Nieuwe pc 700 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

deraaf1

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
hallo iedereen,
ik ga over een maandje of zo een nieuwe pc kopen want ik wil van m'n ouwe af. ik wil er graag best zware games op kunnen spelen (cod4 enzo) en snel mee downloaden. Voor de rest moet hij gewoon lekker vlug zijn en ik heb altijd muziek aan op de achtergrond (itunes) (behalve tijdens spelletjes) dus dat moet ook niet gaan haperen ofzo. Ik wil er ook films mee kijken. Ik heb een budget van ongeveer 700 euro mag wel wat meer maar niet computers van 850 euro ofzo.

heb al wat rond gesnuffeld op het forum maar kan door de bomen het bos niet meer zien
Ik kan niet zelf een computer in elkaar zetten en heb liever zo'n pakket van beeldscherm en pc samen (ik wil namelijk ook wel wat groters dan 15 inch 19 of hoger zou fijn zijn)

Ik weet het het klinkt een beetje of ik jullie ervoor betaal maar het zou fijn zijn als jullie me willen helpen

Alvast bedankt!

Je kan beter met deze vraag over 3 weken kopen want de prijs van hardware veranderd steeds.

waar ik woon??
Amsterdam!

prijs verandert maar dat maakt toch niet dan wordt hij goedkoper is niet erg

Laatst bewerkt:
die heb ik gezien en wil liever een pc die van een bepaalt merk is en niet samengestelt

EDIT: bedankt voor je reactie trouwens

Laatst bewerkt:
toetsen bord en muis heb ik wel alleen een beeldscherm zou fijn zijn
je kan bij veel sites al invullen welke eisen je hebt en dan krijg je een aantal pc's wat voor processor raden jullie aan ??

deraaf1:
een welgemeend advies voor je:
loop / fiets / rijd eens naar de Centuurbaan 127 of het Koningsplein 12 en loop het daar gevestigde filiaal van Paradigit eens binnen. Praat met een verkoper, vertel ze je budget en laat een offerte maken. Plaats die offerte hier.

Bij Nederlands grootste pc zaak hebben ze goede kwaliteit, goede service in het geval er toch iets defect raakt en niet onbelangrijk: dáár gekochte pc's werken altijd en zullen nimmer compatibiliteitsproblemen hebben.

Dát was de reden dat ik naar je woonplaats vroeg, ik wilde weten of je in de buurt van een Paradigitfiliaal zou wonen.

zit nu bij m'n vader in vierhouten (middle of nowhere) :D voor een week ga met hem binnen kort naar een pc deskundige met een zaakje en vragen wat hij er van vind maar wou zelf ook wat research doen en dacht dat jullie me daar wel mee konden helpen

Je kan beter met deze vraag over 3 weken kopen want de prijs van hardware veranderd steeds.

Kan je net zo goed 10 jaar wachten, dan kost dezelfde pc 50 euro lol.

Je kan het beste een pc zelf samenstellen. Als je hier onhandig mee bent, bestel jij de onderdelen en laat je een computershop het in elkaar zetten. Als het goed is, heb je een betere pc samen met in elkaar zetten erbij, dan dat je hem zo in de winkel koopt.

Jij hebt genoeg aan een goede dual core processor. Quad zal bij jouw niet nodig zijn.
Grote harde schijf voor al je mp3's en je spellen, 500GB of 1 TerraByte.
Goede videokaart en een goed moederbord, als je verder nog wilt uitbreiden zou ik er 1 nemen met 2x 16PCI-E slots. Dat houdt in dat je dan 2 videokaarten erin kan doen, die je linkt en dus samen werkt als 1. Sneller.
Goede koeling en stille voeding.
Mooie kast.

Processor en Moederbord en Voeding zullen de duurste dingen zijn. Ik zou je hier niet op inhouden, dit bepaald uiteindelijk de snelheid van je pc.

Dus een moederbord van rond de 100 euro.
Processor 150 euro.
Voeding 75 euro, liefst iets van 600 watt of meer en een stille natuurlijk. Omdat een heleboel een gigantische herrie maken.

Daarnaast prijsschattingen:
Harde schijf, 100 euro. (500GB - 1000GB)
Behuizing 40 tot 80 euro.
Videokaart 120 euro.
DVD-RW-DL 40 euro.
Fannen 40 euro.

Dit samen zou rond de 700 euro uitkomen en dan heb je een degelijke goede pc waar je nog wel mee vooruit kan. Daarnaast supergoed voor spellen.

zit nu bij m'n vader in vierhouten (middle of nowhere) :D voor een week ga met hem binnen kort naar een pc deskundige met een zaakje en vragen wat hij er van vind maar wou zelf ook wat research doen en dacht dat jullie me daar wel mee konden helpen

Kunnen we ook, geen probleem. Maar gelet op mijn inschatting van jouw pc kennis moet jij (zoals je zelf al aangeeft) geen eigen bij elkaar geklikte machine hebben en zeer zeker niet van een ver weg bedrijf zoals bijvoorbeeld Alternate (als je in Dordrecht en / of omgeving had gewoond, had ik dat als 1e keuze voor je geadviseerd)
Wat jij nodig hebt / het beste mee af bent is een kant en klare geassembleerde machine die ook nog gelijk wérkt en dus geen hardwarecompatibiliteitsproblemen gaat geven en bij Paradigit ben je daarvan verzekerd.
Als je bereid bent om een maandje te wachten dan komt er een hele leuke (snelle!!!) pc binnen je budget, want als je naar de site van Paradigit gaat, dan zal je zien dat de Enforcer E738 een verrekte leuke is. Alleen, deze machine kost 799,-- ex monitor. Zoek 'm maar eens op bij Paradigit op hun site:
klik daar op computers, dan op middenklasse en vervolgens op de 738.
Met een paar kleine aanpassingen (de voeding bijvoorbeeld) heb je dan een plaatje van een machine.

Op onderdeel zal je vele bedrijven vinden die deze machine (met los bij elkaar geklikte onderdelen) goedkoper kunnen aanbieden, maar bij Paradigit koop je behalve de hardware ook en stukje service. Dezelfde machine is wellicht voor een tientje of 5 tot 8 goedkoper te regelen (wat onderdelen betreft)

Laatst bewerkt:
Kan je net zo goed 10 jaar wachten, dan kost dezelfde pc 50 euro lol.

Je kan het beste een pc zelf samenstellen. Als je hier onhandig mee bent, bestel jij de onderdelen en laat je een computershop het in elkaar zetten. Als het goed is, heb je een betere pc samen met in elkaar zetten erbij, dan dat je hem zo in de winkel koopt.

Jij hebt genoeg aan een goede dual core processor. Quad zal bij jouw niet nodig zijn.
Grote harde schijf voor al je mp3's en je spellen, 500GB of 1 TerraByte.
Goede videokaart en een goed moederbord, als je verder nog wilt uitbreiden zou ik er 1 nemen met 2x 16PCI-E slots. Dat houdt in dat je dan 2 videokaarten erin kan doen, die je linkt en dus samen werkt als 1. Sneller.
Goede koeling en stille voeding.
Mooie kast.

Processor en Moederbord en Voeding zullen de duurste dingen zijn. Ik zou je hier niet op inhouden, dit bepaald uiteindelijk de snelheid van je pc.

Dus een moederbord van rond de 100 euro.
Processor 150 euro.
Voeding 75 euro, liefst iets van 600 watt of meer en een stille natuurlijk. Omdat een heleboel een gigantische herrie maken.

Daarnaast prijsschattingen:
Harde schijf, 100 euro. (500GB - 1000GB)
Behuizing 40 tot 80 euro.
Videokaart 120 euro.
DVD-RW-DL 40 euro.
Fannen 40 euro.

Dit samen zou rond de 700 euro uitkomen en dan heb je een degelijke goede pc waar je nog wel mee vooruit kan. Daarnaast supergoed voor spellen.
Waarom vergeet iedereen nu de monitor.......................?

Bedankt voor je goede reactie danny
Ik vind wel een helehoop sites die je een pc laten samen stellen maar weleke is dan de beste?
alvast bedankt

Edit: ook bedankt voor jouw reactie pasja
heb idd nu ook een paradigit en nooit problemen mee gehad alleen een hele slomezal een naar de site gaan en kijken naar die pc

Laatst bewerkt:
HEb even gekeken en ziet er idd egt heel goed uit
daar heb ik echt wat aan (en nog de zelfde kast als dat ik nu heb ook :p)
dit zou echt nog wellis kunnen worden heel erg bedankt!

sorry voor dubbel post

Ikzelf vindt www.electronicagigant.nl en www.azerty.com wel goed.

Ik had een moederbord besteld bij electronicagigant en het was binnen 3 dagen binnen. Vindt ik gewoon netjes.

Daarnaast, haha, sorry, maar hij heeft gelijk. Beeldscherm vergeten. Het is natuurlijk handig als je een groot scherm hebt. Ik vindt persoonlijk het merk Acer goed. Nooit problemen mee gehad, maar dat verschilt per gebruiker natuurlijk.

Ik denk dat je minimaal een 19 inch monitor tot en met de 22 inch monitor wilt hebben om de games het beste te beleven.

Prijsindicatie monitors:
19 inch: 150 euro
21 inch 175 euro
22 inch 200 euro bij mediamarkt. 1 van Acer hebben ze er nu staan.

Dus toch ietsje hakken in de prijzen of een beetje meer bijleggen.
Toetsenbord en muissetje is niet zo duur, was ik trouwens ook vergeten. Dat kost rond de 10 a 20 euro voor een set (draadloos).

Kijk ook eens na of ze bij electronicagigant.nl de pc daar in elkaar kunnen zetten. Maak je tenminste aanspraak op een garantie natuurlijk.

Ik hoorde iemand iets zeggen over dat het niet veilig is en blablabla over als het mis gaat, wie te bereiken.
Als jij iets besteld via internet en er komt een probleem. Heb je nog geen zorgen natuurlijk. Okey, je hebt wel betaald (of rembours, duurder), maar je hebt natuurlijk altijd een referentienummer en een bewijs via de email dat jij die pc hebt genomen. Dat betekend dus dat je altijd sterk staat.

Zal wel even een voorbeeld bevestigingsformulier tevoorschijn toveren van het moederbord dat ik heb.

[smallimg]http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/861323.html][/smallimg]

En een .pdf file voor de bevestiging attached.
Hoop dat je nu wat wijzer bent geworden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik las overigens dat je in een ander topic aangeeft dat je van plan bent om mogelijk een laptop te gaan kopen.
Nu ben ik toch wel even een beetje in de war...................

Kan toch. Je kan toch schommelen tussen 2 keuzes en de reacties aanhoren van beide kanten. Misschien is dat wel het oude topic en heeft hij de keus al gemaakt.

Laptop sucks, tenzij je het voor school, werk nodig hebt.

als je verder leest zie je dat ik daarvan heb afgezien:)

edit sorry vergeten te posten dat ik ervan heb afgezien

De paradigit ziet er heel goed uit kan eventueel later beeldscherm erbij kopen
maar heb nu van al mijn vakantie werk/verjaardag centjes 600 euries bij elkaar en mag btw eraf trekken via m'n vader dus daarom liever beeldscherm erbij want dan kan dat er ook af.
trouwens pasja zit er bij die paradigit nou een beeldscherm of niet want op het plaatje staat van wel maar zie het niet in de hardware lijst

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan