Logitech z-5500 hoe 5.1 geluid met muziek?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scratch

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
hey allemaal.
Ik heb pas een logitech Z-5500 gekocht.
Als moederbord heb ik een Asus p5n32-E sli met een aparte 7.1 geluidskaart in het pci-1 slot.

Ik heb de Z-5500 goed aangesloten maar hoe krijg ik mijn muziek er ook als 5.1 uit.
Wanneer ik films kijk en stel de film in op 5.1 krijg ik uit alle boxen geluid. Maar bij muziek en ik zet hem gewon op 6channel direct (zelfde als film) dan heb ik alleen geluid uit de 2 front speakers en de subwoofer maar voor de rest doet geen enkele speaker het.

Dit zijn hoe de instellingen zijn op het kastje van de Z-5500 en waar dan geluid uit komt bij muziek:
Stereo: 2xfront
Stereo x2: 2xfront en 2xrear
PL2 movie DD: center en subwoofer
PL2 music DD: Center en 2x front
6channel direct: 2x front.

Hoe krijg ik bij gewoon windows media player bij al mijn speakers geluid?

groetjes tim

hoi

nou weet ik niet of je bij die z5500 nog extra software hebt om in te stellen maar wanneer je een cd of mp3(wat dus stereo is)afspeelt krijg je niet zonder die extra instellingen een 5.1 sound over al je boxen.
een film op dvd heeft dus wel 5.1 sporen

Laatst bewerkt:
hoi

nou weet ik niet of je bij die z5500 nog extra software hebt om in te stellen maar wanneer je een cd of mp3(wat dus stereo is)afspeelt krijg je niet zonder die extra instellingen een 5.1 sound over al je boxen.
een film op dvd heeft dus wel 5.1 sporen

Het gaat gewoon om mp3tjes gewoon over al de boxen te krijgen.
Bij stereo x2 krijg je het dan wel over de serround speakers en de front speakers maar niet over de center.

Als de center er nog bij kon was het goed geweest.

greetz

zoals ik het al zei.
softwarematige instelling

ik heb alles van creative en zal daarvoor dus cmss3d voor moeten inschakelen om mp3 of cd muziek door al mijn boxen te moeten kunnen horen

wat is cmss3d?

greetz

een softwarematig progje wat dus stereo upmixed naar surround.
ontwikkeld voor en door creative.
daar heb jij dus niets aan aangezien je geen creative hebt maar is zoiets niet voor logitech te krijgen?

Het gaat gewoon om mp3tjes gewoon over al de boxen te krijgen.
Bij stereo x2 krijg je het dan wel over de serround speakers en de front speakers maar niet over de center.

Als de center er nog bij kon was het goed geweest.

greetz

Volgens mij klopt dit.....je center speaker gaat pas meedoen bij 5.1 (DVD) tenzij je de boel een beetje voor de gek kan houden met een stukje software.

Miss. komen er nog meer reacties.....

Suc6.

Titel aangepast "Vraagje" zegt niets over je vraag/probleem. Graag de volgende keer zelf een betere titel verzinnen.

Met muziek heb ik nog steeds geen 5.1
Maar wanneer ik call of duty 4 speel en ik zet het spel op 5.1 geluid dan hoor ik ook al geen 5.1

ik heb hem dan op 6 channel direct staan en de input ook op direct.

Hoe krijg ik dan wel 5.1 in spellen want call of duty 4 ondersteunt dit gewoon.

greetz

hallo ik heb ook een z-5500 en ik heb hem wel gewoon op 5.1 sound.

Foto-O8MOQSKI.jpg

dit zijn mijn instellingen.

als eerste moet je kijken of het geluid bij het configuratiescherm
op 5.1 staat dat doe je zo op windows XP :

start--> Instellingen--> configuratiescherm --> Geluiden en audioapparaten en dan onderin bij luidsprekerinstellingen klikken op de onderste Geavanceerd... knop en dan krijg je luidsprekeropstelling dan moet je zoeken naar 5.1 surround sound-luidsprekers en klikken en dan toepassen.

en de laatse is een programma wat hoort bij de theatron aggrippa dts audio kaart
ik weet niet welke jij heb maar daar kan je instellen waarop je hem wil laten afspelen

hoop dat het lukt groetjes jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan