HP scanjet 4470c driver voor Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

kamele

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Wie kan mij adviseren? Is het werkelijk waar dat ik mijn HP Scanjet 44070c niet onder Vista kan gebruiken en hem in de clico moet gooien? Dat kan toch niet waar zijn. Ik merk dat de link naar mogelijke drivers, geplaatst door Patrick niet werkt. Wie wil me antwoorden? Alvast veel dank. Kamele

Op de site van HP staat het volgende te lezen:

"Het spijt ons u te moeten informeren dat er geen ondersteuning voor het Windows Vista besturingssysteem beschikbaar zal zijn voor uw product van HP. Uw product zal daarom niet werken met Windows Vista"

Als Patrick de drivers alsnog beschikbaar zou stellen,....???

mvg,

J Verburgt

HP heeft de Vista driver in ieder geval niet. Heb je geprobeerd om de XP driver onder Vista in XP-compatabiliteitsmodus te installeren en te gebruiken?

Als de scanner is aangesloten op de computer met USB, haal de driver dan weg in Apparaatbeheer. Wees zeker, het vakje bij Verwijder de Driver af te vinken. Haal de USB kabel er daarna uit.

Download of kopieer de XP driver en pak het bestand uit als dat gecomprimeerd is.

Selecteer het setup programma en klik er rechts op, kies Eigenschappen. Verander de compatabiliteit in XP. Dan het programma uitvoeren en alle foutmeldingen van Vista negeren.

Ga nu naar de HP map, waarschijnlijk in de Program Files map en misschien met de naam HP Precisionscan LTX. Verander zoals bovenstaand alle applicaties in XP compatabiliteitsmodus.

Sluit de stroomvoorziening en de USB kabel aan en laat de scanner installeren.

De scanner werkt nu mogelijk niet helemaal goed, bijvoorbeeld de knoppen niet. Probeer in dat geval het meegeleverde programma te gebruiken om scanopdrachten te geven.

Nog voor de duidelijkheid: ik weet niet bij welke scanners of andere apparaten dit werkt. Het is gewoon een kwestie van proberen.

Wie is nog in het bezit van de drivers scanner HP4470c bedoeld voor Vista?

Tnx

Op de site van HP staat het volgende te lezen:

"Het spijt ons u te moeten informeren dat er geen ondersteuning voor het Windows Vista besturingssysteem beschikbaar zal zijn voor uw product van HP. Uw product zal daarom niet werken met Windows Vista"

Als Patrick de drivers alsnog beschikbaar zou stellen,....???

mvg,

J Verburgt

Beste kamele,

Werkt de XP compatabiliteistmodus (misschien zonder knoppen op het apparaat te kunnen gebruiken) niet? patrick zie ik ook in andere topics op dit forum en kan je misschien nog wijzen op deze door jou gestelde vraag. Ik heb voor je gezocht maar kom alleen de volgende informatie tegen:

"Mijn eerste reactie was destijds ook 'wat een onzin, maak toch die driver!'. Ik heb ooit intensief naar workarounds gezocht en kwam toen een keer wat technische achtergrondinfo tegen. Ik kan die helaas niet meer vinden, maar het kwam erop neer dat er in die scanner een bepaalde techniek wordt gebruikt die niet onder Vista gebruikt kan worden. Met andere woorden: HP zou je niet alleen een nieuwe driver, maar ook een nieuwe scanner moeten geven.
Groeten, Ronald (Sysop)"

Het zou dus niet met een, gemodificeerde, Vista driver kunnen.
Maar in de afvalbak, welnee...
Je kunt twee besturingssystemen draaien of gebruik maken van een virtueel besturingssysteem binnen Vista. Voor uitleg over virtuele besturingssystemen en wat je daarvoor moet doen kan ik je verwijzen naar een forum pagina van iemand die jou scanner laat werken onder Vista met het programma VirtualBox. Het is wel vrij ingewikkeld dus je zou er echt voor moeten gaan. Het is in ieder geval interessant om te lezen. http://community.netscape.com/n/pfx/forum.aspx?nav=messages&webtag=ws-nlcomputer&tid=3823&redirCnt=1

Behalve het bovenstaande, vond ik ook een bericht van een scannerbezitter die een Vista driver voor een andere scanner van HP heeft gebruikt. Ook hier geen knoppen functionaliteit maar de HP 4470C werkt er wél mee.

<<Feb 18, 2007 17:33:36 GMT Unassigned>>
Hi. I have the 4470c, I have Vista Home Premium.
I got my 4470c to work with the 4850 scanner software/driver for Vista available here at HP. Although the buttons on the scanner no longer function, you can still use the HP Precisionscan softwware thats installed to start scans within that, or from within other programs where you can scan from it.

Additionaly, I am not entirely certain, but with the 4470c in XP the driver (circa 2002) sort of did the same thing for a few years, no button functionality, so they released an update here at HP a few years back for the XP driver to fix that. I do believe thats how I managed to scan ok in XP all these years. It looks like a same update for Vista that needs a similar update to bring full functionality to the scan buttons....or a vista driver for all the scanners that are were introduced and sold during the XP era at least!

<<Feb 18, 2007 21:53:56 GMT N/A: Question Author>>
I installed it again using the xp driver , it installed ok,it would not work with the buttons and the options like start new scan for the left side column, but when i tried it from the top menu everything worked as before and i sucsessfully did a scan and copy,well at least it is still usable and i don't have to trow it away.

http://forums11.itrc.hp.com/service/forums/bizsupport/questionanswer.do?threadId=1096738

De vragensteller bedoeld waarschijnlijk niet "using the XP driver" maar "using the Vista driver."

Dit is trouwens van het HP forum over jou scanner.
De beginpagina is de volgende: http://www11.itrc.hp.com/service/james/resultList.do?page=1
.

Laatst bewerkt:
Bedankt Alfred, voor al je antwoorden/suggesties. Het heeft mij niets opgeleverd. Het heeft mij, niet alleen met dit probleem, met Vista al een hoop tijd gekost om dingen aan het werk te krijgen. Ik geef me gewonnen, en zal naar nieuwe scanner moeten gaan kijken....

Bedankt nog!

Behalve het bovenstaande, vond ik ook een bericht van een scannerbezitter die een Vista driver voor een andere scanner van HP heeft gebruikt. Ook hier geen knoppen functionaliteit maar de HP 4470C werkt er wél mee.

<<Feb 18, 2007 17:33:36 GMT Unassigned>>
Hi. I have the 4470c, I have Vista Home Premium.
I got my 4470c to work with the 4850 scanner software/driver for Vista available here at HP. Although the buttons on the scanner no longer function, you can still use the HP Precisionscan softwware thats installed to start scans within that, or from within other programs where you can scan from it.

Additionaly, I am not entirely certain, but with the 4470c in XP the driver (circa 2002) sort of did the same thing for a few years, no button functionality, so they released an update here at HP a few years back for the XP driver to fix that. I do believe thats how I managed to scan ok in XP all these years. It looks like a same update for Vista that needs a similar update to bring full functionality to the scan buttons....or a vista driver for all the scanners that are were introduced and sold during the XP era at least!

<<Feb 18, 2007 21:53:56 GMT N/A: Question Author>>
I installed it again using the xp driver , it installed ok,it would not work with the buttons and the options like start new scan for the left side column, but when i tried it from the top menu everything worked as before and i sucsessfully did a scan and copy,well at least it is still usable and i don't have to trow it away.

http://forums11.itrc.hp.com/service/forums/bizsupport/questionanswer.do?threadId=1096738

De vragensteller bedoeld waarschijnlijk niet "using the XP driver" maar "using the Vista driver."

Dit is trouwens van het HP forum over jou scanner.
De beginpagina is de volgende: http://www11.itrc.hp.com/service/james/resultList.do?page=1
.

Cool

Jullie zijn fantastisch. Ik ben net terug van vakantie en ga deze week eens aan het proberen, daar lees je nog over. Veel dank voor elke reactie, Kamele:thumb::thumb::thumb:

Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik na verwoedende pogingen het opgegeven en een nieuwe gekocht..... De 4470c heb ik geschonken en de man is er heel erg blij mee.

Dus ik vermoed dat dit dus ook niet lukte kan er iemand me zeggen als deze driver werkt op vista dan overweeg ik mlisschien om een nieuwe laptop te kopen met vista.

Zoals verwacht doet de scanner het ook niet onder Windows 7 :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan