computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erikwtimmermans

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2004
Hallo beste mensen,
Ik heb via marktplaats een intel D865PERL moederboard aangeschaft met een pentium 4 3.0 ghz processor en een zalman cooler, erg leuk maar ik krijg hem niet aan. Ik heb hem al in 2 kasten ingebouwd met verschillende voedingen en veel informatie opgezocht op internet, maar zit nu met mijn handen in het haar. Ik heb nu alleen het moederbord aangesloten en geheugen geinstalleerd, verdere hardware niet aangesloten. Als ik de stroom kabel aansluit gaat er in het moederbord een geel ledje branden. Ik heb ook de batterij er 10 minuten uitgehaald maar dit loste ook niks op. De power switch heb ik al op verschillende manier aangesloten maar hier zit denk ik het probleem niet. Of wel ik weet het eerlijk gezegd ook niet meer;) wie mij de oplossende antwoord geeft ben ik eeuwig dankbaar.:D
Groetjes,
Erik
ps in de bijlage een foto.

Bijlagen

• computer2.jpg
    computer2.jpg
    45,4 KB · Weergaven: 43
dat zijn afstand busjes die tussen moederboard en kast plaatst ,anders krijg je kortsluiting he

erg leuk maar ik krijg hem niet aan
Ik vrees dat deze info te summier is,om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Gaan de ventilatoren wel draaien.

Heb je beeld.

Kun je in het bios komen en dergelijke vragen

Greetz

ik heb hem gewoon aangesloten zoals ik mijn oude moederbord ook heb aangesloten.
Niet echt een duidelijke reactie op de vraag van Bertus,heb je afstand busjes nu gebruikt of niet?

Laatst bewerkt:
wees er zekker van dat de cosmo jumper goed staat in de uit stand gaat de pc niet aan.

Reactie op wanderer
Nee ik denk het niet dan, maar ik heb in deze kast ook een ander moederbord gehad en daar had ik geen problemen mee, net als in de andere kast waar ik hetzelfde probleem had.... Of staat dat hier los van?

Laatst bewerkt:
Ik maak even een foto

Dit is toch hetzelfde principe?

Bijlagen

• busjes2.jpg
    busjes2.jpg
    27,2 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit had ik inderdaad ookal gevonden, bovenin zie je een foto en daarin zie je ook dat ik die connectors heb aangsloten. Als ik stroom erop zet gaat niks draaien of doen. Er brand alleen ledje op het moederbord

Laatst bewerkt:
Je kunt de voeding testen zonder hem op het moederbord aan te sluiten.Kijk even of de fan dan wel gaat draaien.

De groene en een zwarte draad doorverbinden (zo kort mogelijk doen).

Bijlagen

• doorverb.jpg
    doorverb.jpg
    18 KB · Weergaven: 15
Ik heb hier geen draadje voor, maar een uur geleden heb ik het nog gebruikt voor een andere systeem en de voeding die ik gisteren gebruikte (en die ook niet werkte) werkte ook met een ander systeem... Ik kan natuurlijk even mijn oude systeem erin bouwen om te kijken of de voeding het doet, maar heeft dit zin?

Laatst bewerkt:
Al is het maar om het onwaarschijnlijke uit te sluiten ;)

Overigens hoeft het niet perse een draadje te zijn,een paperclip wil ook wel werken,een ruim bochtje buigen zodat hij klemt,maar wees voorzichtig en doe de steker pas in het stopcontact nadat je de verbinding gemaakt hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan