verschillende spelers - hou uitelkaar te houden ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo.

hoe kan ik zien welke cd rom speler of dvd speler ik gebruik van bepaalde spellen en programma's ????

ik heb 3 spelers

g=cd rom
h=dvd speler
i=dvd rew. speler

Ik heb meerdere malen verschillende spellen en programma's geïnstaleerd dat ik niet altijd meer weet in welke speler dan de cd moet.

waar vind je dit???

op eigenschappen van het icoon zie ik ook nergens welke speler de cd moet.

ik heb wel eens gehad dat een spel niet werkte. ik probeerde dus de cd in de speler 1 te stoppen, maar werkte niet. toen speler 2 werkte ook niet en speler 3 ook niet.

Ik vraag me af, kun je dit ergens aan zien in welke speler hij hoort?????

als er ook bv problemen ermee zijn, sneller op te kunnen lossen.

want vraag me ook af. iets wat ik bv op speler h: geïnstalleerd hebt ook op speler i: gespeeld kan worden. (als bv speler h: stuk gaat)

iemand goede tip???

nou mij lijkt dat cd's in de 1e gaan, alle dvds in de 2e en alle RW dvds in de 3e.....

welke cd speler

nou mij lijkt dat cd's in de 1e gaan, alle dvds in de 2e en alle RW dvds in de 3e.....

cd's werken ook in dvd spelers.

dvds niet andersom!

het is verwarrend als je een spel wilt instaleren.

je gebruikt een speler om de cd te stoppen en hoppa je instaleerd dat spel.

na 1 jaar niet meer gespeeld te hebben, weet jij niet meer welke speler hij moest.

branden is niet zo moeilijk. je brand in de brander....

maar vaak stop ik een cd van een spel erin in een van de spelers en werkt deze niet.

stop ik hem in een andere speler werkt hij ook niet. blijkt dus de 3e speler het te zijn.

je moet ergens heel simpel volgens mij kunnen zien/weten waar de cd in moet.
maar waar of hoe kun je dat zien in xp ????????

niemand een idee?

Ik snap niet wat je bedoelt. Kan je het wat korter en duidelijker uitleggen.

Zoals ik in mijn vorige post zij, lijkt mij dit geen probleem.
Alle games (cd's) werken gewoon in de cdspeler, en dvds is logisch dat deze in de dvd speler moeten, enz.

Als je bedoelt dat je vergeet welke de cd speler is, de dvd, enz dan kan je er n stickertje op plakken.

Wat djeric volgens mij bedoelt is het volgende:

Als je een spel installeert, onthoudt dat spel vaak welke speler gebruikt is om het spel te installeren en moet je de cd of dvd in die speler doen om het spel te kunnen starten.

Dus een spel dat hij vanaf zijn dvdspeler heeft geïnstalleerd (H schijf), verwacht dat de disc in diezelfde speler gedaan wordt om het spel te kunnen starten. Als hij de disc in een andere speler doet start het spel niet.

Nu wil hij weten of hij ergens een verwijzing kan vinden waarin staat in welke speler het spel verwacht dat de disc zit. Dan hoeft hij niet iedere keer te proberen of hij de disc in de juiste speler heeft gedaan.

Helaas weet ik het antwoord op zijn vraag niet, maar misschien dat iemand anders hem nu wel verder kan helpen.

Laatst bewerkt:
welke speler.... nieuwe uitleg over vraag.

Wat djeric volgens mij bedoelt is het volgende:

Als je een spel installeert, onthoudt dat spel vaak welke speler gebruikt is om het spel te installeren en moet je de cd of dvd in die speler doen om het spel te kunnen starten.

kijk dit is wat ik dus ook bedoelde.
ik dacht iemand weet het antwoord wel.
Ik heb niets aan als je zecht als je een dvd spel hebt deze dus in je dvd speler moet stoppen (bv h:)
en een spel op cd rom in de cd rom speler moet stoppen (bv g:)

Een cd rom kan ook in een dvd speler geinstalleerd worden.
Ik heb later een 3e speler ingebouwd. (nieuwe brander) dus het een en ander waar ik alles geïnstalleerd hebt is dus in elke speler verschillend.

kort samen gevat:

Ik heb een spel... maar weet dan niet in welke speler hij moet. (waar ik deze toen bv 3 maanden geleden geïnstaleerd hebt. was het nu speler (g) speler (h) of (i) ??? dit weet je niet meer. Vandaar me vraag, waar kun je dit wel aan zien???????? (waar hij in zou moeten zitten???)

Spellen

ik zou zeggen probeer gewoon alle mogelijkheden nog eens uit en schrijf zonodig alles op om het niet meer te vergeten. en stickers op de speler plakken is ook altijd een goed idee natuurlijk.

als een spel echt niet meer werkt probeer hem dan even opnieuw te installeren, in de goeie speler natuurlijk ^^.

en nog even een opmerking, bij de meeste spellen is het toch niet meer vereist om de cd in de speler te hebben om het spel te kunnen starten/draaien?

MVG
Koen

als een spel echt niet meer werkt probeer hem dan even opnieuw te installeren, in de goeie speler natuurlijk ^^.

jullie (sorry) snappen me vraag niet.

Waar moet bv me cd van de sims in?????????????????????

speler 1 speler 2 of speler 3???????

dat weet jij niet, dat weet niemand, en ik ben t vergeten waar ik die voor t laatst in hebt gedaan om te instaleren.

moet ik da echt opschrijven allemaal???:mad:

nee, volgens mij kun je dat in xp ergens aan zien in welke speler het vereist is waar de cd in moet.

(nooit gedacht dat dit zo moeilijke vraag was:confused:)

je moet er wat voor over hebben he

en ik snap het probleem echt niet hoor, ik heb hier nog nooit van gehoord

ik heb geen probleem.

me vraag is duidelijk erg moelijk.

Ik vraag alleen 1 ding..... die niemand weet en of begrijpt. alleen "iolaf" begrijpt het maar die weet het ook niet.

het is super irritant als je niet meer weet waar je de cd moet instoppen als je niet meer weet waar je die vroeger hebt geinstalleerd.

wie heeft het nu over een probleem???????

sorry koen... maar door jou hulp is er een probleem, dat me vraag verkeerd gelezen wordt. :rolleyes:

laaste poging dan maar.

ik instaleer op 10 - 10 - 2007 de sims in de cd -rom speler (f)

op 08 - 06 - 2008 zie ik die cd liggen ergens op me bureau en denk heeeee zal is gaan spelen. maare heb dan de keuze uit 3 spelers.

cd -rom speler (f)
dvd speler (g)
recorder dvd (h)

hoe weet ik 100% zeker dat ik die cd in de juiste speler stop????

een cd rom kan ook op dvd spelers geïnstalleerd zijn, of bespeeld worden.

aub lees ff goed....

je moet volgens mij ergens dit aan kunnen zien bv bij iconen, maar (niet) dus.

vandaar me vraag hier waar je dit wel kan zien in xp.

iemand slimme opmerking????????????????

Ik denk dat de meeste van ons je vraagstelling wel begrijpen, maar ook niet weten waar je dat in XP terug kunt vinden.

Ik denk nergens.....

Dat is niet makkelijk te zien
Aangezien alle games de "bron" anders onthouden
(ini bestandje / register / niet) kun je daar niet 1 duidig een antwoord op geven

Je kunt in het register kijken bij bijvoorbeeld de locaties:
HKEY_CLASSES_ROOT\Installer\Products\<product code>\SourceList\Net
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Installer\Products\<product code>\SourceList\Net

maar daar staan ook alle andere programma's tussen maar alleen de programma's die met de windows installer geinstalleerd zijn....

Dus nee een makkelijke oplossing is er niet.
het makkelijkst is om de spellen die je op je pc hebt te proberen en er toch een lijstje van bij te houden

kijk aan de antwoorden heb ik nu voldoende.

het is dus niet echt simpel dan ik dus wel dacht.

maar goed...

zal in de toekomst wel goedkomen als ik andere pc's hebt gebruikt.

maar iedereen toch nog bedankt hiervoor de reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan