• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform gebruiken in excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo danny147,

Het is gelukt met jouw voorstel.
Zie bijlage.

Inplaats van een 0 heb ik er een 1 gezet ( in de verborgen regel)
Ook heb ik mijn eenvoudige formule gebruikt.

Nu maar hopen dat je tevreden bent hier over.

Bijlagen

Hallo danny147,

Het is gelukt met jouw voorstel.
Zie bijlage.

Inplaats van een 0 heb ik er een 1 gezet ( in de verborgen regel)
Ook heb ik mijn eenvoudige formule gebruikt.

Nu maar hopen dat je tevreden bent hier over.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Je kunt de formule van B9 naar boven slepen nadat je een regel heeft tussengevoegd.
Vervolgens verberg je de regel en ben je klaar.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio,

Ik ben ook maar een amateur maar vond de formule nogal groot.
Die van mij is korter en doet het zelfde.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Je kunt de formule van B9 naar boven slepen nadat je een regel heeft tussengevoegd.
Vervolgens verberg je de regel en ben je klaar.

Hallo Roncancio,

Ik ben ook maar een amateur maar vond de formule nogal groot.
Die van mij is korter en doet het zelfde.

Mijn opmerking is zeker niet kwaad bedoeld maar aangezien TS die formule al heeft en daarmee uit de voeten kan, vroeg ik mij hardop af waarom we de formule zouden omgooien.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio,

Mijn opmerking is zeker niet kwaad bedoeld maar aangezien TS die formule al heeft en daarmee uit de voeten kan, vroeg ik mij hardop af waarom we de formule zouden omgooien.

Dat snap ik, dat van jou heb ik ook gedaan en het werkt. (dat is de bedoeling)
Vaak kun je de formule ook erg ingewikkeld maken, terwijl het ook korter kan.

Ik kon in de macro niet vinden hoe het werkte met de formule, je kunt er altijd wat van leren.

Zo dragen we allemaal een steentje bij, de een wat meer dan de ander.

Hallo Roncancio,

Dat snap ik, dat van jou heb ik ook gedaan en het werkt. (dat is de bedoeling)
Vaak kun je de formule ook erg ingewikkeld maken, terwijl het ook korter kan.

Ik kon in de macro niet vinden hoe het werkte met de formule, je kunt er altijd wat van leren.

Zo dragen we allemaal een steentje bij, de een wat meer dan de ander.

De formule kan inderdaad korter.
Elke steen is belangrijk dus niet té bescheiden, hé:cool::thumb:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio en Hoornvan ;) ;)

Hiermee kan ik verder, als er nog vragen zijn hoor je nog wel van mij.

Bedankt beide :)

Groetjes Danny :thumb:

Beste Roncancio ;)

Heb nog een vraagje, kan je ook via een userform gegevens zoeken ?

Vb. Als ik de Wa. Nr. intyp dat hij mij dan de beschrijving, de regelnr, de omschrijving, de weeknr. en de capaciteitsgroep weergeeft.
Zie Userform : Zoeken_van_werkaanvragen.

Alsook de knop verwijderen in de userform, deze moet de rij verwijderen waar de Wa.Nr. zich bevind op tabblad1. (zoiets als code afgeronderechthoek3)

Zou je dit nog even kunnen aanpassen ? :thumb:

De rest heb ik hier en daar wat aangepast.

Ook bij userform : Ingeven_van_werkaanvragen, wil ik bij week een listbox invullen maar de code past niet in het plaatje. :confused:

Groetjes Danny :thumb:

Bijlagen

In bijgevoegd bestand heb ik het volgende aangepast:

Zoeken_van_werkaanvragen.

- De code afgeronderechthoek3 is toegevoegd aan de knop verwijderen.
- WA-nr is een dropdownlijst die automatisch gevuld wordt bij het starten van de userform.
- Indien een WA-nr wordt gekozen dan worden automatisch de andere velden gevuld.

Ingeven_van_werkaanvragen

- De week is ook een dropdownlijst die gevuld wordt met DRINGEND en de weken van het jaar.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Als je onder de regel zoeken het vak B5, met gegevensvalidatie hem op lijst en het bereik op $C10-$C992 zet, heb je volgens mij het zelfde.
Of zie ik het verkeerd?
Zie bijlage (zo heb je geen extra formulier nodig)

Bijlagen

Als je onder de regel zoeken het vak B5, met gegevensvalidatie hem op lijst en het bereik op $C10-$C992 zet, heb je volgens mij het zelfde.
Of zie ik het verkeerd?
Zie bijlage (zo heb je geen extra formulier nodig)

Daar heb je in principe wel gelijk in maar de TS wil het ook op een andere manier voor elkaar krijgen.
Overigens zou ik het bereik van de gegevens validatie aanpassen in:
Code:
=VERSCHUIVING(C10;0;0;AANTAL(C10:C1000);1)
Dat is om te voorkomen dat je onnodige lege cellen onder de laatste waarde te zien krijg wat ik persoonlijk niet mooi vind.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio,

Daar heb je in principe wel gelijk in maar de TS wil het ook op een andere manier voor elkaar krijgen.
Overigens zou ik het bereik van de gegevens validatie aanpassen in:

Code:
=VERSCHUIVING(C10;0;0;AANTAL(C10:C1000);1)

Deze formule is inderdaad beter, bedankt. (weer wat geleerd)

Beste Roncancio en Hoornvan ;) ;)

Bedankt alvast voor het nodige werk dat jullie uitgevoerd hebben :thumb:

Heb lichtjes aanwijzingen moeten doen omdat bepaalde zaken niet werkten.

Verwijderen in userform "zoeken_van_werkaanvragen" lukt nog steeds niet omdat ge de formule genomen hebt van de afgerondedriehoek3 en deze past niet bij deze knop

Nog een bijkomende vraag: Een werkaanvraag bestaat uit verschillende stappen, dat gaat van de draaibank dan naar de freesmachine en eventueel naar de slijpbank.
Nu is mijn vraag, kun je bij userform: "zoeken_van_werkaanvraag" de capaciteitsgroep veranderen en aanpassen in tabblad1, dmv. Combobox en button aanpassen

groetjes Danny :thumb:

Bijlagen

Hallo danny147,

Had het niet handiger geweest als je al deze veranderingen die nu je wilt hebben, gelijk had gesteld?
De helpers moeten steeds weer opnieuw beginnen, terwijl het ook in 1x had gekund.

Dit is zomaar een gedachte van mij (dus trek het je niet aan)

Beste Hoornvan ;)

Dit voorstel wordt met de collega's overwogen en indien zij een aanpassing, of een verbetering zien laat ik dat gewoon aan jullie weten zolang tot we een overeenkomst hebben.

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo danny147,

Na lang puzzelen en uitproberen is het me gelukt. (1 stukje aangepast)
Zie de bijlage.

Ik ben namelijk geen programeur maar een machineman (draaien, frezen, Slijpen en Kotteren)

Ik weet eigenlijk weinig van VBA maar zou het graag leren, je kunt er een hoop mee.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo danny147,

Ik heb nog een kleine verandereing toe gepast.

Als het goed is kun als het formulier Zoeken naar Werkorders in beeld is ook in het werkblad schrijven, zonder het formulier unloaden.

Verder heb ik er ook een lijn (deelvenster blad blokkeren) ingezet zodat de menu's en de knoppen in beeld blijven als je scrold.

Bijlagen

Beste Hoornvan ;)

Alles lijkt in orde op één puntje na.

De knop verwijderen in userform "zoeken_van_werkaanvragen" lukt niet omdat deze volgens de code gaat gaan zoeken hetgeen in cel B5 staat en moet volgens mij hetgeen in Cbo_WA_nr staat, met deze waarde gaan zoeken.

Kan het ook fout hebben, jullie zijn de experts.

Groetjes danny. :thumb:

Ik heb je opmerkingen in je reacties meegenomen in het nieuwe bestand.
Er is nu onder meer een knop Aanpassen toegevoegd en de knop Verwijderen is aangepast zodat de waarde die er in de userform staat verwijdert wordt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hallo danny147 en Roncancio,

Roncancio, de knop aanpassen had ik al toegevoegd en dacht dat het zo de bedoeling was.
De code voor de knop Leeg heb ik aangepast zodat hij in 1x alle velden schoon maakt.
De code voor de knop verwijderen heb ik van Roncancio over genomen.
Ik ben gisteren een aardig tijdje bezig geweest maar het lukte niet, de code voor verwijderen.

We horen wel hoe je het vind.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan