Weinig programma's, PC toch vol.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast01501

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Ik heb een probleem.. Mijn pc is ten eerste ontzettend sloom, en ik heb er maar 9,5 GB op staan. Ja ik weet wat jullie denken:p Wat ik zo vreemd vind, is dat er bijna niks opstaat, maar hij toch weergeeft hij dat hij 75% gebruikt van mijn harde schijf. Ik gebruik windows XP.

Programma's die in Program Files staan:
- Live messenger
- Microsoft office 2003(word, exel, picture manager, powerpoint en verdere hulpprogramma's)
- Avast antivirus
- Quicktime
- Java
- Logitech
- Adobe
- DIFX (?)
- Internet explorer
- Messenger
- Microsoft Frontpage (?)
- Microsoft.net (?)
- Moviemaker
- MSN gamingzone (?)
- Netmeeting (?)
- Online services (?)
- Outlook express (gebruik ik nooit)(?)
- Trymedia (?)
- Windows Media Connect 2 (?)
- Windows Media Player
- Windows NT (?)
- xerox (?)

Ik zou graag van de dikgedrukte programma's met een vraagteken willen weten of ik ze kan verwijderen en waar ze voor zijn. Mijn broertje heeft een tijd terug spelletjes gespeeld, maar die heb ik er allemaal afgegooid. Kan het bijvoorbeeld zijn dat hier restanten op de computer zijn gebleven? Alvast ontzettend bedankt!

Groetjs

Hoi,

Je kan beter even kijken bij uitvoeren en in typen msconfig daar kan je kijken wat er allemaal opstart en natuurlijk even in taakbeheer kijken want wat er op de hd is niet zo van belang maar wel wat opstart en draait wel.
en je kan met ccleaner even opschonen.

En hoe groot is de hd?
Modag

Mag ik vragen HOE je die dingen verwijderd hebt, misschien ook vanuit de map Program Files?

Hoi,

Je kan beter even kijken bij uitvoeren en in typen msconfig daar kan je kijken wat er allemaal opstart en natuurlijk even in taakbeheer kijken want wat er op de hd is niet zo van belang maar wel wat opstart en draait wel.
en je kan met ccleaner even opschonen.

En hoe groot is de hd?
Modag

hard disk? 9.5 GB, bovenaan;)

Mag ik vragen HOE je die dingen verwijderd hebt, misschien ook vanuit de map Program Files?

eerst vanuit schijfopruiming en dan extra en dan programma''s beheren of verwijderen ofzo, en toen nog in program files gekeken of ze erin stonden en daar ook verwijdered.

Grtz!

hard disk? 9.5 GB, bovenaan

Bovenaan schrijf je dat er 9,5 Gb op staat, dus je schijf is bomvol.
Kijk nog eens svp, niet hoeveel er op staat, maar de totale grootte wordt bedoeld denk ik.

Hoi,,

Sorry ,maar je schrijft in je eeste post 9 gb op schijf ,dat wil niet de grote aan geven.
Heb je het al intussen met ccleaner geprobeert?

Modag

Hoi,,

Sorry ,maar je schrijft in je eeste post 9 gb op schijf ,dat wil niet de grote aan geven.
Heb je het al intussen met ccleaner geprobeert?

Modag

9,29 Gb Totaal
7.24 Gb Gebruikt

nee.. Ik weet wel iets van computers, maar wat is een ccleaner? En hoe werkt dat hulpprogramma voor systeemconfiguratie?:D

Myrose

Je schijf is zelfs voor 78% vol.
Met de programma's die je aangeeft zou dat best kunnen dat je ruim 7 Gb aan XP kwijt bent. Het zou geen kwaad kunnen als je wat ruimte vrijmaakt maar wellicht is er meer aan de hand.

Heb je ook nog een D partitie?

Je schijf is zelfs voor 78% vol.
Met de programma's die je aangeeft zou dat best kunnen dat je ruim 7 Gb aan XP kwijt bent. Het zou geen kwaad kunnen als je wat ruimte vrijmaakt maar wellicht is er meer aan de hand.

Heb je ook nog een D partitie?

D partitie?:) Was dat?(A)

Je bedoelt met ccleaner dat programma schijfopruiming? Dat doe ik regelmatig namelijk.

Stel je hebt een harddisk van 750 Gb.
Je kan deze zonder te partitioneren (= opdelen) gaan gebruiken als C schijf, maar dat doet vrijwel niemand.

Maar wat vaak handiger is, is om deze grote schijf in stukken te verdelen.
Bv 50 Gb voor je besturingssysteem en programma's, en twee delen (partities) van elk 350 Gb waar je allerlei data kwijt kan zoals games, foto's en films.
Elk stuk of partitie krijgt dan een eigen stationsletter, bv C, D en E.

Voordeel hiervan is dat je meer overzicht behoudt, en dat je de C schijf opnieuw kan installeren zonder dat je al je data op de overige partities kwijt raakt.

CCleaner is niet hetzelfde als schijfopruiming.
Het is een programma wat een stap verder gaat als schijfopruiming.
Kijk hier voor de website.

Stel je hebt een harddisk van 750 Gb.
Je kan deze zonder te partitioneren (= opdelen) gaan gebruiken als C schijf, maar dat doet vrijwel niemand.

Maar wat vaak handiger is, is om deze grote schijf in stukken te verdelen.
Bv 50 Gb voor je besturingssysteem en programma's, en twee delen (partities) van elk 350 Gb waar je allerlei data kwijt kan zoals games, foto's en films.
Elk stuk of partitie krijgt dan een eigen stationsletter, bv C, D en E.

Voordeel hiervan is dat je meer overzicht behoudt, en dat je de C schijf opnieuw kan installeren zonder dat je al je data op de overige partities kwijt raakt.

CCleaner is niet hetzelfde als schijfopruiming.
Het is een programma wat een stap verder gaat als schijfopruiming.
Kijk hier voor de website.

heeft dat partitioneren zin als ik maar een schijf heb van 9 gb?:s
ik heb het deze twee weken te druk dus kan dat ccleaner ook neit doen, zal t wel gaan doen.

Nee, bij zo'n schijf zou ik het laten zoals het is en onnodige dingen verwijderen.

Om veel ruimte en wat snelheid te winnen zou je het volgende kunnen doen:

1. Alle herstelpunten behalve de laatste verwijderen. (zorg voor een backup of een image)
(Als je een betrouwbare image hebt dan zou je systeemherstel zelfs helemaal kunnen uitzetten)
2. In de Windows/SoftwareDistribution folder kan je de map Download leeg maken. (hiermee win je enkele honderden Mb's)
3. Schijfopruiming een keer laten draaien.
4. Defragmenteren.

Ik zou niet zomaar mappen verwijderen uit je Program Files.

Wat gebruik je allemaal van je Office pakket?
Gebruik je Frontpage?
Welke Adobe programma's heb je allemaal?

Wat je verder eens kan doen is een Hijackthis logfile posten op een ander forum waar ze deze voor je analyseren en eventuele problemen met ad- en spyware oplossen. Vaak is dat een oorzaak van trage systemen.

Laatst bewerkt:
Oja, als ik jouw was zou ik trymedia verwijderen. Die neemt nog ruimte in beslag ook al is je software al verlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan