Advies aankoop nieuwe PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janus91

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Hallo,
Nadat ik gister het advies kreeg om niks meer te investeren in mijn oude pc(7,8jaar) ben ik tot het besluit gekomen om een nieuwe aan te schaffen. Nu vraag ik mij alleen nog af welke pc? Aangezien mijn kennis op het gebied van pc's niet groot is wil ik graag weten welke eisen ik circa moet stellen aan de nieuwe pc.
Het is belangrijk:
-Dat er heel af en toe eens games op gespeeld kunnen worden zoals CnC3(vooral strategy dus)
-Je normaal kan internetten(het hoeft niet supersnel)
-Muziek downen en luisteren
-Filmsites als youtube fatsoenlijk kan gebruiken.
Ik hoop dat ik zo genoeg info heb kunnen geven. Het liefst heb ik een pc die je online kan bestellen of desnoods zelf moet ontwerpen bij alternate. Als dit niet genoeg info is moet je het maar zeggen.:thumb:

Ik hoop op een prijs van circa 600 euro. Hij dient het meest voor internetten.

Oh ja helemaal vergeten, ik heb alleen een desktop nodig. Beeldscherm, toetsenbord etc. die ik nu heb zijn vrij nieuw

voor zeshonderd euro kom je best wel ver hoor zal ik is wat samenstellen op een internet site, moet je zelf maar weten wat je er mee doet.

Grafische kaarten nVidia PCIe -
1 x MSI NX8600 GT
à € 75,-

Software OEM Besturingssystemen -
1 x Microsoft Windows Vista Home Basic
à € 79,-

CPUs Socket 775 Core 2 Duo
1 x Intel® Core™ 2 Duo E4600
à € 99,-

Voedingen tot 600 Watt -
1 x Cooler Master ExtremePower
à € 39,-

Behuizingen Midi Tower -
1 x Asus TA-851
à € 29,-

DVD-reWriters IDE -
1 x Asus DRW-2014S1
à € 29,-

Moederborden Socket 775 -
1 x Asus P5KPL
à € 55,-

Harddisks 3,5 inch SATA -
1 x Samsung SpinPoint T
à € 45,-

Geheugen DDR2-667 -
3 x Buffalo 1 GB DDR2-667
à € 17,-

ik heb het samengesteld op www.alternate.nl
alles bij elkaar was rond de 550 euro inclusief in elkaar zetten, wel komt er nog 14 euro verzendkosten ongeveer bij, en hier kan je nog hard mee gamen ook.

ik zal wel eventjes een goed systeem samenstellen... en moet er ook nog windows bij? en zet je hem zelf in elkaar of moet de winkel het doen?

naja ik stop die er gewoon bij: dit is wat ik heb samengesteld voor jou:thumb:

computervoorjoump1.png

dat zou voldoende moeten zijn lijkt mij en daar kan je wel een tijdje mee overweg en met dit systeem kan je zelfs crysis fatsoenlijk draaien;)

mvg,

merijn

Ok emile bedankt voor het zoeken ik ga zeker ff kijken of het wat is:D Voordeel is dat ik nu niet standaard windows erbij hoef aangezien ik nog windows xp heb liggen dus gaat nog 79 eurie er vanaf:thumb:

dat systeem van emile niet nemen... neem die van mij:D die is wat beter :p

Laatst bewerkt:
die van jouw is om te gamen, van mij is om te internetten, en is stukken goedkoper aangezien janus niet zelf pc's in elkaar kan zetten en bij alternate zit dat al in de prijs.

overigens is het systeem wat ik heb gemaakt ook veel te goed voor internetten, maar je kan zelf nog goedkopere onderdelen zoeken,

die xp scheelt inderdaad weer in de prijs

emile.... zijn budget is tog 600 euro en bij mij systeem zit OOK hardware installatie:mad: en voor die 30 euro extra heb je tog iets meer:evil:

die van jouw is om te gamen, van mij is om te internetten, en is stukken goedkoper aangezien janus niet zelf pc's in elkaar kan zetten en bij alternate zit dat al in de prijs.

overigens is het systeem wat ik heb gemaakt ook veel te goed voor internetten, maar je kan zelf nog goedkopere onderdelen zoeken,

die xp scheelt inderdaad weer in de prijs

Hmm, aangezien ik denk wel af en toe zo'n strategy game zal kopen neem ik aan dat hij dat wel goed gaat draaien? Overigens denk ik dat als ik 500 euro uit kom ook wel tevreden ben:thumb:

verzend kosten niet.. maar dat kost 10 euro en vista had je thuis toch nog liggen zij je?

ik zie net dat je xp had maar je gaat toch niet 100 euro uitgeven voor een stom besturingssysteem?:evil:

Laatst bewerkt door een moderator:
huh hij heeft het toch liggen dus hoeft hij dat niet aan te schaffen, zakt de prijs weer met 80 euro, dus 470euro voor een complete pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan