• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
ik heb een probleempje met voorwaardelijke opmaak

ik heb in cel A1 een vorowaardelijke opmaak dat indien de waarde vn de cel positief is, dat d cel groen wordt , als de celwaarde negatief is rood; en als de cel waarde "n/a" weergeeft (komt uit een als formule), dat de cel dan gewoon wit blijft.. nu excel ziet die laatste voorwaarde als zijnde positief.. dus wordt de cel opgevuld met groen ook al staat er "n/a", hoe kan ik dit aanpakken? heb al geprobeerd met spaties enz, mr lukt nog niet..

Een derde voorwaardelijke opmaak met:

=ISFOUT(A1)

dat doet het niet bij mij.. en ik denk dat ik weet wrm.. die "n/a" is geen resultaat van een berekening vn excel, mr van een voorgeprogrammeerde tekst vn mij in een formule.. kan het daar aan liggen?

dat doet het niet bij mij.. en ik denk dat ik weet wrm.. die "n/a" is geen resultaat van een berekening vn excel, mr van een voorgeprogrammeerde tekst vn mij in een formule.. kan het daar aan liggen?

Dan zou je deze eens moeten proberen:
="n/a" ;)

Je kunt hem ook in de 2 andere voorwaardelijke opmaken implementeren:

Groen: =EN(A1>0;A1<>"n/a")
Rood: =EN(A1<0;A1<>"n/a")

Dan zou je deze eens moeten proberen:
="n/a" ;)

Je kunt hem ook in de 2 andere voorwaardelijke opmaken implementeren:

Groen: =EN(A1>0;A1<>"n/a")
Rood: =EN(A1<0;A1<>"n/a")

je eerste suggestie heb ik reeds geprobeerd.. mr dat doet hij blijkbaar van gn kanten :-)
ah, zal die laatste suggestie proberen.

Edit: is niet gelukt.. en ik denk dat dat komt omdat die 2de voorwaarde niets toevoegt.. want zowel een getal groter alseen getal kleiner van 0 zijn voor excel verschillend van "n/a". en dus is die extra voorwaarde niet relevant en verandert het dus mijn probleem niet

Laatst bewerkt:
Hoe komt het dan dat je NA gebruikt? Dat is van Not Available, of Niet Beschikbaar (NB) in een Nederlandse versie.

Je kan de functie =NA() of =NB() gebruiken, naargelang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan