• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Maken van een Forecast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn mails naar jouw hotmail komen gewoon niet aan. Ik heb een yahoo-adres, deze wordt wellicht als spam gezien/gefilterd??

De file kun je mogelijk niet meer hier uploaden omdat hij te groot (> 100 kb) is. Probeer m eens te zippen met WinRAR of Winzip

Oke gelukt. (had ik wel eerder aan kunnen denken :rolleyes:)

Bijlagen

Hij is weer gerepareerd, plus de aanpassingen die je vroeg:

- Extra kolom met 'verklaring' indien opdracht = nee. Wanneer je geen verklaring geeft, komt er boven de kolom in het rood te staan 'Geef verklaring'. Let hiervoor wel op als je de sheet evt gaat uitbreiden met extra rijen voor extra klanten, omdat ik er een hulpformule voor heb gebruikt in kolom J. Zorg dat je die formule ook in de nieuwe rijen doorkopieert.

- Schaal grafieken aangepast

Bijlagen

Hij is weer gerepareerd, plus de aanpassingen die je vroeg:

- Extra kolom met 'verklaring' indien opdracht = nee. Wanneer je geen verklaring geeft, komt er boven de kolom in het rood te staan 'Geef verklaring'. Let hiervoor wel op als je de sheet evt gaat uitbreiden met extra rijen voor extra klanten, omdat ik er een hulpformule voor heb gebruikt in kolom J. Zorg dat je die formule ook in de nieuwe rijen doorkopieert.

- Schaal grafieken aangepast

Hij is super zo!!!

Heb ik nog 1 dingetje.
Ik wil de lettertypes kleiner maken en op 1 of andere manier is dan de gehele formule reeks van slag.
Ik had al gekeken of hij velden overschrijft maar kan dat zo niet terug vinden.

voorbeeld: ik type een bedrag in het 1e kwartaal in dan percentage en dan geeft hij de uitkomst in kwartaal 2.

Ik snap niet goed wat je bedoelt:

- hoe maak je het lettertype kleiner? Dit heeft nl niets te maken met de formules

- wat bedoel je met het voorbeeld dat je geeft?? Je typt iets in in kwartaal 1 en de uitkomst komt in kwartaal 2??

ik deed ctrl-a

lettertype veranderd in 8

Toen kwam ik erachter dat sommige formules mbt percentage niet meer werkte.

Dat lijkt me sterk. Wat bedoel je met 'niet meer werkte', wat deed hij dan niet meer/gebeurde er?

Dat lijkt me sterk. Wat bedoel je met 'niet meer werkte', wat deed hij dan niet meer/gebeurde er?

Ik heb het zojuist een paar keer gedaan ging het fout.
Nu wederom gedaan en alles werkt zoals het hoort!! :D :shocked:

Nogmaals erg bedankt!!!!

Ik heb nog een paar dingetjes, om te verfijnen.
Bij het invullen "in opdracht"
Zou daar bijgevoegd kunnen worden: In Behandeling

Done. Je kan dit overigens eenvoudig zelf aanpassen door de betreffende cellen te selecteren en dan bij Data - Validatie de aanpassing te doen.

Als je bij "In Opdracht" op ja klikt houd dat in dat de opdracht binnen is.
Eigenlijk zou dan dat offertebedrag dan automatisch moeten verdwijnen van de lijst maar wel moeten worden weergegeven in de Tabel in tabblad samenvatting.

Een eerder ingevuld bedrag automatisch laten verwijderen lukt mij niet; daar heb je een macro voor nodig waar ik niet zo thuis in ben.

In het Tabblad Samenvatting staat Offertes - Opdrachten
Kan daar een kolom naast die de % geven van de binnengehaalde opdrachten?
Voorbeeld: van de 10 offertes komen er 2 in opdracht dat is dus 20%

Done. Ik neem aan dat je inmiddels zelf weet hoe je het % moet toevoegen in de grafiek?
.
.
.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja het % gedeelte begrijp ik nu wel.
Gaandeweg leer je behoorlijk wat bij zo. :thumb:

Jammer van het verdwijnen van het bedrag bij Ja.

Maar misschien is er iemand hier die wel weet hoe het moet?

Op het Ja gedeelte na is de sheet perfect.

Ik wil je nogmaals enorm bedanken voor de getoonde inzet!

De vraag staat al een tijdje op opgelost, dus ik denk niet dat nog veel mensen zullen reageren. Start anders een nieuw topic hiervoor, het betreft immers een compleet andere vraag. Er lopen hier genoeg VBA kenners rond, dus start een topic met de vraag "Macro voor verplaatsen gegevens indien aan voorwaarde wordt voldaan" of zo

Je zult dan natuurlijk nog wel moeten bedenken waarnaar je de €-gegevens wilt verplaatsen. Daar is op dit moment geen voorziening voor in de sheet, want de grafiek gaat uit van de bedragen in de kwartaaloverzichten. Ga je de bedragen verplaatsen, dan keldert de grafiek naar 0.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan