Beste allemaal,
Ben hier nieuw en heb een vraagje
Hoe zouden jullie het volgende plaatje configureren?
Dat met die laptops, desktops, printers, draadloos een netwerk opzetten en dat ze op internet kunnen geen probleem..router instellen als DHCP server en de MAC-adressen laten filteren en het netwerk beveiligen met WPA2 (AES) protocol (128/256 bit encryptie)
Nu zit ik alleen met de server, daaraan zit een NAS server voor back-up...
De data laat ik 1x in de 2 uur synchroniseren en na de werkdag, laat ik een back-up draaien.
In de server zitten 2 Gigabit netwerkkaarten...
De router/modem is in de meterkast en eigenlijk een eind weg van de server..hoe sluit ik deze aan elkaar?
De eigenlijke vraag blijft:
Optie:
Wil graag een VPN opzetten tussen twee vestigingen..wie heeft hier ervaring mee? En kan
me advies geven?
Bedankt
Met vriendelijke groeten,
Rspike
Ben hier nieuw en heb een vraagje
Dat met die laptops, desktops, printers, draadloos een netwerk opzetten en dat ze op internet kunnen geen probleem..router instellen als DHCP server en de MAC-adressen laten filteren en het netwerk beveiligen met WPA2 (AES) protocol (128/256 bit encryptie)
Nu zit ik alleen met de server, daaraan zit een NAS server voor back-up...
De data laat ik 1x in de 2 uur synchroniseren en na de werkdag, laat ik een back-up draaien.
In de server zitten 2 Gigabit netwerkkaarten...
De router/modem is in de meterkast en eigenlijk een eind weg van de server..hoe sluit ik deze aan elkaar?
De eigenlijke vraag blijft:

Optie:
Wil graag een VPN opzetten tussen twee vestigingen..wie heeft hier ervaring mee? En kan
me advies geven?
Bedankt
Met vriendelijke groeten,
Rspike
Laatst bewerkt: