering_CLM = MyRS(8)
My_CMD_Maintenance_Led = MyRS(9)
My_CMD_Maintenance_Projectie = MyRS(10)
My_CMD_Maintenance_CLM = MyRS(11)
End With

MyRS.Close
Set MyRS = Nothing

'LED Division
If My_CMD_Invullen_Led = True Then
CMD_Invullen_LED.Enabled = True
Else
CMD_Invullen_LED.Enabled = False
End If
If My_CMD_Rapportering_Led = True Then
CMD_Rapportering_LED.Enabled = True
Else
CMD_Rapportering_LED.Enabled = False
End If
If My_CMD_Maintenance_Led = True Then
CMD_Maintenance_LED.Enabled = True
Else
CMD_Maintenance_LED.Enabled = False
End If

heel mooi systeem, ik heb er even in gekeken en ik denk dat dit heel handig is, aangezien je zit met 3 groepen personeel met verschillende rechten.
ik kijk het even door in iedergeval alvast een dikke :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan