francozero
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 mei 2005
hoi peeps,
heb eindelijk besloten om toch nog maar 's een torentje samen te stellen.
de hardware heb ik al, maar ik zit in twijfel wat betreft het besturings-systeem.
logisch gezien zou ik voor vista ultimate 64bit gaan, daar dat natuurlijk het nieuwste is. maar ik hoor zoveel problemen over vista, vooral wat betreft software (games en apps) die niet meer zouden draaien.
is er ergens een lijst te vinden waarin men kan vinden wat wel en niet draait onder vista? en zo ja, waar kan ik die vinden?
zo nee, wat raden jullie mij aan om op m'n nieuw systeem te zetten... vista ultimate of xp pro?
m'n nieuwe systeem ziet er ongeveer zo uit:
- Gigabyte 775 P35-DS3L (MoBo)
- Intel Core 2 Quad Q9450 2.66Ghz 775 + Ventilador 64Bits (CPU)
- 2x Kingston DDR2 2048/800 (Mem)
- Seagate 750 GB 7200 SATA II (HDD)
- Gigabyte NVIDIA GeForce 8800GT 512 MB PCI-E (GPU)
- DVR Samsung S203P SATA Lightscribe (DVD-RW)
- PowerLine F500+ (PSU)
- Thermaltake Soprano DX Black Window (case)
PS: hopelijk staat m'n vraag hier zowat op z'n plaats... vond niet echt een "twijfel-topic" bij de besturings-systemen forums...
alvast bedankt,
franco
heb eindelijk besloten om toch nog maar 's een torentje samen te stellen.
de hardware heb ik al, maar ik zit in twijfel wat betreft het besturings-systeem.
logisch gezien zou ik voor vista ultimate 64bit gaan, daar dat natuurlijk het nieuwste is. maar ik hoor zoveel problemen over vista, vooral wat betreft software (games en apps) die niet meer zouden draaien.
is er ergens een lijst te vinden waarin men kan vinden wat wel en niet draait onder vista? en zo ja, waar kan ik die vinden?
zo nee, wat raden jullie mij aan om op m'n nieuw systeem te zetten... vista ultimate of xp pro?
m'n nieuwe systeem ziet er ongeveer zo uit:
- Gigabyte 775 P35-DS3L (MoBo)
- Intel Core 2 Quad Q9450 2.66Ghz 775 + Ventilador 64Bits (CPU)
- 2x Kingston DDR2 2048/800 (Mem)
- Seagate 750 GB 7200 SATA II (HDD)
- Gigabyte NVIDIA GeForce 8800GT 512 MB PCI-E (GPU)
- DVR Samsung S203P SATA Lightscribe (DVD-RW)
- PowerLine F500+ (PSU)
- Thermaltake Soprano DX Black Window (case)
PS: hopelijk staat m'n vraag hier zowat op z'n plaats... vond niet echt een "twijfel-topic" bij de besturings-systemen forums...
alvast bedankt,
franco
Laatst bewerkt: