Kan Videokaart in mijn huidige pc,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frozone

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Uhm, allereerst, ik ben 15 jaar nu en heb nog niet zo veel verstand van de hardware van een pc, daarom leek mij dit forum een goed plekje om mijn vraag te stellen.

Ik wil graag een andere videokaart:

Alleen ik weet niet wanneer een videokaart compatible is met de rest van mijn pc, daarom volgen wat specs.

Moederboord = Winfast 6150M2MA, hier zit standaard al een video kaart een de 6150 Geforce, maar dit is niet geschikt om te gamen,

ik dacht dat als ik deze videokaart (http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?baseId=4285&artno=jaxxhg) ,erin zou passen dat het al wat beter gaat, maar gaat dit ?

verdere specs : Dualcore 5600+, + 3 gig ram

~Thomas

(Ik heb op het moment niet zo veel geld, dus eigenlijk alleen maar voor de videokaart, dus ik hoop niet veel aan te passen

Laatst bewerkt:
Hoi

Welkom op helpmij, Ja hoor deze kaart past op je moederbord.
Mag ik ook vragen welke voeding je hebt en hoeveel watt.

Modag

ik weet niet welk budget je hebt, en hoeveel watt, maar
missschien, kun je toch beter een 8800xxx nemen, die zijn net iets beter, en ik zweer het je, je merkt het verschil goed bij het gamen,

ik weet niet welk budget je hebt, en hoeveel watt, maar
missschien, kun je toch beter een 8800xxx nemen, die zijn net iets beter, en ik zweer het je, je merkt het verschil goed bij het gamen,

Even stoppen nu hoor, TS heeft het over een kaartje van 70,- euro en dat gaat prima werken!

Natuurlijk is een kaart van 150,- euro betr en sneller, en een van 250,- euro nog beter, maar daar gaat het niet om!

Even stoppen nu hoor, TS heeft het over een kaartje van 70,- euro en dat gaat prima werken!

Natuurlijk is een kaart van 150,- euro betr en sneller, en een van 250,- euro nog beter, maar daar gaat het niet om!

Helemaal mee eens, maar als hij over 2 jaar ook nog fatsoenlijk een game wil spelen, zou ik toch iets meer gaan betalen, maar ik weet niet wat precies zijn situatie is, mss willen de ouders wel iets mee betalen, wil hij iets langer sparen, geen idee, maar het is en blijft een suggestie:thumb:

Klopt, dat de 8800 beter is, maar ligt momenteel niet echt in het budget, over 2 jaar zal ik ook echt wel eem beter baantje hebben dus dat komt dan wel weer, hoe kan ik mijn voeding/watt bekijken ?

EDIT :

Ohja op de achterkant met de power stekker staat 230v Rated(Rateo) voltage

maar er staan geen watts vermeld

Laatst bewerkt:
Klopt, dat de 8800 beter is, maar ligt momenteel niet echt in het budget, over 2 jaar zal ik ook echt wel eem beter baantje hebben dus dat komt dan wel weer, hoe kan ik mijn voeding/watt bekijken ?

EDIT :

Ohja op de achterkant met de power stekker staat 230v Rated(Rateo) voltage

maar er staan geen watts vermeld

Ah, ok, dan is het goed!:thumb:

maar 230v is gewoon normale huis spanning dat overal in huis opstaat, maar ik kan niet 123 men kast openmaken, dus is er misschien software voor ofzo, en de reviews van dei kaart waren goed en dan speel ik ze maar op wat lagere settings, op het moment kan ik tog niet zoveel :P

Hoi,
Denk dat je het beste even de pc open kan maken dan zit daar vaak een sticker met gegevens.

Modag

400 Watt, ik hoop dat dit genoeg is... heb hem net open gemaakt, vrij stoffig, heb hem pas 2 maanden nu.

Trouwens die software is opzich wel handig, maar geeft geen watt aan

Laatst bewerkt:
Woo, bedankt allemaal ben hier wel blij mee eig. :thumb: Vraag is hiermee opgelost en bedankt voor de antwoorden, COD4 heb ik al, en een paar opties op medium moet kunnen (Volgens de reviews :))

Hoop jullie nog wel is te zien op het forum

~Thomas..

Ohja, en nog een beetje offtopic en van minder belang, is het lastig om de videokaart te installeren, is van XFX dus wel een goedmerk? (Heb ik me laten vertellen), en Alternate is dat een goede site om van te kopen ?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja hoor Alternate is een goede zaak en volgens mij kan je dat doen via een link hier op helpmij.
En inbouwen is niet zo moeilijk eerst de huidige driver de-instaleren dan de pc uitzetten de spanning van de pc halen dan je eigen even ontladen bv aan een cv leiding (i.v.m. statische electrischiteit) en dan de kaart eruit halen en de nieuwe erin zetten spanning er weer op pc aan zetten en de nieuwe driver installeren. Dan zo hij moeten werken.

Modag

Ps de link van alternate zit onder kopje hardware

Laatst bewerkt:
ok, maar mijn moederbord daar zit die 6150 standaard in, dus moet ie er perse uit ?

Hoi,

Nee sorry, dat is natuurlijk een onboard dan is het gewoon drivers de-installeren en het verhaaltje eerder volgen alleen dan de stekker van je monitor op de nieuwe videokaart aansluiten. Soms blijft de onboardchip bokken dan kan je die volgens mij in de bios uitzetten.

Modag

Ok dat dacht ik al, aangezien bij de Nvidea menu's je soms ook al zo'n lijstje kon openen met videokaarten. ik zal hem een dezer dagen wel bestellen en hoop dat ie bevalt :) altijd wel beter dan mijn huidige :P

EDIT: Ohja nog even iets belangrijks, waar hebben jullie dan eig op gelet dat hij in mijn pc kan ?

Anyway, Cod4 staat al aan om te downloade :P. (daarna koop ik hem wel hoor :thumb:) maar ga nu eerst naar vrienden om wat borrelen op onze bea :). Iedereen bedankt die geholpen heeft

~vraag opgelost

Laatst bewerkt:
Hoi,

Even naar je moederbord gekeken of die een pci-e slot had .

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan