Systeem zo goed als definitief, iemand nog tips of opmerkingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Enige tijd gelden vroeg ik jullie hulp bij de samenstelling van mijn nieuwe computer.
Inmiddels ben ik er redelijk uit en is het zo goed als defitinietief.

Behuizing
Antec Performance One P180
€ 93,57
Informatie

Voeding
Antec Earthwatts
€ 55,64
Informatie

Moederbord
GigaByte X48-DQ6
€ 180,60
Informatie

Processor
Intel® Core™ 2 Quad Q9300
€ 177,50
Informatie

Geheugen
OCZ 4 GB DDR2-1000 Kit
€ 81,00
Informatie

Videokaart
XFX 8800GT "Alpha Dog Edition"
€ 120,90
Informatie

Harde schijf 1 (systeem)
Samsung SpinPoint F1 640 GB
€ 64,00
Informatie

Harde schijf 2 (data)
Samsung SpinPoint F1 1000 GB
€ 99,00
Informatie

Brander 1
LiteOn LH-20A1L-14C
€ 27,00
Informatie

Brander 2
LiteOn LH-20A1L-14C
€ 27,00
Informatie

Camera/microfoon
Logitech QuickCam Pro 9000
€ 57,00
Informatie

Bluetooth
Sitecom Micro bluetooth stick
€ 9,59
Informatie

Toetsenbord/muis
Logitech Cordless Desktop® MX™ 3200 Laser
€ 54,50
Informatie

Analoge video-ingang
Plextor ConvertX PX-AV200U
€ 36,00
Informatie

Monitor
Samsung T220
€ 248,88
Informatie

Subtotaal: € 1332,18
BTW: € 253,12
TOTAAL: € 1585,30

Een digitale kabel-tv-kaart ligt al klaar, plus een MediaCenter-afstandsbediening.
Wie heeft er nog tips, suggesties of opmerkingen?

Laatst bewerkt:
Slechts 1: ik vind het door jou gekozen geheugen niet op de QVL van Gigabyte (althans niet op die snelheid) : Klik

Je postte om 2038 uur een bericht, maar verwijderde het weer voordat ik het kon lezen?

Klopt, ik paste mijn configuratie aan, maar ik gebruikte
in plaats van [aanpassen]...
Daarom verwijderd en bovenin aangepast. In vervand met de centjes, heb ik Vista Ultimate
á 150 ballen geschrapt, aangezien ik nog een originele Home Premium heb liggen...
Nu hoop ik het te redden over 9 dagen! :D

Je realiseert je dat je met die versie geen systeembackup kunt maken, wat met Ultimate en Business wel kan?
Als je de pc zelf gaat bouwen, beding dan iig een omruildeal v.w.b. het geheugen. Als het geheugen niet wil gaan werken op het plankje dan...........................

Ja? Dan wat? :confused:

Mijn broer heeft deze combinatie van Hardware.info, een vriend van hem gebruikt dezelfde combinatie.
Welk geheugen zou je me dan aanraden?

.......dan........

als je 'm zelf gaat bouwen en het zou niet werken, dan moet je wel een erg coulante winkelier hebben die het geheugen zomaar even terug wil nemen. Als je 'm láát bouwen, is het jouw probleem niet als het geheugen niet (stabiel) zou willen werken. De pc bouwer moet 'm stabiel afleveren. Bij een laten-bouwen-pc boer, zou ik sowieso vragen om een duurtest voor aflevering.

Ik raad niemand geheugen aan, ik zou niet durven. Ik kan hooguit de QVL van Gigabyte napapegaaien en daar staat het door jou uitgezochte geheugen niet op. Dat wil niet zeggen dat het niet zou gaan werken, ik merkte het alleen maar op.

Laatst bewerkt:
Prachtige site en prachtig topic, maar hebben ze het ding ook werkelijk gebouwd en getest? Nogmaals, als je 'm laat bouwen loop je geen enkel risico, de pc-bouwer zorgt er wel voor dat het stabiel werkt, zo niet, dan neemt íe wel contact met je op voor een ander geheugen advies.

Daarnaast: je hebt nog niet gereageerd op het ontbreken van de systeembackup optie die je gaat missen met Premium?

Die systeembackup heb ik nog nooit gebruikt in HP. Wat kan ik ermee?
De PC zal door mij en mijn broer gebouwd gaan worden...
Ook hier weer vanwege de prijs.

Hoi,

En waarom neem je bv. de ati 4850 niet inplaats van de 8800 met deze kan je eventueel een tweede plaatsen en met de 8800 niet zal je alleen wat zwaardere voeding moeten nemen
Ik neem aan dat dit een game pc wordt?

Modag

Systeembackup:

mijn pc van 10 maanden oud ging 2 maanden geleden terug kapot : 1 van mijn harddisks (de C met Windows erop was overleden) Toeval wilde dat ik 2 dagen ervoor een systeembackup had gemaakt (een volledige, met Ultimate).

Toen mijn pc gerepareerd terugkwam (garantiegeval) zat er dus een nieuwe C in. Uiteraard onder garantie ook weer voorzien van een nieuwe kale Windows, keurig netjes, echter,.................... ál mijn tientallen programma's / tools etc. etc. instellingen etc. etc. waren fietsen.

Dan nu het nut van de systeembackup:
mijn externe usb hdd aan het systeem gehangen (daar stond de 95 giga systeembackup op) Vervolgens met de Vista CD geboot, gekozen voor herstel en daarna Vista gemeld dat de backup op de externe hdd stond. Hierna begon Vista 25 minuten te rammelen en in minuut 26 had ik mijn complete oude systeem weer terug -> het systeem van vóórdat de C schijf overleed.
Moet jij eens proberen om een systeem in 25 minuten op te bouwen, inc. álle overige software met álle updates / games / tools, verzin het maar.

Zo'n volledige systeembackup is ook érg handig bij andere rampen, zoals bijv. een virus dat toe heeft geslagen en wat niet meer fatsoenlijk te verwijderen is.

Laatst bewerkt:
Hoi,

En waarom neem je bv. de ati 4850 niet inplaats van de 8800 met deze kan je eventueel een tweede plaatsen en met de 8800 niet zal je alleen wat zwaardere voeding moeten nemen
Ik neem aan dat dit een game pc wordt?

Modag

Game... Nee... Meer MultiMedia: digtale TV-kaart, MediaCenter...
Dubbele DVD-brander, videoingangen, enzovoort.

Je geeft bijna 1600€ uit aan een PC en dan kan er niet nog een paar tientjes af voor het in elkaar zetten? Ik zou het risico niet willen/durven nemen en ik heb al heel wat PC's in elkaar gezet.

Verder een mooi systeem zo.

Laatst bewerkt:
Systeembackup:

mijn pc van 10 maanden oud ging 2 maanden geleden terug kapot : 1 van mijn harddisks (de C met Windows erop was overleden) Toeval wilde dat ik 2 dagen ervoor een systeembackup had gemaakt (een volledige, met Ultimate).

Toen mijn pc gerepareerd terugkwam (garantiegeval) zat er dus een nieuwe C in. Uiteraard onder garantie ook weer voorzien van een nieuwe kale Windows, keurig netjes, echter,.................... ál mijn tientallen programma's / tools etc. etc. instellingen etc. etc. waren fietsen.

Dan nu het nut van de systeembackup:
mijn externe usb hdd aan het systeem gehangen (daar stond de 95 giga systeembackup op) Vervolgens met de Vista CD geboot, gekozen voor herstel en daarna Vista gemeld dat de backup op de externe hdd stond. Hierna begon Vista 25 minuten te rammelen en in minuut 26 had ik mijn complete oude systeem weer terug -> het systeem van vóórdat de C schijf overleed.
Moet jij eens proberen om een systeem in 25 minuten op te bouwen, inc. álle overige software met álle updates / games / tools, verzin het maar.

Zo'n volledige systeembackup is ook érg handig bij andere rampen, zoals bijv. een virus dat toe heeft geslagen en wat niet meer fatsoenlijk te verwijderen is.

Oké, duidelijk, handig, maar ik maak regelmatig een back-up van mijn data, en op
mijn C staat geen bijzondere data. Mocht die eruit klappen is het vervelend, maar
dan zou ik tóch altijd opnieuw installeren... Voor mij voegt die functie dus weinig toe.

Je geeft bijna 1600€ uit aan een PC en dan kan er niet nog een paar tientjes af voor het in elkaar zetten? Ik zou het risico niet willen/durven nemen en ik heb al heel wat PC's in elkaar gezet.

Verder een mooi systeem zo.

Bij mijn broer kan ik het voor inkoopsprijs krijgen. De normale prijs is 100 euro hoger.
En dán nog eens die bouwkosten. Overigens, het wordt dus via een bedrijf gekocht,
en hier zijn ook systeembouwers werkzaam. In feite wordt hij dus ook voor me gebouwd,
als je voelt wat ik bedoel.

Tja, da's idd. een keuze die je maakt.
Ik neem aan dat jij Windows (en Office) udates allemaal op CD / DVD brandt en niet alleen volstaat met het downloaden en installeren als Microsoft iedere maand updates de wereld ingooit , zodat je geen uren bezig bent als er "wat uitklapt"?

Tja, da's idd. een keuze die je maakt.
Ik neem aan dat jij Windows (en Office) udates allemaal op CD / DVD brandt en niet alleen volstaat met het downloaden en installeren als Microsoft iedere maand updates de wereld ingooit , zodat je geen uren bezig bent als er "wat uitklapt"?

Nee, zeker niet! Ik heb een originele Home Premium, die draait nu op mijn laptop.
Die zet ik over, en ik trek de, tevens originele, XP weer uit de kast voor mijn laptop.
Overigens heb ik dubbel geluk, mijn vader werkt namelijk bij een universiteit:
Office 2007 hebben we voor nog geen twee tientjes origineel in huis gehaald, en voor
XP betaalde ik 15 euro. Helaas verkopen ze geen volledige versies: XP was destijds
een gelukje.

Hoe zou ik updates dan op CD moeten branden? Ik trek trouwens ook een kabel naar
m'n kamer, in plaats van draadloos. Gigabit en het snelste abbonenement van Caiway.
Uren updaten is dus sowieso niet aan de orde.

Laatst bewerkt:
Bij mijn broer kan ik het voor inkoopsprijs krijgen. De normale prijs is 100 euro hoger.
En dán nog eens die bouwkosten. Overigens, het wordt dus via een bedrijf gekocht,
en hier zijn ook systeembouwers werkzaam. In feite wordt hij dus ook voor me gebouwd,
als je voelt wat ik bedoel.

Aha, ja dan zou ik het ook niet doen.:thumb::D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan