records categoriseren en groeperen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hbedford

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
Hi,

Ik ben een beginner in Access (2007). Heb allemaal records ingevoerd die ik nu moet gaan categoriseren en groeperen. Via de trainingssite van MS heb ik geleerd categorieen en groepen aan te maken. Met de instructies van MS lukt het me echter niet om de records vervolgens in de aangemaakte groepen en categorieen onder te brengen. Wie weet hoe dat moet?

Alvast bedankt:confused:

Je kan volgorde en groeperen het makkelijkste doen via een query (maken > wizard query of queryontwerp). Zelf werk ik via query ontwerp, voeg de tabel(len) toe die je gebruikt via tabel weergeven (openings venster van query ontwerp).
Indien meerdere tabellen, trek, indien nodig een lijntje tussen de velden die ze gemeen hebben door het ene veld van de ene tabel te slepen naar de andere tabel.

Dubbel klik in de tabellen op de velden die je wilt weergeven, zet onderaan het scherm de velden in de goede volgorde. Je kan dan via sorteren en/of criteria velden sorten of filteren.
Via het Totalen teken 'E' (rechtsbovenin de grote zwarte E) kan je groeperen (je ziet dan onderin bij totaal Group by verschijnen.
Stoeien maar...

Je kan volgorde en groeperen het makkelijkste doen via een query (maken > wizard query of queryontwerp). Zelf werk ik via query ontwerp, voeg de tabel(len) toe die je gebruikt via tabel weergeven (openings venster van query ontwerp).
Indien meerdere tabellen, trek, indien nodig een lijntje tussen de velden die ze gemeen hebben door het ene veld van de ene tabel te slepen naar de andere tabel.

Dubbel klik in de tabellen op de velden die je wilt weergeven, zet onderaan het scherm de velden in de goede volgorde. Je kan dan via sorteren en/of criteria velden sorten of filteren.
Via het Totalen teken 'E' (rechtsbovenin de grote zwarte E) kan je groeperen (je ziet dan onderin bij totaal Group by verschijnen.
Stoeien maar...

Thanks Floor E!

Lijkt me te gaan lukken. Stoeisessie begonnen! 'Group by' nog niet verschenen, maar ik blijf ff proberen. Hartelijk dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan