Weer zo'n providervraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr rock n roll

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2008
Beste leden,

PLEASE HELP ME!!!

Waarschijnlijk ben ik de zoveelste noob die dezelfde vraag hier stelt. Voordat ik besloot hier te gaan posten, heb ik vanzelfsprekend eerst het forum geraadpleegd, maar tot mijn spijt geen bevredigend antwoord op mijn vragen gekregen.

Halverwege het jaar heb ik internet van Online aangevraagd maar nooit gekregen. Afwikkeling van mijn klachten ontbrak. ik werd aan mijn lot overgelaten en zit dientengevolg al 4 maanden zonder internet.
ik ben totaal atechnisch, met name op het gebied van computers internet etc.

Situatie:
- ik heb geen kpn telefoon abonnement
- mijn adres bevindt zich op een afstand van ca. 800 meter van de wijkcentrale
- ik wil er slechts 1 en hooguit 2 computers op aansluiten
- ik gebruik internet voor: online gamen (met name Half Life 2 Deatchmatch), beetje muziek en films downloaden en surfen
- Ik zal geregeld gaan verhuizen.

BTW: de meeste providers bieden 3 snelheden aan: 3 of 4 Mb/s, 8 Mb/s en 20 Mb/s
Welke snelheid denken jullie is voor mijn doeleinden geschikt?

waar moet de provider aan voldoen?
- adsl installeren
- stabiele verbinding leveren
- technische helpdesk die goed bereikbaar is en gequlificeerde medewerkers aanstelt die ook de problemen van leken kan oplossen (bij voorkeur geen 0800- of 0900 nummers die veel geld kosten per minuut)
- niet moeilijk doen over verhuizingen
- Goede prijs- kwaliteitsverhouding hanteren
- liefst per maand opzegbaar (niet noodzakelijk zolang hetgeen beloofd ook wordt geleverd)

Over elke provider lees ik positieve en negatieve berichten, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze allemaal even goed of slecht zijn.

KPN en XS4ll komen op dit moment over als de meest betrouwbare providers (ookal zijn die behoorlijk aan de prijs) Klopt deze inschatting?

Welk(e) provieders/abonnementen zouden jullie naar aanleiding van mijn situatie aanraden?

Alvast vele malen dank voor jullie cooperatie.

Met vriendelijke groet,

mr rock n roll

Ik heb er al wat versleten.
Uiteindelijk terug bij KPN en bevalt mij tot op heden goed.
2x een serieuze storing gehad en binnen een dag verholpen in hun wijkcentrale.

@Loonytune:

Dank voor je spoedige reactie! Fijn dat iemand die vrij ervaren is op de breedbandmarkt iets schrijft.

- Wat waren de problemen waar jij tegen aan liep bij andere providers?
- Zat XS4all ook bij de slechte aanbieders?
- Vind je KPN te duur, of rechtvaardigd de goede kwaliteit die relatief hoge prijs ?
- Kun je misschien ook een advies uitbrengen voor de snelheid van het internet?

Wederom alvast bedankt voor de reactie!

Met vriendelijke groet,

mr rock n roll

@anderen:

S.v.p.
Blijf schrijven mensen. Meer reacties = meer inzicht

Hoi !

Na veel omzwervingen via o.a. Planet, Chello, Ziggo nu terug bij XS4ALL, en het is een verademing.

Misschien niet de goedkoopste, maar geweldige service, en na een grote storing (de enigste die ik bij hen heb meegemaakt) werd er compensatie betaald zonder te zeuren !

Greetz,

Harry.

Wat is je woonplaats?

Ik woon in het centrum van Den Haag.

@Harry Snor en anderen:

Ha dus mijn vermoeden dat XS4all en KPN kwalitatief de beste providers zijn, klopt dus wel? Met name het service aspect staat bij mijn keuze hoog in het vaandel.

Ik vraag me alleen af waarom je ooit weg bent gegaan bij XS4all als dat zo goed bevalt. Wellicht alleen een probeersel om te kijken of het ook goedkoper kan?

Ik zou het bovendien fantastisch vinden als iemand helderheid zou kunnen brengen in dilemma m.b.t. de mogelijke snelheden van het internet, gekoppeld aan mijn behoeften. Heb je 20 Mb/s nodig als je online wilt gamen, of zijn 8 Mb/s eveneens ruim voldoende?

terwijl ik nu zit te schrijven schiet er nog een vraag door mijn hoofd^^

Moet de PC ook aan bepaalde eisen voldoen om gebruik te kunnen maken van hoge internet-snelheden?

Ik hoop jullie ervaren mijn vragen niet als vervelend en ben blij met iedere reactie!

Groet,

mr rock n roll

Laatst bewerkt:
Hoi !

ADSL-snelheid heeft te maken met de afstand tot de server !

Dus: 20 Mb haal je theoretisch !!

Dit kun je vooraf op de diverse sites testen.

Mijn wisseling indertijd had o.a. daar mee te maken, omdat bij kabel de afstand nauwelijks een rol speelt.

Maar woon je dan weer in een enorme flat zoals ik momenteel, waar 80 % kabel -internet heeft wordt het weer wat anders.

Het is net zo als met alles: de een zweert bij Opel; de andere bij Volkswagen.

Als je service en veiligheid belangrijk vindt, is XS4ALL geen slechte keus: je krijgt er gratis McAfee bij (gebruik ik dus niet) !

Greetz,

Harry.

Nu alle problemen weer opgelost zijn is Ziggo, (ex. casema) via de kabel ook een goede mogelijkheid.

- Wat waren de problemen waar jij tegen aan liep bij andere providers?
- Zat XS4all ook bij de slechte aanbieders?

Ik noem hier alleen mijn breedband providers, de inbelverbindingen doen even niet meer ter zake.
HetNet, Zonnet, Orange, Planet en de grootste flop was Kabelfoon ( nu Caiway )
Waar ik vooral bij Caiway tegenaan liep was dat het altijd weer gokken was of ik de dag wel of geen internet zou hebben. Deed alles het wel, was het rete snel. Flut helpdesk en vooral de medewerkers. Ik ga even geen details geven.
De andere providers ook wat problempjes met meegemaakt.
Hier één voorbeeld van ik dacht Orange:
Waar ik me het meeste aan stoorde was de lange wachttijden van de helpdesk en 3 tot 6 keer hetzelfde verhaal moeten vertellen om er uiteindelijk achter te komen dat er een monteur langs moest komen, die meteen constateerde dat er geen binnenkomend signaal op de stekkerdoos stond. Dit even ergens ging repareren, wat maar een week goed ging en daarna alles van voor af aan begon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan