Nieuwe koeling: zwart beeld!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Zonder de stekkers te zien heb ik geen idee.

Waag er een mailtje naar ArticCooling aan.

Greetz,

Harry.

Mwja, dat kan ik wel eens proberen. Ik probeer een cameratje te vinden, dan kan ik ze fotograveren en laten zien wat het probleem is. Bedankt, in ieder geval, ookal zal het mischien niet helpen. Is het dan zo dat een videokaart niet loopt als er geen koeler op is aangesloten?

Hoi !

Sommige kaarten starten dan niet op om schade te voorkomen.

Of dat bij jou het geval is kun je testen door de originele koeler terug te zetten.

Greetz,

Harry.

Goedemiddag,

Ok, dat kan ik wel proberen, doormiddel van de oude koeler. ja. Goede suggestie. Ik zal dat vanavond proberen.

Maar stel dat ie het dan niet doet, betekend dat de de kaart echt stuk is?

mvgr
Michadon

Goedemiddag,

Ok, dat kan ik wel proberen, doormiddel van de oude koeler. ja. Goede suggestie. Ik zal dat vanavond proberen.

Maar stel dat ie het dan niet doet, betekend dat de de kaart echt stuk is?

mvgr
Michadon

Doe nog simpeler: Leg de koeler een beetje in de buurt en sluit het kabeltje gewoon aan op de videokaart.
Nu zal de nieuwe koeler en de oude koeler gaan draaien. Dat is hetzelfde effect.
Zo'n videokaart heeft geen camera hangen waaruit blijkt dat er een andere koeler gemonteerd zit.

Dat is een zeer goed idee, zo draaien beide koelers, als ik de oude koeler ergens in de kast ophang (waar het draadje lang genoeg voor is) dan word niet alleen de kaart door de nieuwe koeler gekoeld, maar door de oude koeler word het wat 'winderiger' in de kast. Goede suggestie, en bedankt allemaal, ik zal wel vertellen als het lukt!

M.

Dat is een zeer goed idee, zo draaien beide koelers, als ik de oude koeler ergens in de kast ophang (waar het draadje lang genoeg voor is) dan word niet alleen de kaart door de nieuwe koeler gekoeld, maar door de oude koeler word het wat 'winderiger' in de kast. Goede suggestie, en bedankt allemaal, ik zal wel vertellen als het lukt!

M.
Ben benieuwd.
Overig kan een koeler die voor verkeerde luchtverplaatsing zorgt het koeleffect juist verminderen.... Maar dat is latere zorg. Kijk eerst maar eens of die videokaart zo gaat werken.

Helaas, het heeft niet gewerkt.

Maar waar ik me over blijf verbazen is het feit dat het toetsenbord het niet doet als de videokaart er in zit, zelfs niet als de kaart er in zit, met de monitor in de BIOS. Hoe kan dit? wat het toetsenbord staat er toch los van? of ben ik nu gek?

M.

als er een conflict is, dan kan het hele systeem bevriezen. Dus doet je toetsenbord en de rest van je systeem het ook niet.

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met "met de monitor is de bios".

Hoe bedoel je conflict? en niet het hele systeem doet het niet, alleen het beeldscherm 9en dus de kaart) en het toetsenbord, de muis en luidsprekers wel!

In de Bios, daarmee bedoel ik op de onboard aangesloten. Op de aansluiting die er al zat.

M.

Hoe bedoel je conflict? en niet het hele systeem doet het niet, alleen het beeldscherm 9en dus de kaart) en het toetsenbord, de muis en luidsprekers wel!

In de Bios, daarmee bedoel ik op de onboard aangesloten. Op de aansluiting die er al zat.

M.
Ik bedoel meer dat als er iets kapot is, dat het moederbord dit opmerkt. En dan weigert het gewoon iets te doen.
Op het moment dat je je videokaart eruit haalt, dan is het kapotte onderdeel eruit.
En dan doet ie het gewoon.

Ik denk dat de videokaart echt overleden is. Misschien tijdens het slopen van de oude koeler toch iets gesloopt. Iets anders kan ik niet verzinnen.

Ja, daar begon ik ook al aan te denken. Helaas. in ieder geval bedankt.

Weet je toevallig een goede AGP videokaart? waar wel al een goed koeler op zit, om bij het onderwerp te blijven.

M.

geen idee.
Want goede videokaarten zullen hetzelfde probleem krijgen als de circulatie in je kast niet goed is.

Je zou een stap terug kunnen gaan. HD3650 ofzo.

Ik ga er vanuit dat je processor toch al te traag is om de snellere agp-kaarten bij te houden.

De processor kan het wel aan, want hij hield het ook uit met de HD3850. Het probleem was inderdaad de hitte. Maar ik kan wel dezelfde kaart kopen en dan de koeler er onder leggen ofzo?.

De processor kan het wel aan, want hij hield het ook uit met de HD3850. Het probleem was inderdaad de hitte. Maar ik kan wel dezelfde kaart kopen en dan de koeler er onder leggen ofzo?.

Nee, dat bedoel ik niet.
Al zet je er een kaart in van 5000 euro: hij zal niet sneller gaan dan een HD3650 van 60 euro. Dat is wat ik bedoel te zeggen. (ik weet niet hoever je kan met jouw processor: sterker nog ik weet niet welke processor je hebt)

Er waren in het verleden trouwens webshops die een andere koeler op je videokaart willen zetten. Dus met behoud van garantie (alleen dan van de shop ipv fabriek)

O, op die manier. Ja, ik weet eigenlijk niet eens wat voor een prossesor ik heb (erg he?).

Maar in ieder geval werkte de HD3850 zeer goed voordat ik dat hitteprobleem kreeg. Maar even, werkt de koeler oopk als ik die in de kast zelf ergens ophang/neerleg, of heeft het dan geen effect?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan