groot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

bosduiveltje

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2008
Hallo, ik heb een groot probleem met mijn computer:(

Ik heb windows Xp home (legaal) en mijn computer heeft opstart problemen. Of beter gezegd hij start nu helemaal niet op. Ook niet in de veilige modus) bestaat .:evil:
Vanwege deze problemen heb ik geprobeerd om XP opnieuw te installeren.

Na dagen lang knoeien is het mij gelukt om XP opnieuw te installeren. Wonder, boven wonder liep de installatie vanmiddag ineens gewoon door.:thumb:
Eerst lukte dat niet, omdat tijdens de installatie de boel steeds vastliep. Nu liep de boel weer vast na de installatie van XP, zodat het mij ook nog niet mogelijk was om drivers of software te installeren.:shocked:

Tot nu toe heb ik dit gedaan:
1.computer helemaal stofvrij gemaakt,
2.voeding vervangen , had een 350 watt, nu heb ik 400 watt.
3.videokaart is vervangen, bij de oude waren driver problemen
4.alle ide kabels en zelfs de harde schijf vervangen.
5.gekeken of alle aansluitingen goed vast zitten
6.de koeler van de processor helemaal stofvrij gemaakt en ook nieuwe koelpasta aangebracht.

Maar nog steeds kan ik niet opstarten. Ik kan in het bios komen en ook booten van cd, meer niet.:confused::confused::confused:

wie kan mij helpen:o:o:o

Hé duiveltje,

Heb je wel eerst oude partities opgeschoond/verwijderd en laten formateren ?
De installatie zal ook haperen als dit niet goed is gebeurd, het kan ook nog
zijn dat je harddisk aan het overlijden is. Door bad sectors kan er dan ook
niks worden geinstalleerd....

Hé duiveltje,

Heb je wel eerst oude partities opgeschoond/verwijderd en laten formateren ?
De installatie zal ook haperen als dit niet goed is gebeurd, het kan ook nog
zijn dat je harddisk aan het overlijden is. Door bad sectors kan er dan ook
niks worden geinstalleerd....

ik heb een nieuwe harde schijf, verdeelt in 3 partities en deze geformateerd en hierop XP home geinstalleerd op de eerste patitie.
Nu staat XP met SP2 erop, alleen kan ik niet verder omdat de boel iedere keer vastloopt.
Moet steeds risetten en al tijdens het opstarten zit alles vast. Zelfs opstarten in de veilige modus lukt niet.

Met welk programma zijn de partities aangemaakt?

Het betreft een nieuwe schijf , die geformateerd is en voordat ik xp geinstalleerd heb, heb ik met windows patities aangemaakt.
De patities werken ook goed.:thumb:
De computer start keurig op, maar loopt na ongeveer 5 minuten helemaal vast.
Zodoende kan ik geen drivers of wat dan ook installeren. Er zit alleen maar xp home met sp2 geinstalleerd en de drivers van de geluidskaart , meer niet.
:o:o:o

Hoi !

Je moet memtest inderdaad draaien buiten XP om; d.w.z. op CD of floppy branden en daarvan opstarten.

Als dat al niet lukt is er wat goed mis in je hardware-configuratie !

Wat precies is op afstand moeilijk te zeggen; is er bij het stofvrij maken niet iets fout gegaan ?
Heb je de koeler van de processor verwijderd en, zo ja, er nieuwe koelpasta op gedaan ?

Staan je bios-instellingen op default, failsafe default o.i.d ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Je moet memtest inderdaad draaien buiten XP om; d.w.z. op CD of floppy branden en daarvan opstarten.

Als dat al niet lukt is er wat goed mis in je hardware-configuratie !

Wat precies is op afstand moeilijk te zeggen; is er bij het stofvrij maken niet iets fout gegaan ?
Heb je de koeler van de processor verwijderd en, zo ja, er nieuwe koelpasta op gedaan ?

Staan je bios-instellingen op default, failsafe default o.i.d ?

Greetz,

Harry.

Bij het schoonmaken is niets foutgegaan,ook is er nieuwe koelpasta op gedaan.Dat weet ik eigenlijk heel zeker, omdat ik het zelf gedaan heb.
De problemen bestonden al voor de schoonmaak en voordat Xp opnieuw is geinstalleerd.

De problemen waren namelijk reden tot het vervangen van de videokaart(telkens werden de drivers opnieuw ingesteld ) en de her installatie.
De problemen zijn ontstaan nadat ik de betaalde versie van live care van microsoft had geinstalleerd. De installatie wilde niet goed lukken en ook het verwijderen van het programma wilde niet.
Toen heb ik besloten XP opnieuw te installeren. Eerst heb ik de computer helemaal schoongemaakt .
Toen Xp geinstalleerd, maar dat ging ook niet zo makkelijk. Telkens tijdens de installatie vastlopen. Uiteindelijk is het gelukt, maar verder als de kale XP kom ik niet.
Op aanraden van het pc helpforum, heb ik inmiddels de voeding, de koeler van de CPU , de videokaart en ook de harde schijf vervangen. Maar niets helpt.
De computer blijft vastlopen.
Op het pc help forum kreeg ik nu het advies om een bios update te proberen, maar om eerlijk te zijn zie ik dat niet zo zitten:o

Hoi !

Tja, dan blijft er alleen mobo + geheugen over.......

Geen optische afwijkingen (bolle condensatoren bijv.) op het mobo te zien ?

Bios-update lijkt me zinloos, tenzij dat als noodzakelijk door de mobo-fabrikant wordt aangegeven.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja, dan blijft er alleen mobo + geheugen over.......

Geen optische afwijkingen (bolle condensatoren bijv.) op het mobo te zien ?

Bios-update lijkt me zinloos, tenzij dat als noodzakelijk door de mobo-fabrikant wordt aangegeven.

Greetz,

Harry.

ik kan geen afwijkingen zien.op het mobo

was net aan het proberen om met een diskette memtest te draaien.
Ik kan wel booten, maar dan zijn er problemen met het keybord.
Toets ik keybr nl,,keybrd 2, dan lukt het niet.
Inmiddels al van alles geprobeerd van keybrd0 tot en met keybrd5.

Maar om heel eerlijk te zijn , snap ik ook niet zoveel van dos.:o

Voor alle zekerheid : je hebt toch geen xp sp2 met automatische updates gebruikt ?
Is je pc met het internet verbonden geweest na de installatie of trad het euvel ERVOOR al op ?

Misschien domme vraag van hieruit, maar goed bedoeld.

Voor alle zekerheid : je hebt toch geen xp sp2 met automatische updates gebruikt ?
Is je pc met het internet verbonden geweest na de installatie of trad het euvel ERVOOR al op ?

Misschien domme vraag van hieruit, maar goed bedoeld.

Ik heb voor de installatie een cd gebruikt waar XP home met sp2 opstaat. Deze cd heb ik al meerdere keren gebruikt .Ik was niet met internet verbonden, omdat ik de HD geformateerd had.
Het euvel is ontstaan nadat ik win live care heb proberen te installeren:evil::evil::evil:, dus al voor de herinstallatie.Installatie van dit programma mislukte en ook kon ik het er niet meer afgooien.
Ik probeerde juist van het probleem af te komen door xp er op nieuw op te zetten

@ duiveltje,

Heb je de harddisk ook al eens aan een grondige inspectie onderworpen?
bijvoorbeeld gescand op bad sectors, ik weet zo niet wat voor een merk
je HD is, maar je zou eens met de tool van seagate/maxtor kunnen
kijken of dit het geval is en proberen de bad sectors of andere fouten
te laten repareren.

Normaliter zou je met bijv. Fdisk alle partities weg moeten kunnen gooien
en zou ook dat programma Winlive care verdwenen moeten zijn....
ik weet niet of je dit ook al geprobeerd hebt !? (Fdisk)

Remy

@ duiveltje,

Heb je de harddisk ook al eens aan een grondige inspectie onderworpen?
bijvoorbeeld gescand op bad sectors, ik weet zo niet wat voor een merk
je HD is, maar je zou eens met de tool van seagate/maxtor kunnen
kijken of dit het geval is en proberen de bad sectors of andere fouten
te laten repareren.

Normaliter zou je met bijv. Fdisk alle partities weg moeten kunnen gooien
en zou ook dat programma Winlive care verdwenen moeten zijn....
ik weet niet of je dit ook al geprobeerd hebt !? (Fdisk)

Remy

Het is een compleet nieuwe HD,het merk is Maxtor
Omdat het me niet lukte om de oude te scannen heb ik een nieuwe aangeschaft. Ik wilde namelijk toch uitbreiden.
De oude is inmiddels op een andere computer gescand en is helemaal in orde.

heb je toen je je pc ging schoonmaken opgepast op de jumpers die op je mobo zitten??? want alle jumpers hebben hun eigen standjes en als je 1 tje hebt opgezogen met de stofzuiger kn dat wel de probleem zijn:)

heb je toen je je pc ging schoonmaken opgepast op de jumpers die op je mobo zitten??? want alle jumpers hebben hun eigen standjes en als je 1 tje hebt opgezogen met de stofzuiger kn dat wel de probleem zijn:)

ik ben niet met een stozuiger in mijn pc geweest.:shocked:

ik gebruik altijd zo'n spuitbus met lucht:o

met een compressor neem ik aan..
met hoveel heb je de stof eruit geblazen dan?? want als je de koeler of de fans laat draaien in je computer can het stroom opwekken en kan het je moederbord ver***** ...:rolleyes:

met een compressor neem ik aan..
met hoveel heb je de stof eruit geblazen dan?? want als je de koeler of de fans laat draaien in je computer can het stroom opwekken en kan het je moederbord ver***** ...:rolleyes:

nee, stroom was eraf en het is gewoon een spuitbus uit de computerzaak, geen compressor:shocked::shocked::shocked:

Die dingen gebruik ik al jaren. Ik laat de fan dan ook nooit draaien , maar haal alles keurig los en maak ze dan goed schoon.

Maar voor de zekerheid ga ik wel kijken of er een jumper ontbreekt.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan