Nieuw pctje

Status
Niet open voor verdere reacties.
M.a.w. Koop alsjeblieft een a-merk voeding. Dan is de kans dat ie echt de fout ingaat tenminste een stuk kleiner.

Mee eens, en daarom moet je geen Chinees prul kopen, koop dus geen LC Power.

Kijk namelijk maar eens naar de binnenkant van de LC Power.

14b72mf.jpg

Zegt genoeg, lijkt me.

nou deze voeding "looks" me goed:p:p:p

seriues nu ff .ja ben het het echt wel met jullie eens over de voedingen.
zoals ik al zei ook ik heb me Alijstje in favorieten staan.

maar iets nieuws kost tijd. vertrouwen en nog meer tests.....

Laatst bewerkt:
nou deze voeding "looks" me goed:p:p:p

seriues nu ff .ja ben het het echt wel met jullie eens over de voedingen.
zoals ik al zei ook ik heb me Alijstje in favorieten staan.

maar iets nieuws kost tijd. vertrouwen en nog meer tests.....
Het gaat niet alleen om vertrouwen. Het gaat ook om de pure specs.
Een 1 12V-lijn is niet meer van deze tijd.
En bij bijv een 650W horen minimaal 3 lijnen. LC doet het nu met 2 (hun nieuwste product..)

Lees nog eens goed wat er bij Petje is gebeurd.
Het gaat er niet om dat een systeem een beetje onstabiel wordt door een slechte voeding. Dat is namelijk zo erg niet: Je merkt het op en je vervangt je voeding.
Maar als al je spullen kapot zijn, dan baal je niet zo'n klein beetje.
Ik heb het ook helaas 1 keer gehad. En sinds ik meer kennis heb over hardware zorg ik voor goede voedingen.

Een 1 12V-lijn is niet meer van deze tijd.
En bij bijv een 650W horen minimaal 3 lijnen. LC doet het nu met 2 (hun nieuwste product..)
n.

Sorry marsmannetje, dat ik je weer moet verbeteren, maar dat is niet waar. Een enkele 12V rail komt bij kwalitatief goede high-end voedingen ook voor. Sommige fabrikanten beweren dat het gebruik van meerdere 12V rails veiliger en stabieler is, maar er zijn ook fabrikanten die het tegenovergestelde bewerken. Er zitten namelijk zowel voordelen aan één 12V rail als aan meerdere 12V rails. Bij een enkele 12V rail zie je natuurlijk wel dat deze enkele 12V rail veel stroom kan leveren, 60 ampère (60A) bijvoorbeeld. Hetzelfde kun je als fabrikant bereiken met vier 12V rails van 20A.

Sorry marsmannetje, dat ik je weer moet verbeteren, maar dat is niet waar. Een enkele 12V rail komt bij kwalitatief goede high-end voedingen ook voor. Sommige fabrikanten beweren dat het gebruik van meerdere 12V rails veiliger en stabieler is, maar er zijn ook fabrikanten die het tegenovergestelde bewerken. Er zitten namelijk zowel voordelen aan één 12V rail als aan meerdere 12V rails. Bij een enkele 12V rail zie je natuurlijk wel dat deze enkele 12V rail veel stroom kan leveren, 60 ampère (60A) bijvoorbeeld. Hetzelfde kun je als fabrikant bereiken met vier 12V rails van 20A.
Ehm. Ik heb tig fabrikanten bekeken en allemaal gebruiken ze meer 12V-rails. (antec, coolermaster, emer,ax, seasonic, etc etc)
De enige uizondering die ik heb gevonden is silverstone.

maar oke.. ik ben nooit te oud om te leren:

http://www.pcpower.com/technology/myths/
8. ARE MULTIPLE 12-VOLT RAILS BETTER THAN A SINGLE 12-VOLT RAIL?
With all the hype about multiple 12-volt rails (ads claim that two rails is better than one, five is better than four, etc.), you'd think it was a better design. Unfortunately, it's not!

Here are the facts: A large, single 12-volt rail (without a 240VA limit) can transfer 100% of the 12-volt output from the PSU to the computer, while a multi-rail 12-volt design has distribution losses of up to 30% of the power supply's rating. Those losses occur because power literally gets "trapped" on under-utilized rails. For example, if the 12-volt rail that powers the CPU is rated for 17 amps and the CPU only uses 7A, the remaining 10A is unusable, since it is isolated from the rest of the system.

Since the maximum current from any one 12-volt rail of a multiple-rail PSU is limited to 20 amps (240VA / 12 volts = 20 amps), PCs with high-performance components that draw over 20 amps from the same rail are subject to over-current shutdowns. With power requirements for multiple processors and graphics cards continuing to grow, the multiple-rail design, with its 240VA limit per rail, is basically obsolete.

PC Power and Cooling is once again leading the industry. All of our power supplies now feature a large, single 12-volt rail. The design is favored by major processor and graphics companies, complies with EPS12V specs (the 240VA limit is not a requirement) and is approved by all major safety agencies such as UL and TUV.3

Maar goed... aangezien 90% van de voedingen die betaalbaar zijn voor de helpmij-bezoekers meer 12V-rails hebben lijkt het me moeilijk om hier iets mee te doen.
Wat ik wel begrepen heb is dat 1 zware 12V-rail wat duurder/lastiger is om te maken.
Dus lijkt het mij dat zware voedingen met maar 1 12V-rail over het algemeen wat duurder zullen zijn dan andere.

Laatst bewerkt:
Dus.. Is een voeding van Coolermaster 400 watt een A merk?

Ik ga em eens aanpassen:

Id 82661 Samsung 22x DVD�RW SATA Writer Bulk BeigId € 20,99
Id 9147 Chieftec GPS-450AA-101A, 450 Watt € 46,51
Id 34984 LC Power 108B,ZwartId € 24,86
Id 10180 Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2 32,44
Id 72197 Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II € 66,07
Id 56577 Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed € 135,66
Id 82543 Jetway Radeon HD3850,DDR2, PCI Express x € 73,72
Id 31858 Asus P5K,Retail € 83,41

Totaal 483,66
Incl verzendkn 493,66

Je begon met 481 dus dit lijkt me wel haalbaar voor je.
Eventueel kan je nog wel een paar euro besparen op het moederbord, als gewoon kiest voor maar 1 pci-e-poort. En dat kan prima, want tegen de tijd dat jij een nieuwe videokaart zal gaan kopen (inschatting mijnerzijds) kan je net zo goed een kaart kopen die gehakt maakt van deze HD3850. Dus heb je geen 2 pci-e-poorten nodig.
Dan kan je bijv deze doen:
http://azerty.nl/producten/product_detail/517/72313/msi-p35-neo-f.html
Scheelt 19 euro...

heb je nog naar dit advies gekeken? (een beetje weggedrukt door de LC Power-discussie...)

@marsmannetje,

Silverstone heeft ook voedingen met meerdere 12V rails. PC Power & Cooling ook, en Corsair ook. Dat zijn allemaal geen slechte voedingen, integendeel. Het is lastig om te zeggen wat beter is, één krachtige 12V rail of meerdere, minder krachtige, 12 V rails. Verder moet je natuurlijk rekening houden met: wij van WC-Eend adviseren WC-Eend.

Waarom zou het lastiger zijn om één krachtige 12V rail te implementeren?

@marsmannetje,

Silverstone heeft ook voedingen met meerdere 12V rails. PC Power & Cooling ook, en Corsair ook. Dat zijn allemaal geen slechte voedingen, integendeel. Het is lastig om te zeggen wat beter is, één krachtige 12V rail of meerdere, minder krachtige, 12 V rails. Verder moet je natuurlijk rekening houden met: wij van WC-Eend adviseren WC-Eend.

Waarom zou het lastiger zijn om één krachtige 12V rail te implementeren?
Dat las ik op een forum. Dat daarom de meeste fabrikanten maar overstappen.
Ik ga ook maar uit van wat ik lees en hoor (eigenlijk meer van wat ik lees: ik ken niet zoveel mensen met echte hardwarekennis)

De meeste fabrikanten implementeren meerdere 12V rails omdat ze claimen dat het veiliger en stabieler is.

Hoewel dit een leuke en leerzame discussie is, gaan we wellicht een beetje off-topic. :D

De meeste fabrikanten implementeren meerdere 12V rails omdat ze claimen dat het veiliger en stabieler is.

Hoewel dit een leuke en leerzame discussie is, gaan we wellicht een beetje off-topic. :D

Ja.. ik had net dat systeempje weer naar boven gehaald. Dat had ik vanmorgen niet voor jan met de korte achternaam gemaakt...

http://pc-en-internet.infonu.nl/hardware/7505-voeding-voor-de-pc.html
Hier staat het ook:
"De onderdelen om de 12 volt rail van meer ampères te voorzien zijn duurder dan die van de andere voltages."
(ik kan die andere link niet meer vinden)

Tja, ik zie er niet echt een groot verschil in en is toch duurder.

Tja, ik zie er niet echt een groot verschil in en is toch duurder.

Ja:
Veel betere processor, goede voeding, betere videokaart, grotere en nieuwere en snellere harde schijf, beter moederbord.
Inderdaad iets duurder. Maar niet veel.

Je moet het zelf weten, maar kom dan straks niet klagen dat je spellen niet speelbaar zijn.... Of dat je rare foutmeldingen krijgt (met zwakke voeding)

Laatst bewerkt:
Met een zwakke voeding zul je niet direct rare foutmeldingen krijgen, en het systeem zal wel draaien op die voeding van LC Power, maar je zal merken dat de voeding meer herrie maakt dan andere, stillere voedingen. En je zit krap als je kijkt naar eventuele toekomstige uitbreidingen van je hardware.

Met een zwakke voeding zul je niet direct rare foutmeldingen krijgen
Dat kan dus wel.
Als een voeding maar 24A op de 12V levert kan je rare dingen krijgen.
Ook is het mij niet duidelijk hoe deze voeding beveiligt is. Want dat is het voordeel van duurdere voedingen ook.
Nu kan het dat dit wel goed geregeld is bij deze LC-voeding, maar ik kan het niet achterhalen.

En als je dit leest:
Het mid-range systeem blijft zowaar gedurende onze testperiode stabiel draaien, maar de voltages zakken direct in tot minimaal 11.77 Volt. Het houdt dus echt niet over en dit lijkt ons geen goed startpunt voor een stabiele werking.
Systeem kan geen stabiele 12V leveren. Dus kan je rare fouten krijgen.

Daar komt nog eens bij dat de efficiëntie ronduit matig is, de voeding ook nog eens erg luidruchtig blijkt en aan de binnenkant komen we redelijk onderbemeten componenten tegen.
En dat laatste verhoogt volgens mij het risico van kapot gaan flink.

Nu weet ik niet precies hoeveel een 8600-kaart vraagt, maar ik zou gewoon het risico niet lopen.

maar je zal merken dat de voeding meer herrie maakt dan andere, stillere voedingen. En je zit krap als je kijkt naar eventuele toekomstige uitbreidingen van je hardware.
Dat zijn minder erge dingen.

Volgens mij is dat niet waar.

Een zwakke voeding kan het systeem nog wel draaien, te zwak betekent simpelweg dat de voeding te weinig vermogen heeft, ofwel: er wordt te weinig stroom gegeven. Een systeem draait bijvoorbeeld het best op een 500 Watt voeding, maar een 400 Watt voeding kan de klus ook klaren. Een te zwakke voeding van bijvoorbeeld 300 Watt zal inderdaad problemen gaan geven. Foutmeldingen omdat hardware niet goed functioneert, uitvallen, geen stabiele werking en dergelijke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan