Mijn pc maakt mijn foto's KAPOT ! help pleeze !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga je toch mijn vermoeden noemen (vermoeden waarover ik eerder schreef).

De hardware waarméé jij de foto's maakt is niet helemaal goed (meer). Download eens een willekeurig plaatje van het internet een .jpg of bmp of whatever. Gaat daarvan óók de structuur verloren?

Al gá ik vooralsnog voor een corrupte tool cq. viewer v.w.b. de foto's. Een andere tool / viewer zal daaromtrent uitsluitsel moeten geven.

Laatst bewerkt:
Oke ik heb 2 programmas en dat zijn irfanvieuw en het originele windows progg

beiden heb ik toegelicht.

Met internet explorer wil hij wel openen met natuurlijk de lelijke vervormingen...

:(:(

nou de foto die je van het motorblok ziet
http://album.partyflock.nl/41288899.jpg
is door iemand anders met een andere camera gemaakt en naar mij toegezonden !

Ik zal mijn irfanvieuw verwijderen en opnieuw installeren en dan zal ik zien of het probleem dan nog steeds optreed.

Verder heb ik weleens zomaar een klein plaatje in een map ( dus in miniatuurweergave ) zomaar zien veranderen bij het openen en sluiten van de map.

ik ga nu aan de slag!

Adviseer je me nog een zelfde test uit te voeren ?

HO HO HO HO !!!

Ik verwijder net mijn irfanvieuw en bekijk de foto van het blok, en hij is herstelt !!!!
De andere foto die ik heb laten zien ( met de gele verkleuring ) blijft hetlaas hetzelfde, maar die ene foto van het blok is ook pas vanmiddag kapot gegaan !!!

De rest van de kapotte foto's blijft kapot.... :(

Ik denk dat irfanview het probleem is. Verwijder het in software, start de pc opnieuw op en wacht even met dat programma en probeer eerst eens wat andere viewers.

Oke,

Ik ga zo dadelijk even rebooten en heb alles van irfanvieuw verwijderd!
Heb je misschien nog een goeie tip naast de originele windowsvieuwer?

Ik ben bang dat de foto's die verloren zijn, ook stuk blijven :(

Om te kijken is de Microsoft software m.i. prima. Om te klungelen is Irfanview een hele goede tool (zegt men) Zoals ik al schreef "heb ik niks" met fotografie en foto's bewerken en alles wat er mee samenhangt.

Je kunt misschien even tijdelijk picasa gebruiken. Best handig, maar ik meen met wat minder bewerkingsmogelijkheden.
Irfanview heb ik zelf nooit gebruikt, maar het staat goed bekend.
Het zal nog moeten blijken of dat de echte uiteindelijke oorzaak is.
Ook al omdat je miniaturen hebt zien veranderen en een regelmatige foutmelding hebt.
Hopelijk ben je van het probleem af, maar een back up van je goede foto's is nog altijd zeer aan te raden (of had je dat al gedaan).

heb ik dus niet gedaan omdat ik bang ben dat mijn complete back up schijf geinfecteerd wordt, MAAR
Ik heb net weer eens in mijn foto map van de auto gekeken ( welke ik dus aan het restaureren was ) en voordat irfanvieuw verwijderd was, zag ik net dat voor het eerst mijn lievelingsfoto sinds een uur terug ook kapot was... ik verwijderde dus irfan, en hij is na het rebooten weer gefixt... die ene foto dan he !

Daar ben ik al zo blij mee !!
ik hoop dat jullie iets uit deze info kunnen concluderen.

Graag wil ik ook weten hoeveel % kans ik op een catastrofe heb als ik mijn back up wis en alles nu opnieuw backup!
En dan doel ik op dat mijn backup dus geinfecteerd wordt, met "Het" probleem.

IK DURF NIET TE BACKUPPEN !!!
Stel nou dat het een virus is ????????????????
Dan heb ik werkelijk niets meer.....

Tja, je zou natuurlijk de schijf eruit kunnen halen en aan een andere PC (met virusscanner) kunnen hangen (niet als bootdisk uiteraard) en dan de foto's vandaar backuppen. Heb je in ieder geval een kopie.
Ik zou de fout zoeken in een harddisk, harddisk controller of memory error. Je zou dan waarschijnlijk ook CRC fouten krijgen als je grote bestanden unzipped.

nee niet je back up wissen.
gewoon een totaal nieuwe maken
Liefst op een externe schijf, dvd of desnoods online, maar weg van de pc.
Het mooiste zou zijn als je van de back up die je al hebt ook een kopie maakt op een extern medium.
Meer kan je niet doen om te beschermen wat je hebt.

Ik zou de fout zoeken in een harddisk, harddisk controller of memory error. Je zou dan waarschijnlijk ook CRC fouten krijgen als je grote bestanden unzipped.

Dat was mijn redenatie ook, maar het feit dat foto's soms herstellen lijkt mij daarmee in tegenspraak.
Dat is is net zo iets als een gedeukte auto die ongeschonden uit een tweede botsing komt.

Tja, je zou natuurlijk de schijf eruit kunnen halen en aan een andere PC (met virusscanner) kunnen hangen (niet als bootdisk uiteraard) en dan de foto's vandaar backuppen. Heb je in ieder geval een kopie.
Kun je me misschien iets meer vertellen over een controller of wat een memory error precies is ?
Ik weet aardig wat maar deze thermen kan ik niet direct plaatsen!

Sinds ik mijn pc opnieuw geinstalleerd heb zijn de foutmeldingen wel een stuk minder moet ik zeggen, en komen soms bij het niet willen sluiten van een explorer, of bij een game, maar als ik dan de pc opnieuw gestart heb wil de game wel weer starten!

nogmaals
ik heb 3 schijven
1x 40 gig waar windows op draait
1x 250 gig welke in mijn pc zit waar alles op staat
1x 120 gig extern backup waar minder dan de 250 gig opstaat maar wel een gedeelte omdat ik een half jaar aan info mis, welke dus WEL op die 250 staat !

hoop dat ik wel een beetje duidelijk typ :)

Kun je me misschien iets meer vertellen over een controller of wat een memory error precies is
Dat zijn fouten van de geheugenmodules of het moederbord. Een controller is een chip die andere hardware (hardeschijf, geheugen etc) aanstuurt .
Het kunnen heel vervelende onnaspeurbare fouten zijn, die kunnen optreden wanneer er bijvoorbeeld niet goed omgegaan is met statische electriciteit bij het installeren van geheugen modiles.
Het eerder genoemde memtest, maakt dat soort fouten zichtbaar.

Je weet natuurlijk niet meer wat voor meldingen je kreeg bij de vorige installatie?
Heb je toen geformatteerd en daarna alles opnieuw geinstalleerd?

Is het systeem ooit wel eens foutvrij geweest?

@renedirks: sorry dat ik voor mn beurt praat de vraag was natuurlijk naar aanleiding van jou post

Laatst bewerkt:
graag had ik hem getest maar die tool op die site doet het niet :(

verder heb ik laatst nod 32 mijn pc laten scannen maar die vond nix ...

Zeker heb ik de C schijf geformatteerd maar niet de schijf waar al mijn bestanden op staan!
Ooit helemaal in het begin toen ik alles net had, werkte ik met een gecopierde windows en ik dacht dat alle problemen daar vandaan kwamen,
dus maar een dure originele aangeschaft. Een aantal problemen zijn weg maar ik blijf altijd met problemen zitten!

Graag zou ik eens een ECHT goede scanner willen om mijn complete schijven te testen.

Mijn plan is om morgen te defragmenteren of een schijfcontrole uit te voeren... welke volgorde heb ik ook nog geen idee van... misschien dat dat iets helpt...
zal iig geen kwaad kunnen denk ik...

Laatst bewerkt:
Ik zet 10 euro cent op de volgende oorzaak v.w.b. de stopfout die je kreeg / krijgt en mogelijk als gevolg daarvan de fotoproblemen.

Jij hebt na de installatie van Windows niet de moederbord CD in de drive gedaan en dús niet de chipsetdrivers gedownload...............?

Ik zet 10 euro cent op de volgende oorzaak v.w.b. de stopfout die je kreeg / krijgt en mogelijk als gevolg daarvan de fotoproblemen.

Jij hebt na de installatie van Windows niet de moederbord CD in de drive gedaan en dús niet de chipsetdrivers gedownload...............?

kun je misschien heel iets verder op de zaak ingaan... snap het niet helemaal?

Ik heb afgelopen 1,5 jaar zeker minimaal 60 keer windows geinstalleerd en dan komen daar ALTIJD netjes alle drivers en andere programma's bij zoals die irfanview, msn, google earth, nero, java, logitech drivers, flash player, alle ati drivers, zeker ook moetderbord drivers want anders kun je neit internetten!, geluidskaart driver soundmax, hp my display voor mijn beeldscherm, allerlei frameworks, mediaplayer, bijbehorende codecs van klite codecpack, en winrar niet te vergeten....

Vandaar doet een gemiddelde installatie ook zeker minimaal 2 uur... formatteren doe ik vaak ook langzaam, en niet snel... hoop stiekem op verbetering...., en als ik bij het installeren van de moederbord cd ( wat ik altijd als eerste doe ) gelijk een foutmelding heb, begin ik gewoon weer opnieuw met het installeren van windows.... tot soms wel 10 keer per avond.....

Vraag of uitroeptekens in apparaat beheer?
Wanneer je zeker weet dat je de chipsetdrivers hebt en de nieuwste videodrivers en sp2

Een virus was er w.s. wel uitgekomen met nod32
60 installaties in 1,5 jaar (of is dat ook op andere pc's) is ongehoord veel.

vannacht even memtest laten lopen kan geen kwaad.
morgen alle schijven met schijfcontrole scannen
niet defragmenteren zolang je niet weet of er hardware problemen zijn.
en toch nog even de temperaturen controleren met pcwizard

Vraag of uitroeptekens in apparaat beheer?
Wanneer je zeker weet dat je de chipsetdrivers hebt en de nieuwste videodrivers en sp2

Een virus was er w.s. wel uitgekomen met nod32
60 installaties in 1,5 jaar (of is dat ook op andere pc's) is ongehoord veel.

vannacht even memtest laten lopen kan geen kwaad.
morgen alle schijven met schijfcontrole scannen
niet defragmenteren zolang je niet weet of er hardware problemen zijn.
en toch nog even de temperaturen controleren met pcwizard

Jazeker is dat op 1 enkele pc !
Ik zeg niet voor neits dat dit mijn laatste hoop is en dat ik met de handen in mijn haar zit !
Ik weet het gewoon niet meer..... Krankzinnig word ik er van, en iets wat ooit als een mooie hobby had moeten starten is uitgelopen in een ravage ....
Ben allang blij dat mijn pc nu loopt....

Veel erger nog is dat ik ( door priveomstandigheden ) totaal geen foto's van mijn jeuchd en de rest van mijn leven heb tot 3 jaar terug.... laten dat toevallig nou net alleen virtuele foto's zijn die op mijn harde schijf staan....

Ben dus ook driftig herinneringen aan het verzamelen hahaha

Misschien snappen jullie door deze uitleg beter mijn angst om alles kwijt te raken, en dat het echt menis is !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan