Digitale tv en TV kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik wordt de laatste tijd overspoelt ( al wel veel langer ) met spam van upc.
Het gaat over digitale tv wat ik dan kan gaan nemen en dat ik dan meer keus heb en dat het ook nog eens goedkoper is.
Nou kan dat best wel zo zijn maar iets weerhoudt me ervan omdat ik bang ben dat de zenders waar ik graag naar kijk, afgeknepen worden. Dat was tot een jaar geleden het geval. NGC, ned3, BRT en meer, dat zijn zenders waar ik graag naar kijk, maar daar was de kwaliteit bagger van, sbs rtl en al die andere commerciele **** werd echter wel goed doorgegeven.
Nu schijnt het een heel stuk verbeterd te zijn en denk er over om die overstap van analoog naar digitaal te maken.
Echter er is een máár. Ik heb een pinnacle PCTV pro TV kaart en die doet het uitstekend in combinatie met analoge tekevisieontvangst via de kabel. Nu is mijn vraag : zou die tv kaart het nog net zo doen met het digitale signaal over de kabel ? Of moet ik dan een nieuwe tv kaart aan gaan schaffen ?
Als ik een nieuwe tv kaart aan moet gaan schaffen dan hou ik het fijn bij het oude.
Ik heb er namelijk een hekel aan als dingen je opgedrongen worden en je dan weer voor extra kosten komt te staan want zoveel tv kijk ik eigenlijk ook weer niet.
Wat is jullie ervaring cq mening in deze ?

Hoi,

Volgens mij hou je voor de digitale tuner gewoon analoog signaal hoor anders zou je ook maar 1 tv in huis kunnen hebben.

Modag

Nou dan houdt het voor mij op want ik ga echt geen geld uitgeven voor iets wat goed werkt. Ik heb 119 euro voor die tv kaart betaald en ik ga niet lopen sukkelen met een kaartje van 40 euro o.i.d..

Hoi,

Volgens mij hou je voor de digitale tuner gewoon analoog signaal hoor anders zou je ook maar 1 tv in huis kunnen hebben.

Modag

Nee je moet voor elke tv in huis apart gaan betalen !
Bagger dus !
Nou gaat niet door dus .:thumb:

even voor de duidelijkheid?
ts heeft bijvoorbeeld beneden een tv waar die dan digitale tv op wil?
en boven een pc voor tv?

dan zou het gaan wat modag schrijft.

ik heb ook digitaal van upc en kan maar 1tv op
boven heb ik dus nog analoogsignaal

zo had ik het wel begrepen dat hij het zo wou.

Modag

even voor de duidelijkheid?
ts heeft bijvoorbeeld beneden een tv waar die dan digitale tv op wil?
en boven een pc voor tv?

dan zou het gaan wat modag schrijft.

ik heb ook digitaal van upc en kan maar 1tv op
boven heb ik dus nog analoogsignaal

Okay, maar ik heb een svideo kabel naar de achterkant van mijn tv en die komt dus uit de pc. Ik neem regelmatig iets op via mijn tv kaart en dan komt het vaak voor dat iets wat ik met de pc heb opgenomen, dat ik dat middels dat kabeltje (10 meter) weer terug wil zien op de gewone tv.
Dat wordt dan een probleem met die digitale tv ontvangst neem ik aan.

Voor de duidelijkheid :
Ik heb (blijkbaar) een analoge tv kaart.
De tv is een gewone 70 cm breedbeeld.
nu heb ik analoge tv ontvangst en dat gaat goed.
Zou ik nu digitale ontvangst nemen dan is het einde verhaal.
Die tv en pc staan constant met elkaar verbonden namelijk.

dan gaa het volgens mij niet werken nee

tenzij je dus je pc voor de tuner zet

alleen schiet je daar dus niks mee op verder.

Hoi,

Volgens mij is dat geen probleem om wat je opgenomen hebt zo met dat svideo kabeltje dit op de tv te bekijken ik zou niet weten waarom dat niet zou gaan.
Dan kan je analoog opnemen en analoog via dit kabeltje kijken.
Als dat nu goed werkt blijft dat het zelfde alleen als gewoon tv kijkt dan kan je via de tuner digitaal kijken.
Modag

Laatst bewerkt:
zou het??

zal de tv dan geen "verkeerd" signaal geven?

ben al in me boekje aan zoeken of ze iets beschrijven over een pc aansluiting

EDIT:geen beschrijving

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als hij svideo kabeltje kan gebruiken heeft de tv toch een kanaal hiervoor gerserveerd zou niet weten als dat zo is dat ze in de knoop komen.
Dus mijn vraag aan de ts is zit er een apart kanaal voor die s-video op de tv.
Modag

maar er komt toch een digitaal signaal op te staan dan?

zoals ik het zie zou die dus de tv kaart dmv een slitter voor de tuner kunnen doen.
de ander kabel uit de splitter zou dan naar de tuner van upc gaan.

zoals ik nu dus 1 tv beneden heb met digi en de ander met analoog.(en waar die dan staat maakt niet uit)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als hij svideo kabeltje kan gebruiken heeft de tv toch een kanaal hiervoor gerserveerd zou niet weten als dat zo is dat ze in de knoop komen.
Dus mijn vraag aan de ts is zit er een apart kanaal voor die s-video op de tv.
Modag

Ja er is op de tv een apart kanaal voor dat kabeltje.

zoals ik nu dus 1 tv beneden heb met digi en de ander met analoog.(en waar die dan staat maakt niet uit)

Heb jij dan ook een soort splitter ?
Dus dan kan je als ik het goed heb de kabel die uit de muur komt, opsplitsen in twee signalen. één die rechtstreeks met het analoge signaal naar de pc gaat en één die via een splitter naar de tv gaat ? En dan kan ik op het aparte svideo kanaal toch het opgenomen analoge signaal bekijken.
Ja of het gaat werken vraag ik me dan toch af hoor. En even offtopic:
Is het het trouwens eigenlijk wel waard om digitale tv te nemen op een gewone tv, Frank ?

hoi

mijn situatie is dus als volgt.
op het kastje aan de muur zit een splitter.
een kabel loopt naar mijn tv beneden en gaat de upc decoder in(heb ik dus digitaal beeld)
de andere kabel gaat naar mijn tv boven(daar dus analoog beeld)

mijn tv boven zou je dus als jou pc kunnen zien.

en ja ik zit met een nog oudere jvc breedbeeld tv en ja ik zou geen analoog beeld meer terug willen hebben.
je ziet het echt.en ook de meerdere zenders natuurlijk:)

hoi

mijn situatie is dus als volgt.
op het kastje aan de muur zit een splitter.
een kabel loopt naar mijn tv beneden en gaat de upc decoder in(heb ik dus digitaal beeld)
de andere kabel gaat naar mijn tv boven(daar dus analoog beeld)

mijn tv boven zou je dus als jou pc kunnen zien.

Máár jij hebt twee tv's en ik één . Die ene tv moet dan die meerdere functies kunnen aankunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan