Nieuwe pc 700 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
als je verder leest zie je dat ik daarvan heb afgezien:)

edit sorry vergeten te posten dat ik ervan heb afgezien
Ik wou net zeggen....................

Je hebt je bericht (dit dus: )

heej,
ik zelf zit met precies het zelfde (probleem?) en denk dat ik die Asus ga kopen want
de specificaties zien er goed genoeg uit om wel games mee te spelen

zelfs vandaag rond het middaguur aangepast.

ik zou het wel even voor je verklaren zat eerst heel erg na te denken over een laptop na overleg met verschillende mensen toch maar voor destop gekozen en wou dus even rond kijken vond zelf niets dus starte zelf een topic was ondertussen vergeten dat ik op dat andere had gereageert. wil nu een desktop kopen en zie die paradigit die je me voorstelde erg zitten alleen vraag me nog steeds af of er nou een beeldscherm bij zit

nog bedankt voor jullie handige reacties

Nee, dat schermpje zit er volgens mij niet bij (vandaar ook het advies om een week of wat te wachten) De overige hardware zal dan net weer even voordeliger zijn geworden en wellicht kom je dan wat dichter bij het plafond van je budget.
Jouw bericht met "het spijt..........." had niet gehoeven.
Ik zal dan ook maar even uitleggen waarom:
als ik iemand een vraag hoor stellen over een nieuw systeem (jij dus in dit topic) en ik lees notabene in een ander topic van twee dagen oud een posting die nog geen 3 uur geleden door jou is geplaatst en waarin staat dat je gáát voor die Acer laptop, tja, dan zakt bij mij idd. de broek even af...................

Niet dat dat niet zou mogen, maar dan was het fraai geweest om hier in dit topic te vermelden dat je nog wikt en weegt én je had dan naar dat andere topic kunnen verwijzen. Het had mij en / of anderen dan mogelijk weer typen gescheeld omdat wellicht een deel van de gegeven antwoorden al in dat andere topic aan de orde zou zijn geweest.

Ik weet het, het is allemaal niet aan de orde omdat je vergeten was in dat andere topic te vermelden dat je van de laptopkeuze afzag, maar misschien snap je nu beter mijn reactie?

ik had het allemaal een beetje vaag gedaan dus ik begrijp je reactie wel

voorde rest ik heb dat schermpje niet keihard nodig heb namelijk zelf nog een tft 15 inch dus dat doe ik later wel als ik weer wat geld heb en de pc kopen doe ik zozo over een maand pas misschien wel later
pepijn

EDIT: voor de paradigit moet je een 500 watt voeding hebben want anders doet de videokaart het niet heb
ik net uitgevonden

Laatst bewerkt:
ik had het allemaal een beetje vaag gedaan dus ik begrijp je reactie wel

voorde rest ik heb dat schermpje niet keihard nodig heb namelijk zelf nog een tft 15 inch dus dat doe ik later wel als ik weer wat geld heb en de pc kopen doe ik zozo over een maand pas misschien wel later
pepijn

EDIT: voor de paradigit moet je een 500 watt voeding hebben want anders doet de videokaart het niet heb
ik net uitgevonden
Nou dat is een raar advies.
Bij bepaalde videokaarten heb je een 500W-voeding nodig. Maar ik betwijfel of die in jouw budget passen. Lijkt me niet namelijk.

hij heeft een 450 watt voeding nodig
kijk maar even bij het meer info icoontje van de videokaart (de evga geforce 9600 gt
http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2153

Klopt, je hebt gelijk.
Jammer dat ik toevallig niet net die computer nodig heb, want ik wist wel raad met dit "missertje" van Paradigit. Ik kletste net zolang totdat ze mij die zwaardere voeding gratis erbij gaven.

Zij hebben hier m.i. een missertje begaan: ze bieden een kant-en-klaar systeem aan en dus moeten ze ook een minimaal toereikende voeding standaard in het systeem stoppen.

Laatst bewerkt:
Nou, da's misschien wat voorbarig, maar even wat discussie aldaar in de winkel zal men toch tot het inzicht moeten brengen dat de website een niet helemaal correcte configuratie weergeeft. Ze móeten niets, maar een beetje handig kletsen kan wonderen verrichten.

ja,
als ze iets verkopen wat niet werkt moeten ze het maken... of direct bij de koop aangeven dat dat volgens de site van nvidea (is het toch??) niet mag met de voeding

Pasja, snap wat je bedoelt.
Daarom is dit forum er. Kan hij even neerzetten wat ie heeft en kan jij dat controleren bv.

Dát hebben ze verrekte snel aangepast, dat stond er vanmiddag om 17.15 uur nog niet.

Ik heb uit pc betrokkenheid rond 17.15 uur de telefoon gepakt en Paradigit gebeld, (afdeling verkoop) Toen ik de man voorhield dat het er mogelijk een beetje krom stond, zei hij ter afsluiting van het gesprek dat men er zo snel mogelijk naar zou kijken. Dit vind ik wel héél erg snel.

Ik denk dat ze zich trouwens een heel klein beetje op glas ijs hebben begegeven, want een willekeurige andere fabrikant van de 9600 GT zegt eigenlijk hetzelfde als wat vanmiddag om 17.15 uur nog bij Paradigit op de site stond, namelijk: zie bijlage en da's toch echt 50 watt meer dan de 350 waarover PD het heeft in een non-sli.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    57,9 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
jammer dan kan ik hem niet voor 800 euro erbij krijgen neem dan denk ik toch maar de 400 watt variant is iets meer en kost maar een tientje meer (die haal ik er weer af omdat ik geen toetsen bord neem) koop anders later wel een andere je hebt namelijk stuk goedkopere dan deze (die ook stil zijn)

en
met muis is goedkoper dan zonder :P

zou het trouwens schelen om de videokaart van 35 euro duurder er in te zetten (de XFX GeForce 9800GT 512MB DDR3 DVI PCI-E )

Laatst bewerkt:
Ik ben even naar komplett.nl gesurfd en zag daar ook heel interressanten dingen ik weet niet of het een goed winkel/webwinkel is maar ik zag in iedergeval veel goede pc's in mijn prijsklasse staan. Dit zijn er een paar met de aanpassingen die ik erin zou zetten:

1e keus intel komplett gamer

http://www.komplett.nl/k/config.aspx?ConfigSystemId=10206

ik doe deze aanpassingen de rest blijft het zelfde:

voeding: Corsair Powersupply 620W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI, WxHxL 150x86x150

geheugen: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

Optische Spelers: Samsung DVD±RW brander, SH-S202N, 20x, Dual, LightScribe, Zwart, OEM

Kaartlezers: Card reader 51-in-1 black, 3½ internal USB 2.0

totaal 837 euro

2e keus: KOMPLETT™ Gamer i-20 Black

http://www.komplett.nl/k/config.aspx?ConfigSystemId=10249&Config.AllOptions=X

idem over de aanpassingen:

age of conan: NONE

geheugen : Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL5 2GB Dimm's, E.P.P and DHX

optische drive: Samsung DVD±RW brander, SH-S203P, 20x, Zwart, Lightscribe, Nero, OEM, SATA

kaartlezer: Card reader 51-in-1 black, 3½ internal USB 2.0

totaal: 814 euro

3e keus: KOMPLETT™ Intel Delta V

http://www.komplett.nl/k/config.aspx?ConfigSystemId=10334

idem over veranderingen

geheugen: Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL4 2GB Dimm's, E.P.P and DHX

optische drive: Samsung DVD±RW brander, SH-S203P, 20x, Zwart, Lightscribe, Nero, OEM, SATA

kaartlezer: Card reader 51-in-1 black, 3½ internal USB 2.0

totaal 868 euro

Diit waren de 3 (dat met eerste keus enzo betekent niet dat ik die de leukste vind ofzo)

Ik zou graag willen weten of het wel allemaal bij elkaar pas of goede/betere systemen zijn dan de paradigit en wat julliee eventueel willen veranderen/afraden/aanraden. Wat jullie over deze winkel weten zou ik ook graag willen weten kortom een beetje advies over mijn keuzes

alvast bedankt :thumb: , pepijn

Heeft die paradigit trouwens een max van 4gig wekgeheugen? Want in het moederbord zitten maar 2 sloten helaas

De msi kan max 4 gig in 2 sloten kwijt (meer ga jij zeer zeker niet willen / nodig hebben)
Bij een Windows 32 bit systeem wordt overigens maar 3,2 gig gebruikt van de 4, de overige 800 mb kunnen niet worden aangestuurd door een 32 bit systeem. Pas met Windows 64 bit kun je de volledige 4 giga benutten.

Ik heb even niet de tijd gevonden om echt kritisch naar de andere 3 systemen te kijken. Enige dat direct opvalt, is bij systeem 2 en 3 de merknaam van de voeding. In mijn lijstje staat die niet bij de A-merken..............

ok dan gooi ik die er gewoon uit zag de paradigit toch het meest zitten omdat het een vertrouwt merk is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan