marsmannetje
Meubilair
- Lid geworden
- 31 dec 2000
Je begrijpt me geloof ik niet.Een zwakke voeding kan het systeem nog wel draaien, te zwak betekent simpelweg dat de voeding te weinig vermogen heeft, ofwel: er wordt te weinig stroom gegeven. Een systeem draait bijvoorbeeld het best op een 500 Watt voeding, maar een 400 Watt voeding kan de klus ook klaren. Een te zwakke voeding van bijvoorbeeld 300 Watt zal inderdaad problemen gaan geven. Foutmeldingen omdat hardware niet goed functioneert, uitvallen, geen stabiele werking en dergelijke.
Een 500W van een slecht merk kan dan wel 500W aan. Maar hoeveel van die 500W zit op de 12V-lijn?
Dat is vaak slechter gesteld bij goedkope voedingen. Dus dan kan je wel een 500W-voeding hebben, maar toch te kort komen.
Daarom zeggen veel mensen ook dat je beter een kwaliteitsmerk 400W kan hebben, dan een B-merk 500W.
Veel voedingen in de goedkope klasse (A-merk) zitten ongeveer op 30-32A op de 12V-lijn. 32Ax12V=384W.
in de voeding hier in het draadje gemeld zat 24Ax12V=288W.
Nu ben ik met je eens dat die LC Power waarschijnlijk sterk genoeg zal zijn om geen vermogentekort te hebben, zeker niet met een 8600GT. Maar zet er maar eens een 8800GT in. Dan kan het opeens wel het geval zijn.
En 12V-lijn die maar 11V levert gaat echt problemen krijgen. Zelfde voor 13V. En volgens HWI was dit het geval (al hebben ze de afwijking niet gegeven)