Paradigit of HP PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakoord

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Hoi,
Ik wil een nieuwe PC aanschaffen en zit te twijfelen tussen een een HP Pavilion A6551 of een Pardigit Performer P540 (misschien wel een Paradigit Enforcer E738). Ik gebruik de PC niet zozeer voor spellen maar wel voor videobewerking en alle andere standaard programma's. PC staat op een draadloos netwerk.
Mijn twijfels zijn voornamelijk het service niveau, AMD of Intel, de snelheid van de videokaart. Wat het laatste betreft, de drie varieren van Geforce 9400GT, Geforce 9500GS en Geforce 9800GT. Wat zou ik nodig hebben?
Als ik het goed gelezen heb hebben beide sound on board. De geluidskaart zit dus in het moederboard. Is dat verstandig, of doe ik er goed aan een aparte geluidskaart er in te zetten. Hebben jullie in dit geval een suggestie welk merk?:rolleyes:

Een onboard geluidskaart vindt ik persoonlijk goed genoeg geluid produceren, maar de 9800 is de beste kaart van die 3. De andere zijn echt low end kaarten.

Tja. Bij de paradigit kan je gewoon de pc onder je arm meenemen en ze kijken er bij paradigit naar.

Ik weet niet hoe het bij HP zit, maar ik gok dat je de pc dan op moet sturen en dan mag je hopen dat ie snel weer terug is.

En daarnaast betaal je bij HP dik voor de naam. Dat HP naamplaatje moet wel van goud zijn, want het verhoogd de prijs van de hardware altijd flink.... :eek:

Die videokaart van HP heeft volgens mij shared memory, dus geen eigen geheugen.
De harde schijf is kleiner.
De processor is wel sneller.

Die andere paradigit is zn meerprijs wel waard vind ik, maar als je niet gamed, dan heb je niet zoveel aan die 9800GT. En dan is die processor wel sneller, maar das geen 100 waard.

Laatst bewerkt:
Voor video bewerking heb je helemaal geen superdure videokaart nodig.
Ik zelf heb een 8600 GTS en video bewerking gaat uit de kunst.
Wat je wel nodig hebt is een enorme berg werkgeheugen met giga grote harde schijven.

Voor video bewerking heb je helemaal geen superdure videokaart nodig.
Ik zelf heb een 8600 GTS en video bewerking gaat uit de kunst.
Wat je wel nodig hebt is een enorme berg werkgeheugen met giga grote harde schijven.

..... en naast ram en opslag de meest geschikte processor natuurlijk.
Krijg uit reviews altijd het idee dat op het grafische vlak AMD meer geschikt is.

Ik sluit mij aan bij de keuze van Paradigit. (goede en vooral snelle service, vaak aan de balie al gerepareerd) Nadeel is de beperkte keuze van hardware. Een winkel die je ook op het web tegenkomt, Alternate, biedt oneindig meer mogelijkheden v.w.b. te combineren hardware.
Echter, daar zit ook weer de kracht van Paradigit. Beperkte keuze, maar altijd getest en in samenhang met elkaar goed werkend. De kans op compatibiliteits problemen is bij Paradigit machines mogelijk dus wat kleiner.
Voorbeeldje: je zal het bij Paradigit op de website niet voor elkaar krijgen om bij de aangeboden configuraties geheugen aan te klikken wat uiteindelijk niet gaat werken op het moederbord van die configuratie. Dat is bij heel veel andere webwinkels wél mogelijk en dat kan heel vervelend zijn.

Wat de processorkeuze betreft was het tot en met de zomer van dit jaar Intel die AMD op alle fronten versloeg. In dat kader verwijs ik graag naar het volgende topic en de daarin opgenomen uitgebreide processorentest. -> Klik

Ik heb de laatste ontwikkelingen bij AMD (aug/sep/okt) nog niet 100% scherp, maar als er sinds juli / augustus / september niets schokkends is veranderd, dan verslaat Intel haar concurrent AMD op álle terreinen. (Video / audiobewerking / gaming en Office applicaties) Dit was in het verleden wel eens anders.

Kijk vooral naar de benchmarks in de test en dan natuurlijk de benchmarks van de onderwerpen waarop jij je computergebruik gaat baseren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan