FTP file uploaden/downloaden vanaf 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander the man

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
ik wil dus via bepaalde sockets (winsock) contact maken met een ftp server en files uploaden en files downloaden.

Op dit moment kan ik contact maken met de server en inloggen enz. Maar als ik een bestand wil downloaden met RETR bestand

dan geeft de server helemaal geen antwoord terug... hetzelfde is voor voor STOR alleen maakt de server dan wel een bestand aan maar dan met 0 bytes. Ik gebruik geen librarys of iets anders.

dit is wat ik nu doe om een bestand te uploaden:
USER <user>
PASS <pass>
CWD /
PWD
TYPE I
PASV
RETR <bestand>

bij elk commando krijg ik een response terug van de server behalve RETR <bestand>. Wat doe ik fout? en als ik kijk naar anderen ftp programma`s zie ik dat de server eerst nog iets zegt van: 150 Opening BINARY mode data connection for <bestand> (766656 bytes)

maar dat krijg ik ook niet... En op welk moment moet ik het format naar binary zetten om het bestand te ontvangen?

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Je gebruikt Passive FTP.

Kijk eens wat er gebeurt als je het PASV commando uit je reeks commando's houdt?
Beter nog: Installeer een echte FTP-client (zoals FileZilla), en zorg er eerst voor dat je weet welke instellingen werken om bestanden etc. te kunnen up- en downloaden voordat je met een script aan de slag gaat.

Ben je ervan overtuigd/heb je getest dat Passive FTP nodig is, probeer dan eens in plaats van PASV het commando QUOTE PASV te sturen.

Succes,

Tijs.

Je gebruikt Passive FTP.

Kijk eens wat er gebeurt als je het PASV commando uit je reeks commando's houdt?
Beter nog: Installeer een echte FTP-client (zoals FileZilla), en zorg er eerst voor dat je weet welke instellingen werken om bestanden etc. te kunnen up- en downloaden voordat je met een script aan de slag gaat.

Ben je ervan overtuigd/heb je getest dat Passive FTP nodig is, probeer dan eens in plaats van PASV het commando QUOTE PASV te sturen.

Succes,

Tijs.

ik heb alle commando`s al afgekeken van filezilla en die gebruikt deze commando`s dus hij gebruikt dan passive ftp denk ik.

Als ik het PASV commando weghaal geeft hij een error terug: 425 unable to build connection: invalid argument

en als ik QUOTE PASV gebruik krijg ik ook een error: 500 QUOTE not understood

.... ik snap `m niet helemaal :confused:

Je zult dan ook moeten uitzoeken welke ftp-server software aan de andere kant draait en welke commando's die ondersteunt.

Met een beetje mazzel krijg je die informatie bij het maken van de verbinding, zoiets als (voorbeeld): "Welkom bij xxxx (Serv-U versie xxx)"
Je weet dan welke software draait aan de andere kant. Zoek dan op Internet op welke commando's die accepteert.

Tijs.

ik heb alle functies die bij de ftp server horen.

En het lukt al om files upteloaden.

Alleen het probleem is dat ik graag een progress report dingetje wil maken en dus niet de hele file in 1 keer kan verzenden (Wat ook helemaal niet handig is voor grote bestanden).

Als ik een file bijv. met een while loopje en dan steeds 200bytes verzend krijg ik hele rare bestands grote op de server. bijvoorbeeld 8kb terwijl het bestand 40kb is. En als ik het per 1 byte verzend krijg ik enorme bestanden van 200kb... Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan