welke internet is stabiel?(ik wil andere provider)

Status
Niet open voor verdere reacties.
maar orange gaat dus samen met telfort zoja is telfort ook een goeie provider?
en heb ik nog een vraag over tele2 super daar staat dit bij:

Snelheid ADSL Super 10 Mb/s downstream
1 Mb/s upstream
Bij gebruik van draadloos internet kan de snelheid lager uitvallen.

http://www.tele2.nl/shop/Internet/Specificaties.htm

is dan de download snelheid 10 mb? of moet ik dan nog weer delen door 8?

Laatst bewerkt:
Telfort ? Waar lees jij dat?

Wat de snelheden betreft. Gebruik de volgende vuistregel:

bruto opgegeven snelheid -20% / 8 = netto snelheid.

ik dacht dat internet van orange ook samen zou gaan met iemand want die van mobiele telefoon is ook samen gegaan

ik zie het ja dus dat word lekker orange:P
maakt de upload snelheid eigelijk nog wat uit?
of is dat alleen maar voor als je je eigen site hebt om dingen daarnaar toe te uploaden?
en is die van orange adsl extra van 15 euro het eerste jaar zit daar ook een modem bij die met draad is want je hebt steeds meer draadloos en daar heb ik een slechte evaring mee:P

Laatst bewerkt:
Je kan kiezen voor of je livebox alleen bedraad of dat hij ook een draadloze module erin heeft.
De draadloze is dacht ik ongeveer €1,- per maand meer

dat word dan die met draad:thumb: is de ping ook veel lager met games:P teminste ik dacht altijd dat dat aan me draadloze verbinding lag dat de ping zo hoog was en met draad was het niet zo:P

Je kan kiezen voor of je livebox alleen bedraad of dat hij ook een draadloze module erin heeft.
De draadloze is dacht ik ongeveer €1,- per maand meer

Oké, dan als Orange fan (voor de objectiviteit) ook maar een kritische noot:
ik heb idd. de livebox met draadloos w w w . Ik zag echter behoorlijk wat schommelingen in de permanente snelheid en heb nu zowel draadloos, alsmede bedraad w w w via de Livebox. De Livebox bood die mogelijkheid en dus heb ik 'm maar een UTP in zijn h*l gestoken.

Aan de andere kant weet ik niet of die wisselende snelheid de "schuld" is / was van de Livebox, of dat het aan mijn onboard Wlan (antenne lag / ligt).
In ieder geval heb ik na het bedraden van de Livebox een super snelheidstabiele verbinding. (Het ligt / lag dus niet aan Orange als ISP)

Wat ook opvalt (m.i.) aan Orange is de vrij goedkope Helpdesk en de vlotte bereikbaarheid van die desk.

Laatst bewerkt:
dan mag je mij nu ook orange fan noemen want de helpdesk bellen van @home was echt geen optie:P 5 keer proberen te bellen en allebij 20 min zitten wachten tot ik iemand aan de lijn had

Orange brrrrrrr

Jaren en jaren bij Orange gezeten, ok, stabiel internet. Maar de klantenservice is waardeloos, als er een probleem is. Mijn dossier ligt nu bij de geschillencommissie.

Ik had van de éne op de andere dag geen internet meer. Bellen, bellen en bellen. Van kastje naar de muur. € 85,-- kosten gemaakt en met de andere kosten kom ik aan € 120,--Ze wisten niet wat het probleem was, en ze laten je gewoon barsten. En dan hoe je behandelt wordt. Na 21 dgn kon ik het contract verbreken. Wat was ik opgelucht. Ze beloofde mijn terugboekingen van 2 maanden. Nou vergeet het maar, wat ik terug moest krijgen heb ik niet gekregen.

Ik heb nu kabel van athome, klantenservice, behulpzaam en vriendelijk. Ik zweer bij athome. Ik had wat aanloopprobleempjes met mijn modem. En het wegvallen van internetverbinding. Maar een dikke 10 voor de service ! Supersnel internet, gratis bellen, tv-basis, een gratis Humax decoder gekregen. Alles installeren kon gratis, maar dat heb ik dan niet gedaan.

Groetjes

Het hierboven staande bericht en het bericht direct daar weer boven zijn de (minder) leuke dingen voor de mensen. Het gaat in beide gevallen om de dezelfde provider. De één is super ontevreden, de ander juist heel erg tevreden. Grappig!

Het klinkt wel erg propagandistisch dat berichtje van @home...:rolleyes:
Is dit niet een medewerker van @home zelf !!:D:p

Maar goed, elke provider kan ook door onvoorziene zaken slechte
beoordelingen krijgen, zoals al werd aangegeven door o.a. Pasja
dat er mogelijk problemen waren met de Livebox. Zelf heb ik al sinds
1996 abbo van Planet (telefoon,ISDN,ADSL) en bijna! nooit vervelende
problemen gehad. Altijd stabiele verbinding en nooit problemen gehad
met mijn modem(s), maar het kan verkeren zoals ik al zei.
Mijn collega had namelijk in dezelfde woonplaats exact hetzelfde abbo
en zelfde modem, alleen hij woonde in andere wijk en zat op andere
centrale aangesloten en heeft niks anders als problemen gehad.
Het probleem lag in dit geval dus extern (KPN-patch kast )

Dus het ligt niet persé altijd aan de provider, alhoewel er ook velen zijn
die er toch wel een beetje een zooitje van maken en idd ook schermen
met allerlei onduidelijk zaken zoals internet tót 20 Mb......
Da's ook zo'n rekbaar begrip tót 20 Mb, dus in de praktijk zal er
beduidend minder overblijven en vooral als er ook nog met een
draadloos modem wordt gewerkt..... Het is en blijft natuurlijk ook geluk
hebben met je provider en je gezond verstand gebruiken want ik kom het ook wel eens tegen dat mensen zeggen dat ze een kl*te verbinding
hebben met hun draadloos modem en dan ga je controleren, blijkt dat
ze ingelogd zijn op het onbeveiligde netwerk van hun buurman bijv.

Tot die tijd zullen we dus helaas moeten wachten op dé provider die
straks echt waar maakt wat hij/zij belooft...!!

Groeten,

Remy

Nee zeker niet, zou mijn werk niet zijn!

Het klinkt wel erg propagandistisch dat berichtje van @home...
Is dit niet een medewerker van @home zelf !!

Nee ik ben geen medewerker van athome, Maar vanaf maart had ik geen internetverbinding meer bij orange. Zit maar is een paar maanden zonder internet. Geloof me! Dat ben je gauw zat, als je wel mag betalen en ombeschoft behandeld wordt. Aangezien ik al tv van athome had, was de keuze niet zo moeilijk Na informeren in mijn omgeving over athome. En als je dan alleen maar positieve reakties hoort, is de keuze gauw gemaakt.

Groetjes

Het klinkt wel erg propagandistisch dat berichtje van @home...
Is dit niet een medewerker van @home zelf !!

Nee ik ben geen medewerker van athome, Maar vanaf maart had ik geen internetverbinding meer bij orange. Zit maar is een paar maanden zonder internet. Geloof me! Dat ben je gauw zat, als je wel mag betalen en ombeschoft behandeld wordt. Aangezien ik al tv van athome had, was de keuze niet zo moeilijk Na informeren in mijn omgeving over athome. En als je dan alleen maar positieve reakties hoort, is de keuze gauw gemaakt.

Groetjes

:o:rolleyes: Excuses voor als het zo bot overkomt, maar dat is het zeker niet..... het klonk eerder als een verkoop praatje voor eigen product !!;)

Ok is al goed hoor

Ok Remy, is al goed hoor. Mijn laatste reaktie was zo, omdat die problemen met Orange mij zo hoog zitten. Als ik het woord 'Orange' hier hardop zeg, dan..:evil:. Gisteren alles opgestuurd van Orange naar de Geschillencommissie, Nu dus kabel van athome, en ik ben gewoon super tevreden.

Wat de snelheden betreft. Gebruik de volgende vuistregel:

bruto opgegeven snelheid -20% / 8 = netto snelheid.

Sorry maar 10 % is overhead en de overige factoren die je snelheid kunnen beinvloeden zijn geen 10 % extra maar hele andere factoren !

Als mensen het niet eens zijn met de manier van reageren van een ander, dan kan je dat melden via een misbruikmelding. Doe dit niet via het topic.

Als mensen het niet eens zijn met de manier van reageren van een ander, dan kan je dat melden via een misbruikmelding. Doe dit niet via het topic.
Klopt, helemaal mee eens. Liet mij in de reactie leiden door een ongenuanceerd en feitelijk overbodig bericht. Ik wilde daarnaast de energie, die ik nu in onderstaand tekst heb gestoken, besparen. Bij deze alsnog !

Sorry maar 10 % is overhead en de overige factoren die je snelheid kunnen beinvloeden zijn geen 10 % extra maar hele andere factoren !
Wáár wordt beweerd dat die overige 10% "extra" is en geen "andere factoren" zijn? Google eens wat en ervaar wat anderen ervan vinden / hebben getest:

Een stukje tekst gekopieerd van het W W W:

Een korte uitleg over snelheden van internetverbindingen

Bij het praten over de snelheid van een internet verbinding bestaat er nogal eens verwarring omdat een aantal begrippen regelmatig nogal onnauwkeurig gebruikt worden. Zo heb je bijvoorbeeld te maken met download en upload, met kilobits per seconde en kilobytes per seconde, met een kilo van 1000 of van 1024 en met bruto versus netto snelheden. En naast Kilobit heb je natuurlijk ook nog Megabit, waarbij een mega dan ook nog weer eens 1000 of 1024 kilo kan zijn. In de rest van dit artikel verwaarlozen we echter het verschil tussen 1000 en 1024 maar, omdat het procentueel nogal klein is.

Meestal wordt de snelheid van een internetverbinding uitgedrukt in Kb/s, Kbps of Kbit/s. Dit betekent in alle gevallen Kilobit per seconde. Het gaat hierbij vrijwel altijd om de download snelheid, dwz. de snelheid waarmee gegevens van het internet naar de computer gaan. Naast de download snelheid is er ook nog een upload snelheid. Dit is de snelheid waarmee gegevens van de computer naar het internet gaan. Voor veel toepassingen, zoals bijvoorbeeld surfen of kijken naar video’s, is dit veel minder van belang dan de download snelheid omdat er maar heel weinig gegevens van de computer naar het internet gaan. Maar voor sommige toepassingen, zoals bijvoorbeeld internet telefonie (VOIP), chatten met een webcam of video conferencing, is het wel van belang. Bij die toepassingen gaat er meestal net zoveel verkeer van de computer naar het internet als andersom.

Een typische internetverbinding, zoals een ADSL of kabel verbinding, heeft een download snelheid van ongeveer 2 tot 8 Mbit/s en een upload snelheid van 512 Kbit/s. Vaak wordt dit dan aangegeven als bijvoorbeeld 3000/512. Deze verbindingen zijn uitstekend geschikt om mee te surfen of video’s te bekijken, maar ze zijn minder geschikt voor video conferencing, zeker als meerdere personen dat tegelijk willen doen.

Al deze getallen zijn de theoretische maximum waarden die gehaald kunnen worden. In de praktijk spelen er echter een aantal factoren mee waardoor dit maximum nooit gehaald kan worden.

Ten eerste hangt de echte snelheid van een ADSL verbinding erg af van de afstand tot de telefooncentrale en soms ook van de kwaliteit van de kabels of apparatuur in het telefonienetwerk. Hierdoor kan de daadwerkelijk snelheid soms aanzienlijk lager zijn dan het theoretische maximum. Dit geldt vooral voor ADSL2, waarbij van de beloofde 24 Mbit/s soms maar 10 à 12 Mbit/s gehaald wordt.

Wat natuurlijk ook mee speelt is dat het internet een lappendeken van allerlei netwerken is. De internet aanbieder (ISP) kan natuurlijk alleen de snelheid garanderen van zijn eigen netwerk. Als je bijvoorbeeld iets downloadt van een site die niet rechtstreeks bij je eigen provider zit, dan kunnen er op de route allerlei vertragingen zitten, waardoor je niet de maximale snelheid kunt halen. Dit effect speelt bijvoorbeeld ook bij verschillende snelheidstests, zoals nuria en speedtest. Deze tests werken namelijk met een aantal download servers die verspreid staan bij een aantal verschillende providers.

Tenslotte is er nog het verschil tussen bruto snelheid en netto. Bij (vrijwel) alle ADSL verbindingen geven de providers een snelheid op waarin ook nog de overhead zit. Voor elk byte aan data worden er enkele bits aan extra informatie toegevoegd. Deze bits zijn alleen nodig voor het versturen van de gegevens en bevatten bijvoorbeeld informatie over het soort data dat verstuurd wordt en gegevens over de bestemming. Deze overhead is ongeveer 20% van het totaal. Hierdoor is de echte of netto snelheid (hoeveel bruikbare bits krijg je in een bepaalde tijd binnen) van een verbinding slechts zo'n 80% van het maximum. Overigens communiceren sommige kabelaars de echte netto snelheid die je kunt halen (b.v. Casema). Een aantal meettools, zoals nuria, meten de netto snelheden. Zo zal Nuria bij een 8 Mbit/s verbinding ongeveer 6400 Kbit/s meten. Deze tool is ook gebruikt voor het onderzoek dat iPing Research in opdracht van ISPwijzer heeft uitgevoerd naar de internetverbindingen van scholen.

Het is dus feitelijk meestal nog erger dan louter die -20% overhead. (Leuker kan ik het ook niet maken!)

Daar ik nu toch de moeite heb genomen om het e.e.a. te "onderbouwen", kan ik net zo goed even "doceren" wat een "vuistregel" is:

Vuistregel
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Een vuistregel is een makkelijk te leren en makkelijk toe te passen procedure voor een normaal gesproken complexe berekening.

De uitkomst van een vuistregel-berekening hoeft niet altijd precies te zijn en kan een eerste voorzichtige schatting zijn van de werkelijke waarde.

Laatst bewerkt:
Theorie is overal vandaan te halen,de praktijk is vaak heel anders.Loop anders eens met een KPN monteur mee en je zult zien dat de realiteit totaal anders is.

Dank voor het advies! ;) (Tot die tijd houd ik mij maar vast aan objectieve onderzoeken en vuistregels, de ene monteur is immers de andere niet. ) ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan