Mijn pc maakt mijn foto's KAPOT ! help pleeze !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga in retraite. Er zijn zoveel adviezen gegeven en omdat jij al ik weet niet hoeveel keer geformatteerd hebt, is het zeer zeker géén virus.

en hier een foutmelding die ik net kreeg !

En zou het niet een virus kunnen zijn wat zich in mijn harde schijf heeft genesteld bij de plaatjes filmpjes muziek enz enz oftewel de schijf die ik niet formatteer?

Bijlagen

• help MIJ.JPG
    help MIJ.JPG
    88,3 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
maar ik heb internet explorer 7 :shocked:
en herken geen van de codes....
toch vriendelijk dat je het in je retraite voor me opgezocht heb :D

AppName: iexplore.exe AppVer: 7.0.6000.16640 ModName: mshtml.dll
ModVer: 7.0.6000.16640 Offset: 0009665b

Laatst bewerkt:
Goedemiddag forummers!

Ik heb net in de TEST map gekeken en het volgende is gebeurt

De fotos die ik voor dit forum klein gemaakt heb ( aangepast heb dus ) zijn nog steeds stuk.
En de gewone fotos die ik in de test map geplaatst heb zijn niet meer stuk....

Dus ik had 4 fotos geplaatst in de map test
2 fotos zijn gister stuk gegaan....

Ik heb 1 goeie hier geplaatst
ik heb 1 slechte hier geplaatst
beiden aangepast voor het forum 100kb....

en de 4 geplaatste foto's zijn nu 100% weer goed !

misschien kunnen jullie hier iets mee ? :)

Laatst bewerkt:
kleine update:

Heb net een test uitgevoerd.
De map waar AL de foto's instonden die ik van mijn auto had gemaakt doorgekeken, en alles wat beschadigd was, verwijderd.... pc opnieuw opgestart, en was al in de euforie stemming....

Helaas.... er waren weer een aantal foto's flink beschadigd.... ik weet en snap het echt niet meer.....

Ik ga alle foto's die in de prullenbak zitten terug plaatsen en de complete map naar een andere schijf plaatsen ( staat nu op de c schijf welde 40 gig is en is dus ook een wat oudere schijf )

Dit probeer ik om een kapotte schijf uit te sluiten.
Daarna zal ik alle onderdelen in de pc er uit halen en er weer goed in doen....

ik hou jullie op de hoogte en als er nog tips zijn hoor ik het graag want ik ben er weer heel erg verdriettig om..... :(

Goedemiddag forummers!

Ik heb net in de TEST map gekeken en het volgende is gebeurt

De fotos die ik voor dit forum klein gemaakt heb ( aangepast heb dus ) zijn nog steeds stuk.
En de gewone fotos die ik in de test map geplaatst heb zijn niet meer stuk....

Dus ik had 4 fotos geplaatst in de map test
2 fotos zijn gister stuk gegaan....

Ik heb 1 goeie hier geplaatst
ik heb 1 slechte hier geplaatst
beiden aangepast voor het forum 100kb....

en de 4 geplaatste foto's zijn nu 100% weer goed !

misschien kunnen jullie hier iets mee ? :)

Je hebt dus absoluut géén virus. Het ligt dus écht aan "iets" in de instellingen v.w.b. resolutie, verversing, programma waarmee je opent.

Je hebt dus absoluut géén virus. Het ligt dus écht aan "iets" in de instellingen v.w.b. resolutie, verversing, programma waarmee je opent.

Oke,
nou dat is iig fijn om te horen.

Ik draai op 1920 bij 1200 wat eigenlijk ook zo,n beetje het enige is wat zou kunnen draaien, omdat ik een 24 inch heb en elke andere instelling geeft een wazig of lelijk uiteen getrokken beeld weer....

Het programma waar ik mee kijk is het originele windowsprogramma, genaamd windows viewer....

Ben heel verdriettig :(

ik ben weer aan het testen met een andere map op de schijf waar zo,n beetje alles opstaat en dacht... nu ik alle kapotte foto's verwijderd heb... maar even opstarten...

krijg ik deze foutmelding...
Ben de stuurprogrammas al aan het bijwerken en downloaden...
Misschien helpt het...
Wil er wel bij vermelden dat het foto probleem zich al meerdere weken zoniet een paar maanden, voordoet.
Ik heb pas vorige week de pc opnieuw geinstalleerd en het probleem is niet verholpen, en heb het probleem nog Nooit eerder gehad.

Over het ontstaan van het probleem heb ik nog niets verteld dus dat vertel ik nu even.
Of iig het ontstaan wil ik niet gelijk zeggen, maar wanneer ik er mee in aanraking kwam was, toen ik voor het eerst de foto's van mijn nieuwe camera ( met nieuwe sd kaart ) uploade naar mijn pc....

Bijlagen

• help mij.JPG
    help mij.JPG
    90,2 KB · Weergaven: 15
tussendoor vraagt de pc mij om servicepack 3 te installeren en hij kan de catalogusbestanden niet bijwerken.... het werkt mogelijk niet meer correct....

Dit soort foutmeldingen doel ik dan ook op....

tussendoor vraagt de pc mij om servicepack 3 te installeren en hij kan de catalogusbestanden niet bijwerken.... het werkt mogelijk niet meer correct....

Dit soort foutmeldingen doel ik dan ook op....

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet meer weet wat er allemaal wel of niet is gedaan door jou. Ik ga er dus even mee stoppen.

Probeer bij een kennis wat die foto's van die camera bij iemand anders doen. Neem dus 't ding mee en sluit 'm aan bij die kennis dan wel stop de geheugenkaart bij die kennis in de kaartlezer. Zijn ze daar ook misvormd? Dan zit 't probleem in de camera / kabel van de camera / kaartje van de camera. Zijn ze daar niet misvormd? dan:

een laatste advies:

kopieer je foto's naar een veilige plek, stop daarna de Windows CD in de machine en formatteer je C schijf. Installeer daarna Windows / de chipsetdrivers, update Windows, installeer Microsoft Office en update dit.

Voordat je verder ook maar één programma installeert, ga je je foto's bekijken / nieuwe foto's plaatsen. Ik ben er van overtuigd dat al je foto's hartstikke mooi op je monitor komen.

Laatst bewerkt:
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet meer weet wat er allemaal wel of niet is gedaan door jou. Ik ga er dus even mee stoppen.

Probeer bij een kennis wat die foto's van die camera bij iemand anders doen. Neem dus 't ding mee en sluit 'm aan bij die kennis dan wel stop de geheugenkaart bij die kennis in de kaartlezer. Zijn ze daar ook misvormd? Dan zit 't probleem in de camera / kabel van de camera / kaartje van de camera. Zijn ze daar niet misvormd? dan:

een laatste advies:

kopieer je foto's naar een veilige plek, stop daarna de Windows CD in de machine en formatteer je C schijf. Installeer daarna Windows / de chipsetdrivers, update Windows, installeer Microsoft Office en update dit.

Voordat je verder ook maar één programma installeert, ga je je foto's bekijken / nieuwe foto's plaatsen. Ik ben er van overtuigd dat al je foto's hartstikke mooi op je monitor komen.

Oke dan zal ik dit proberen.
Ik snap alleenn iet waarom je er even mee stopt :(
Ik heb in princiepe alles gedaan wat mij gevraagd werd en meer !

Verder ben ik de beschadiging OOK weleens tegen gekomen bij foto's die ik zomaar van internet had...
Nu ben ik de schijf aan het testen zoals hierboven beschreven.

Omdat volgens mij alle opties al besproken zijn. Zonder achter je pc te zitten en wat toetsen op het toetsenbord in te drukken, kom ik er zo niet achter wat er scheelt. Als je een schone installatie uitvoert met alleen Microsoft software en je foto's zijn nog niet goed, dan moet je het euvel echt gaan zoeken in een hardware defect.

Laatst bewerkt:
oke :(

Ik blijf gewoon verder testen, en wil je heel erg bedanken voor je moeite en natuurlijk ook alle andere forummers met de tips :)

Als iemand anders nog een weetje of ideetje heeft hoor ik dat natuurlijk graag !

we kunnen er van uit gaan dat je geen standaard probleem hebt.

Normaal worden de meeste pc problemen door de software veroorzaakt.
Na al die installaties, fouten en syteem wat nooit echt lekker gedraaid lijkt te hebben zou ik zelf de hardware onder handen nemen.
Zoals pasja al aangeeft is het lastig om via een forum, zonder te zien hoe de pc reageert snel achter een oorzaak te komen
Pasja (die duidelijk meer helpmij ervaring heeft) ziet het in eerste instantie als een software probleem.Toch?
Het is echter niet handig om tegelijk met de hardware en de software bezig te zijn.
Als dat de reden is dat Pasje in retraite gaat, kan ik misschien beter even stoppen met het hardware verhaal
Uiteindelijk kom je via rechts of linksom toch bij de daadwerkelijk oorzaak.
Alleen van de hak op de tak is niet handig.

NIEUWS NIEUWS NIEUWS !

Ik heb een map op de e: schijf gezet waar 0 foto's in zaten die beschadigd waren ( dit is dus de schijf waar alle info op staat )
Een test uitgevoerd met foto's kijken, sluiten, weer kijken, weer afsluiten, weer kijken, en tot mijn verbazing, Geen beschadigde foto's in deze map.

Verder heb ik veel foto's bekeken op deze schijf afgelopen tijd en moet bekennen dat het foto probleem op deze schijf me ook Niet opgevallen is....

Alleen op mijn bureaublad en de mappen welke ik op mijn bureaublad heb.

Zou het kunnen zijn dat ik een fout in mijn c: schijf heb zitten en dat hij de foto's stuk maakt, of iig beschadigd, of iets in combinatie met het oude irfanview?

Ben nog niet begonnen met de herinstallatie, maar ga dit ZEKER doen als ik niet achter het probleem kom binnen korte tijd !

we kunnen er van uit gaan dat je geen standaard probleem hebt.

Normaal worden de meeste pc problemen door de software veroorzaakt.
Na al die installaties, fouten en syteem wat nooit echt lekker gedraaid lijkt te hebben zou ik zelf de hardware onder handen nemen.
Zoals pasja al aangeeft is het lastig om via een forum, zonder te zien hoe de pc reageert snel achter een oorzaak te komen
Pasja (die duidelijk meer helpmij ervaring heeft) ziet het in eerste instantie als een software probleem.Toch?
Het is echter niet handig om tegelijk met de hardware en de software bezig te zijn.
Als dat de reden is dat Pasje in retraite gaat, kan ik misschien beter even stoppen met het hardware verhaal
Uiteindelijk kom je via rechts of linksom toch bij de daadwerkelijk oorzaak.
Alleen van de hak op de tak is niet handig.

Oke dat kan ik mij goed voorstellen.
Ben alleen wel benieuwd wat de hardware mogelijke problemen zouden kunnen zijn omdat ik bijna alles geprobeert heb....

zoals ik net hierboven beschreef... ben heel benieuwd of het aan die harde schijf kan liggen?
Moet wel toegeven dat ik afgelopen weken erg vaak gewoon op de uitknop van de pc gedrukt heb omdat hij niet af wilde sluiten.... veel programma's die achteraf afgesloten moesten worden of hij liep gewoon vast... dit was voor de herinstallatie van windows en nu kan ik hem uiteraard wel gewoon afsluiten...

Ik probeer maar zoveel mogelijk info neer te zetten want het kan hem misschien wel in een heel klein dingetje zitten.

Over de info nog even dit.
Het was handiger geweest als je in gelijk in het begin meer informatie had gegeven.
Nu blijkt eigenlijk het fotoprobleem wel het vervelendste maar niet het grootste pc probleem.
Deze feedback is absoluut niet vervelend bedoelt, maar iets voor een volgende probleem.

mvg leo

@ leo,

Oke dat snap ik en ik ervaar het zeker ook niet als onvriendelijk want ik merk gewoon dat jullie erg je best doen om mij te helpen, en daar ben ik jullie ook heel erg dankbaar voor !

Verder zijn dat gewoon zaken die mij te binnen schieten tijdens het typen, en ik zal er dan wel een leek in zijn, en er elke dag iets bijleren, maar ik zag dat niet als probleem, en kom elke keer weer meer tot het besef dat het in het kleinste dingetje kan zitten.

Verder heb ik weer de test uitgevoerd met de map op de E: schijf en er zijn vandaag GEEN beschadigde foto's gevonden....

Ik wil niet te vroeg juichen!
Deze test zal ik in de loop van de dag met een nieuwe map, met nieuwe foto's gaan uitvoeren.

Ben erg blij dat ik eindelijk iets heb om me aan vast te houden !

Zal mijn 40 gig schijfje kapot zijn ofzo en die fouten kunnen veroorzaken? :/

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan