• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraadsysteem

• Onderwerp starter Onderwerp starter kumar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kumar

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Goedemorgen heren,

Ik ben bezig om een voorraadsysteem te maken voor me werk.
Ben op de goedde weg alleen wil het wat makkelijker maken
voor mij en me collega's. Op dit moment wordt er niks bijgehouden,
wat waar naar toe gaat en hoeveel we nog over hebben.

Excel:
Zoals je ziet heb ik 4 tabbladen Voorblad, pennen, gummen, mappen.
De tabbladen pennen,gummen en mappen zijn in princiepe precies het zelfde.
Hierin staat de volgende kolommen:

Product: Dat blijft altijd het zelfde
Voorraad aantal: Dat is de voorraad VOORdat er wat Meegenomen OF/EN Bijgeboekt wordt. Dit wordt automatish berekent
Etage: Welke etage wat nodig had.
Meegenomen: Hierin staat wat er weggegaald word van de voorraad.
Bijgeboekt : Hierin staat wat er is binnengekomen (besteld).
Datum: Staat wanneer het gedaan is.
Voorraad Toaal: Dat is de voorraad NAdat er wat Meegenomen OF/EN Bijgeboekt wordt. Dit wordt automatish berekent

Stel ik ga nu naar de 5e etage en moet daar pennen en gummen neerzetten moet ik eerst die tabbladen zoeken. Dat is heel onhandig.
Wat ik eigenlijk wil hebben: Heb een voorblad gemaakt daar wil ik een formulier hebben, waarin je de product, etage, meegenomen, bijgeboekt en datum moet worden ingetikt.
Op de voorblad moet alle handelingen staan dus gummen, pennen, mappen wanneer de formulier ingevuld is. Daarnaast wil ik als er op de voorblad pennen in de formulier is ingevuld dat het ook automatisch bij de tabblad Pennen word bijgeschreven

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Heb al gezocht op het forum heb veel kunnen vinden maar ben niet bekend in Visual Basic. Heb wel wat begrepen ondertussen.

Mvg,
Kumar

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb de eerste rij geselecteerd (A1 t/m G1) van Voorblad. Toen van Data -> formulier toen kreeg ik dit schermpje (bijlage). Dit is precies zo'n formulier dat ik wil. Zonder de knoppen aan de rechterkant dan, maar met een knop "toevoegen". Begin steeds meer uittevogelen :P

Bijlagen

• formulier.JPG
    formulier.JPG
    18,5 KB · Weergaven: 227
In bijgevoegd bestand zit een formulier waarmee de gegevens in de desbetreffende werkbladen worden geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Je bent geweldig :thumb:. Paar dingen moeten nog veranderd worden, maar wil dat eerst effe zelf uitzoeken voordat ik weer hulp vraag. Anders leer ik het nooit :P. Je hoort nog of het gelukt is of niet.

Mvg,
Kumar

Goedemorgen,

Daar ben ik weer :rolleyes:. Heb het 1 en ander veranderd aan het document. Alleen moet nog 2 dingen hebben. Op dit moment heb ik op de formulier een tekstvakje "omschrijving" daar wil de omschrijving van het product hebben, dat staat op de voorblad. Daarbij staat er op elk tabblad Pennen1, Pennen2 etc.. een plaatjes van het product (rij 251). Onder aan de formulier staat een vakje "Afbeelding" daarin wil ik graag de afbeelding van het product hebben als ik een product selecteer. Hoop dat we eruit komen :).

Bijlagen

Ik heb je opmerkingen in het bestand verwerkt.
In de gecomprimeerde map zitten ook de plaatjes. Die zou je op je pc kunnen plaatsen zodat er naar verwezen wordt.
De plaatjes verwijzen nu naar de C-directory. Dit zou je dus aan kunnen passen.

Verder heb ik je de bestand aangepast zodat er geen onnodige regels zichtbaar zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Krijg het winzip file niet open.

Bijlagen

• fout.JPG
    fout.JPG
    9,5 KB · Weergaven: 87
En bijgevoegde zip.bestand?

Nee ook niet, ligt aan mijn pc. Want ik krijg me eigen zip. bestand die ik hier net gepost hebt ook niet open. Is er een mogelijkheid dat u het naar me mail stuurt.

Laatst bewerkt:
Roncancio,

Met welke programma heb je dit gedaan?
Ze zijn niet te openen, het is geen Excel.

Roncancio,

Met welke programma heb je dit gedaan?
Ze zijn niet te openen, het is geen Excel.

Oeps. :o
Het is een gecomprimeerde map dus het zou te openen moeten zijn met dubbelklikken.
Het is dus geen zip-bestand.:o

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Krijg de volgende melding:

De comprimeerde map is ongeldig of beschadigd.

Roncancio,

Het lukt echt niet.
Krij de zelfde mededeling als kumar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan